Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Vill bara få stöd efter abort.

Jag har gjort 3 aborter.

Vid den första var jag bara 17 år. Pappan hade gärna velat att jag behöll barnet, har var ca 10 år äldre, men jag såg det om självklart att jag skulle göra abort.

Den andra gången var jag ca 20 år. Då var jag i ett halvseriöst förhållande med en kille som bodde i ett annat land. Även då kändes det ganska självklart att göra abort.

Den tredje gången var jag 22. Jag hade precis blivit tillsammans med min kille då, idag har vi varit tillsammans i lite mer än 4 år. Vi kände inte varandra så bra och kom fort fram till att jag skulle göra abort. Den gången var den första gången jag faktiskt blev ledsen. Jag grät efteråt, det har jag aldrig gjort tidigare.

Det är lätt att ångra sig i efterhand, när man har alla fakta. Men när man är mitt i situationen så vet man inte hur det ska bli. Jag visste inte för fyra år sen att min kille skulle vara mitt livs kärlek och att vi fortfarande idag skulle vara tillsammans.

Nu pratar vi om att barn och jag har slutat äta mina p-piller. Jag hoppas att mina aborter inte kommer spöka för mycket under en eventuell graviditet.

Svar på tråden Vill bara få stöd efter abort.