Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.
Jag har jobbat inom hyresgästföreningen och de säger i de regler de har att efter kl 22 ska man iakta försiktighet, man ska alltså INTE spela musik högt, borra, dammsuga eller köra tvättmaskin om det inte måste (tex om man slår ut en skål socker får man givetvis dammsuga upp det)
Vad gällande borrande får man göra det efter kl 20, hela huset ska inte anpassa sig efter en familjs läggtider däremot kan du ju gå dit, ringa på och fråga om de kan förlägga sitt borrande till andra tider.
För mig personligen så ser jag hellre att de borrar en vardagskväll än gör det hela helgen.. jag skulle bli galen av att gå här hemma en hel dag med borrande... usch.. men det är ju jag
Min fråga är varför du har ringt störningsjouren och inte pratat direkt med grannen. Om ingen klagar till grannen så vet h*n ju inte att han stör.
Ang balkongen så har de rätt att sitta på sin balkong och prata och umgås, dock ska det vara under kontrollerade former efter kl 22.00. De får alltså inte sitta där och gapa och skrika, men skratta måste man ju få göra.
Vad gällande vardagsrummet, samma sak, det studsar och dunsar säger du... barn kan man inte alltid styra om det är dem som är uppe så sent, vi hör dunsar från grannen ovan och det är för att hon går med så tunga steg.
Tycker det verkar som om det är du som ska anamma lite mänsklighet och försöka tänka dig in i att alla inte har samma levnadsmönster som du har.
Dessa saker som du nämner är helt vanliga saker som man får räkna med när man bor i ett flerfamiljshus, vanligt leverne helt enkelt om än jag är lite förvånad hur man kan borra så ofta