• Anonym (Trebarnsmor)

Svartsjuk storasyster

Vår dotter blev storasyster till tvillingar när hon var 4 år och det var en jobbig tid för henne, nu är hon 7 åroch är forfarande väldigt svartsjuk har nog tom blivit värre nu, hon har väldigt svårt för att vi ex berömmer tvillingarna för nåt då kontrar hon med nåt som hon gjort och säger att "men va inte det bra gjort" och då kan det varit så att hon redan fått berömm för det.
    Eller om någon av de små gör sig illa ex så drar hon upp nån gång då hon gjorde sig illa och undrar om inte det var värre, hon har dessutom en bitter ton.
    Hon kan bli väldigt ledsen och frustrerad då det är något. Hon leker många gånger väldigt bra med sina brorsor mrn kan oxå vara ganska elak och drar sig inte för att slå dem.
    Kanske hon är i stort behov av uppmärksamhet och bekräftelse men jag tycker vi försöker ge henne tid. Men kanske det inte är nog.
    Tar gärna emot konkreta förslag på vad vi kan göra för henne.
    Tyvärr är det så med att jag som höggravid har väldigt lite tålamod med henne, då hon är större så kräver jag mer av henne.
    Hon gör näst intill aldrig nåt själv utan svansar runt mig hela tiden, är aldrig på sitt rum och pysslar med nåt.

Vad ska vi göra för henne?

Svar på tråden Svartsjuk storasyster