• Anonym

extreemt billiga maträtter

sannispannisen skrev 2009-10-27 01:26:24 följande:
    jag handlade en falukorvsring 1,2 eller om det var 1,5 kg för 39 kronor på willys i dag. å andra sidan köper jag inte "lantfalu" av t. ex märket scan, den smakar verkligen ILLA. då är nog eldorado eller willys märke godare, men kan tänka mig att just lantfalu säljs två för 30...
    Till korv stroganoff duger lantfalu utmärkt och billigare korv är svår att hitta, har ibland köpt 2x800g för 25kr

För att göra fynd ska man lusläsa alla reklamblad och göra en djupdykning i alla varor som många butiker säljer för halva priset då bästföredatumet är på väg att gå ut, där kan man spara mycket pengar. Då köper man på sig tex köttfärs och fryser ner så håller den sig i 6-12 månader utan problem.
  • Anonym
    cid skrev 2009-10-27 09:53:05 följande:
    "2 korvringar för 30 kr. Wow, var hittar du det? Blodpudding för 9 kr. Hur många räcker den biten till? Grönsakerna är tokbilliga hos dig. Broccoli för 7 kr. Hur mycket får du då? 200 gram? Paprika för 3 kr! Vad ska den räcka till? Det blir max 100 g paprika och halva vikten är kärnor och annat skräp så för receptet behöver man 2 paprikor för att få 100 gram färdig paprika.. En banan kostar 5 kronor här, ett äpple mellan 3-4 kronor... Här betalar vi mycket mer även denna årstid. Potatisen kostar i billigaste affären 6.90 kilot. Hur gör du för att kunna handla så små mängder vitkål så billigt? Priset brukar bli betydligt dyrare om man ber personalen dela." 2 korvringar på willys Blodpuddingen räcker garanterat till 1 vuxen + 1 barn Brockoli för 7 kronor får man så att det räcker till de måltiderna jag skrev. 1 paprika räcker till soppan, och nog räcker ett par kronor. Potatisen ändrade jag, men kan ju som sagt köpa 5 kilo för 15 kronor nu, så bara att passa på. Vitkålen får man helt enkelt be dom dela en så pass liten del som man behöver. Och bananerna kostar för övrigt just nu 5 kr kilot på willys.
    Ber jag dem dela vitkålen så får jag betala 13.90/kilo. Willys kostar mig drygt 100 kronor i respengar så det måste jag lägga på matpriser. Vi har bananer för 19.90 kilot där jag bor.
  • Anonym

Var och handlade. Man kan köpa 1 kg oxfilé för 50 kronor. Det räcker till 5-10 måltider, beroende på vad man gör med den. Oxfile med pasta för 2:
    50 g oxfilé 2.50 kr
    1/2lök 50 öre
    champinjoner 1.50 kr
    2 dl grädde 3 kr
    pasta 200 g 2 kr

Totalt 9.50 för 2 portioner. Handla lika smart som jag så kommer ni undan med max 10 kr på er båda.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-27 10:36:33 följande:
    Var och handlade. Man kan köpa 1 kg oxfilé för 50 kronor. Det räcker till 5-10 måltider, beroende på vad man gör med den. Oxfile med pasta för 2: 50 g oxfilé 2.50 kr 1/2lök 50 öre champinjoner 1.50 kr 2 dl grädde 3 kr pasta 200 g 2 kr Totalt 9.50 för 2 portioner. Handla lika smart som jag så kommer ni undan med max 10 kr på er båda.
    Var hittar man oxfile för 50 kr kilot?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-27 10:55:04 följande:
    Var hittar man oxfile för 50 kr kilot?
    Min Konsumbutis sålde ut det som har sista datum idag. Passade på att handla ett kilo!
  • Anonym

Hemköp har just nu kycklingfilé (svensk) för 49.90/kilot. Ica där jag bor har samma kycklingfilé för 55 kr om man har Icakort.
    Willys har korvbröd,två pack för 20 kr. I varje packe är det 16 korvbröd. Varmkorv för 39.90 900 gram. Finns massor bara man tittar i reklambladen.

• Anonym
    StefanH skrev 2009-10-27 11:46:15 följande:
    HejVerkar inte som om någon levt på låg budget förr.Köp en säck ris.Köp ett storpack lökKoka ris och stek lök.Krydda med grillkrydda eller aromat (enbart salt om du vill snåla).Klart. Kostar ca 3-4 kronor per måltidHjälpte mig igenom åtta månader av studietiden. Dock måste jag tillägga att jag bara åt det sex dagar i veckan, lite bättre vill man ju unna sig en dag per vecka i alla fall.
    Men så kan man ju inte leva en längre tid. Har du hört talas om vitaminer och protein? Nog för att det blir billigt, men man ska ju må bra också..
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-27 14:02:59 följande:
    Korv med bröd platsar inte här. Kolla vad du får betala för brödet per kilo. Och korven innehåller ca 50% kött, för 39:-/kg. Inte så billigt.
    Ok tänkte bara att om man är riktigt fattig så behöver man inte äta 5 korvar var utan 2-3. Då blir det många korvar kvar och man kan äta fler dagar.
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-27 16:39:41 följande:
    Man ska ju bli mätt, vilket fungerar med många av de övriga förslagen här. Det är mest korvbrödet jag hänger upp mig på, för det brukar _inte_ vara billigt.
    så du menar att 32 korvbröd för 20 kr är dyrt?
  • Anonym
    mamma030407 skrev 2009-10-28 20:52:42 följande:
    en god å billig gratäng kokt pasta 2 pkt eller 1 pkt bacon 1 burk majs creme frasishe riven ost koka pastan,stek baconen å lägg i smörad form. Häll i majsen å cremefrashen på med osten i ugnen ca 15 min 200 grader.. mkt god å kan frysas in:)
    Pasta=minst 5 kr
    Bacon=minst 20 kr
    1 burk majs=minst 8 kr
    riven ost= minst 2 kr
    creme fraiche=minst 8 kronor

43 kronor för en måltid för 2 personer är INTE billigt.
Svar på tråden extreemt billiga maträtter