Inlägg från: lingontott |Visa alla inlägg
  • lingontott

BF Juni 2010!

Tack för inbjudan! :)

Igår fyllde min pappa år så vi hade bestämt att han och mamma skulle få veta då. Vi skulle dit på middag och hade förberett med att köpa ett kort där det stod "till morfar" på och sedan följde en dikt (färdigtryckt). På baksidan skrev vi bara "grattis på födelsedagen". När vi kom dit så visade det sig att det inte bara var närmsta familjen som skulle vara med, utan även lite annan släkt, men vi körde på endå. När han öppnade kortet så tittade han på det och blev tyst några sekunder, sen kom tårarna! Så kramade han om mig jättelänge men kunde inte säga nåt, så alla andra undrade vad det var för konstig födelsedagspresent jag hade gett honom. Haha, det var en starkt ögonblick måste jag säga, jag har aldrig sett min pappa gråta innan!

Hur som helst, känns jättebra att ha berättat, alla blev så otroligt glada. Men lite läskigt oxå, om nåt skulle gå fel... Men skulle det gå åt skogen så kommer det inte göra oss mindre ledsna om våra nära och kära inte vet om det. Lika bra att de vi älskar får glädjas med så länge som möjligt! Nu tänker jag försöka slappna av och njuta av graviditeten (lättare sagt än gjort, oroar mig såklart hela tiden!)

• lingontott

Är lite avis på alla ni som redan fått göra vul... Jag har inte fått tid för detta förrän den 3 dec :(

• lingontott

Hej igen!

Har varit borta från sidan i säkert över en vecka. Har mått superilla, kräkts och varit jättetrött så jag har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn. Men nu känner jag mig bättre igen så jag hoppas att det redan är pågång att vända :)

Läste att de flesta av er känner av flera symptom vid det här laget. Förutom illamåendet och tröttheten så är jag hungrigare och lite mer lättirriterad. Ömma bröst oxå, men inte så farligt ömma som jag var inställd på att få.

Jag hade fått tid för inskrivning den 16 nov men efter att ha pratat med flera andra som haft den bm som jag skulle få så har jag blivit rådd att byta. Så nu har jag bytt :) Fick en ny tid med den nya bm och nu ska jag dit redan på torsdag! Ska bli jättekul att "komma igång". Det är ju bara inskrivning men ändå... Har inte fått någon tid för ul än, men jag gissar att jag får en tid ganska snart eftersom jag inte vet riktigt i vilken vecka jag är i (tror jag är i v8).

Jaha, ska försöka motivera mig att jobba lite nu... Kramar

• lingontott

Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.

Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!

För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...

Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?

• lingontott
    stina84 skrev 2009-11-14 20:39:02 följande:
    Usch jag lider med dig. Fattar inte heller att ingen brydde sig. Jag var på Gekås i Ullared för någon månad sedan och då började en pojke på kanske 8år kräkas och hans pappa såg enormt stressad ut och folk flydde dem. Jag gick fram till honom och sa till honom att vara lugn och att jag skulle hämta personal som fick ta hand om det. Han var jätte tacksam. Tyckte så synd om honom. Mins även när min dotter var 1½ år så fick hon en banan i handen. Hon satrt och åt i sin vagn och vi gick på stan. Rätt som det är ser jag att hon får panik. Hon får ingen luft. Vi är då inne i en butik och jag bara slänger min väska och kassar jag har i handen, sliter upp ungen ur vagnen och vänder henne upp och ner och dunkar till henne i ryggen. Då kräks hon upp bananen, och den var STOR! Både jag och hon börjar störtlipa. Ingen i butiken, varken personal eller andra frågade hur det gick utan stod bara och glodde och sedan skötte sitt igen! Jag gick ut därifrån , skakade i hela kroppen, mådde illa och ville bara hem. När jag kom till parkeringshuset inser jag att jag inte fått med mig varken kassar eller handväska. Som tur var låg det kvar i butiken, på golvet. Inte ens det hade de brytt sig om att ta hand om. Var ändå i en liten butik, Sisters... Än idag kan jag inte ge henne banan på det viset och hon är nu 2½ år...
    Ja det är ju inte klokt att folk bara tittar upp och sen låtsas som ingenting!! Det skulle man ju själv aldrig göra! Jag har en viss förståelse för att ingen hjälpte mig, i och med influensaskräcken som råder och att folk dessutom satt och åt sin lunch. Det är inte jättetrevligt att se en vuxen människa kräkas på golvet sådär, de trodde säkert jag var bakfull. Tycker ändå att de kunde ha frågat hur jag mådde, det kunde ju ha varit nåt allvarligt fel. Men att de inte hjälpte dig och din dotter är katastrof! Tycker att personalen borde ha ryckt in åtminstone. Förstår att du måste ha blivit jätterädd!
Svar på tråden BF Juni 2010!