Ta mina Pergo fast lakaren sager nej..?
Har blivit utredd med allt vad det innebar, VUL, blodprov etc pa grund av att jag inte fick nagon agglossning pa 6 manader. De kunde inte hitta nagot fel och jag hade inte tendens att bilda cystor vilket kan skapa problem om man tar Pergo. Lakaren skrev ut pergo till mig och jag skulle borja ta dem...
Samma vecka far jag en blodning och berattar ju detta for lakaren som sager att det ar positivt och jag ska vanta och INTE ta mina Pergo for hon vill se om den har blodningen ar en mens. Jag fick AL efter den har blodningen (5 veckor efter) och har sedan haft en blodning till och massa spottings. Jag har alltsa inte tagit mina Pergo....
Nu sager lakaren att det verkar som min kropp haller pa att aterhamta sig och bli normal och hon vill att jag ger den 6 manader till 1 ar nu!!! Helt enkelt "forbjod" hon mig att ta mina Pergo..hon ar den typen av lakare som gillar naturmedicin, tex radde hon mig att ga pa akupunktur
Men jag ar sa otalig! Och radd att min agglossning inte alls ska bli normal..bara tanken pa att "slosa bort" sex manader eller mer ger mig magont:(
Pergon ligger har hemma och jag ar sa otroligt lockad att borja med dem, fick spottings idag och tror att jag far mens om en vecka cirka.
Ar det farligt att ta Pergo utan att gora VUl innan AL (se hur manga agg)? Jag menar jag har ju blivit kollad och faktiskt fatt det utskrivet!! Da kan det val inte vara farligt om jag tar dem??? Har last om folk har pa FL som inte gor VUL och blodprov nar de tar Pergo..att det ar olika hur noga de ar..
Ar jag galen som tanker pa detta, eller kan jag ta dem tycker ni?? De ar ju utskrivna till mig liksom..vad skulle ni gjort?