• Pimpinellan

Ta mina Pergo fast lakaren sager nej..?

Risken om du tar pergo är att du får många äggblåsor och därmed riskerar flerbarnsbörd. Visserligen tycker många att vadå tvillingar spelar ingen roll,men det finns en tjej här som tog pergo fast hon inte fått det utskrivet och hon väntar nu trillingar.
    Ta inte pergon,men byt läkare.

• Pimpinellan
    AllyZ skrev 2009-10-24 20:52:35 följande:
    Ja ni har ratt..visste det innerst inne:( Kanns bara jobbigt att byta lakare och formodligen tvingas gora alla tester igen, nar Pergon ligger har hemma och vantar. Men jag far gora det!Om jag har ett val vill jag helst bara ha en bebis , men skulle man fa tva agg blir man ju sjalvklart ocksa glad..men trillingar oj!! Hur kan hon fa Pergo utan recept??
    Pergo finns på nätet tyvärr. Då kan det sluta så illa som trillingar för det tror jag ingen vill ha. Har man egen äl gör pergo varken till eller från har studier visat. För en del ställer det bara till dessutom.
  • Pimpinellan
    Kinne79 skrev 2009-10-25 14:22:39 följande:
    Jag skulle mer än gärna få trillingar, hellre det än ingen bebis alls. Och jag tror nog att de som väntar trillingar här på fl just nu vill ha dem.
    Inte om du verkligen tänkte efter! Det är ENORMA risker att vänta mer än två barn,man går aldrig tiden ut,man riskerar en massa komplikationer,för tidigt födda barn med allt det innebär. _Är_ man dock gravid med trillingar redan så är det bara gilla läget,men önska eller manipulera med pergo,nej,det är oetiskt.
    Jga kan önska två på en gång,men icke en sekund jag skulle önska tre.
  • Pimpinellan

Nä,jag skulle t.o.m få göra insemination med tre äggblåor för chansen att _en_ skulle bli barn är extremt liten,men är man ung så får man sexförbud med tre äggblåsor efter pergostimulering.

Svar på tråden Ta mina Pergo fast lakaren sager nej..?