• Anonym

extreemt billiga maträtter

Dilong skrev 2009-10-28 21:11:55 följande:
    Lägg ner, att någon tycker annorlunda än du innebär inte att du har fel eller att du behöver be om ursäkt. Tonfisk brukar kosta en tia burken, var hittar du för en femma? I en burk finns det ca 100 g tonfisk, vilket om man köper för en tia, innebär 100:-/kg. Påssåsen som du anser kostar 3:50 ska du tillsätta smör eller margarin till, vilket gör priset högre. Att göra egen sås är betydligt billigare, dessutom kan man skippa att tillsätta fett om an vill ha smalare mat.
    Coops egna tonfiskmärke kostar ca 6 kr på Coop forum.
  • Anonym
    Mamsis skrev 2009-10-28 20:05:39 följande:
    Hmm vet inte om jag redan skrivit i den här tråden, men isf får ni se receptet två ggr Morotssoppa 1 kg morötter skalas och skärs i småbitar så de mjuknar fortare. Lägg i kastrull coh täck med vatten, vattnet ska precis täcka bara. Ha i kryddor, olika örtkryddor är gott, ev en buljongtärning. När bitarna är mjuka passeras de antingen i mixer eller mosas för hand. Ev kan man behöva späda med mer vatten i efterhand. Ät med ett gott bröd. Hos oss kostar ett kg morötter just nu 3 kr kg så detta är det billigaste jag kan komma på.
    En buljongtärning kostar ca 1.50-2 kronor. Brödet, osten och smöret till är inte gratis. Men visst är det hyfsat billigt. En morotssoppa med bara kokt morot smakar inte särskilt mycket, det behövs en hel del kryddor.
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-28 22:36:49 följande:
    Vet du hur mycket i burken som är tonfisk?
    Japp, det är 140 gram tonfisk.
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-28 22:37:30 följande:
    För tusan, kritisera _inte_.
    oops... missade det...
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-28 22:45:35 följande:
    Oj, får nog kolla in Coop vid tillfälle. Tack.
    Gör det. Kan inte lova att det är samma pris i hela Sverige men på mitt forum tar de den summan. Den är helt okej men i små bitar. Funkar bra i sallad och på mackor tycker jag.
  • Anonym
    luzorsus skrev 2009-10-28 22:57:08 följande:
    bacon kostar 10 kr per paket...inet 20 iallafall men..
    1-2 paket blir 20 om man väljer 2....
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-28 23:10:41 följande:
    Riktigt billig bacon brukar kosta straxt över femtio kronor kilot. Skapligt billigt för att vara kött, men inte en höjdarprodukt om man vill ha riktigt billig mat.
    Sant, men då är det inte ens rökt utan köttet är behandlat med rökaromer...
  • Anonym
    Buttons skrev 2009-10-28 23:18:01 följande:
    Men herregud sluta tjafsa. Vad som är billig mat är relativt. För mig är t.ex. 40 spänn för två måltider billigt. TS lever visserligen under extrema förhållanden nu men bli inte direkt hjälpt av att ni kritiserar varandra och hänger upp er på priset på tonfisk.
    Om ts vill ha förslag på rätter som kostar max 10 kr så är det väl dumheter att ge recept eller förslag på de som kostar 4 gånger så mycket. Tycker du inte?
  • Anonym
    Dilong skrev 2009-10-28 23:37:21 följande:
    Finns det verkligen riktigt rökt bacon att köpa på tex stormarknader?
    Kotlettbacon finns där jag handlar. Den är rökt "på riktigt". Säkert olika i andra delar av landet,
  • Anonym

Sluta tjafsa och kom med fler bra idéer till billiga maträtter istället.

Rotfruktsbiffar: Riv någon rotfrukt, krama ur överflödig vätska, tillsätt ägg, lite vetemjöl, salt, kryddor och ev riven ost och stek i stekpanna tills de fått färg och är mjuka inuti.

• Anonym

När jag och min sambo gör tex köttfärssås eller korvstroganoff, så kan det räcka till middag för oss i 3-4 dagar, slå man ut det så är inte det så dyrt, kanske inte så roligt och äta spagetti och köttfärssås i 3 dagar i sträck, men man kan ju frysa in det och ta det en annan dag under veckan.

• Anonym

Olika potatissoppor

dvs potatis, buljong,salt peppar, lite köttfärs eller hotdogs
    kan oxå göras vegetarisk med enbart morot som tillsats.

• Anonym

Tänkte oxå nämna att Willys hade grillkorv,scans för 5 kr
    och korvbröd för 5 kr...där har ni billiga middagar i några dagar, men såg att nån annan redan nämnt det

• Anonym

gör pastasås på tomater (krossade eller färska) och morot, basilika och cremefrache.... ev lök eller annan smaksättare :)

Svar på tråden extreemt billiga maträtter