Inlägg från: Smoky Barrett |Visa alla inlägg
  • Smoky Barrett

BF Juni 2010!

Då har jag med hittat hit! :D

Jag mår fortfarande illa, postafen hjälper mig lite, men inte mer än att jag slutar spy illamåendet finns ju fortfarande kvar, ständigt.
    Nu är iaf min graviditet out in the open! Var tvungen att berätta för min son nu i veckan då han har varit så orolig för att jag är "sjuk" hela tiden. Han vart jätteglad!
    Han hade bara en liten fundering och det var om vi hade gjort det där äckliga eller om vi skulle göra det. Förstod först inte vad han menade, men förstod tillslut att det var själva tillverkningen han menade. När han förstod att det redan var avklarat så undrade han med en liten äcklad min om han var hemma när detta skedde. Nej nej, sa vi och försäkrade att vi hade låst bådefönster och dörrar. :P Och då var han nöjd och kunde glädjas över att få ett syskon! :D

• Smoky Barrett

Har ni tänkt på att många av oss snart har gått 1/4 av graviditeten? Tiden går extremt långsamt, men ändå rätt fort på ett märkligt sätt!

Jag mår fortfarande pyton, men äter som jag brukar om inte mer tom. Vågar inte kolla vågen. Vägde mig för ett par dagar sedan och då var det ingen skillnad, men nu känns det som om jag har gått upp säkert 5 kg. :( Väger redan 74kg till mina 165 cm..
    Förra graviditeten startade jag på 51 kg och vägde som mest ca 79 kg. Är livrädd att jag ska hamna runt 100 kg nu.. :( Men det är svårt att sluta äta.

Funderar på att börja simma igen, det är ju bra motion när man är gravid. Hur gör ni andra motionerar ni något?

• Smoky Barrett
    Tramses skrev 2009-10-29 23:23:31 följande:
    Jag har inte vågat väga mig än. Tror dock att jag har gått upp lite, för knapparna i byxorna börjar bli svåra att knäppa. Har haft jätteont i magen idag och det har strålat ut i svanken. Jag har sprungit på toa stup i kvarten för att se om det är något blod i trosorna, men det är det inte. Är väldigt orolig nu... Någon som känner likadant?
    Jag hade jätteont i magen i förrgår, hela kvällen. Kändes precis som när mensen är på gång. Men det gick över och nu har jag inte haft ont alls. Antar att det måste ha varit växtvärk! :D
  • Smoky Barrett

Hej på er tjejer!

Jag har inte skrivit något på flera veckor, jmen ag har läst flitigt i tråden varje dag. Har kännt att jag inte haft så mycket att tillföra. Är kanske mer den snokande typen. ;D
    Nu är jag i v 14 (13+1) så det känns superskönt att ha klarat 13 fulla veckor.

Har kännt mig som många andra här ganska ogravid, men nu börjar magen växa och alla ser direkt att jag är gravid. Var ju inte direkt smal från början heller iofs.

På jobbet är vi ju som sagt fyra stycken som är gravida nu och det är supermysigt att sitta och prata graviditet och bebisar tillsammans. Mina patienter däremot tycker det är mycket märkligt att det helt plötsligt springer omkring fyra tjocksmockar på avdelningen.

Känns som en evighet tills jag ska tillbaka till mvc, inte förrens den 20 januari.. Men jag har ju UL att se fram emot den 4:e januari! Mycket spännande!

Kram på er!

• Smoky Barrett
    annanazell skrev 2009-11-29 12:13:51 följande:
    Hej alla! Har inte orkat skriva på ett tag. Den 10 dec har jag en bokad aborttid. Vet inte hur jag ska göra? Det gör så himla ont ändå att han lämnat mej åsså ska man kunna fatta ett sånt här beslut:( Det spelar ingen roll vad jag säger så verkar han inte vilja kämpa utan han är som en annan person:(
    Vad jobbigt det måste vara för dig. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas. :(
    Men det är bara du som kan känna hur du ska göra. Har du några andra du kan prata med? Föräldrar? Vänner? Kan inte vara bra att vara tvungen att gå igenom detta ensam.
  • Smoky Barrett
    stina84 skrev 2009-11-29 10:53:27 följande:
    Hej! Ja det stämmer, har inte sett dig här inne på ett tag. Allt bra med dig? Roligt att ni är så många på jobbet som ska ha Förstår att det blir mkt bebisprat hihi
    Allt är ganska bra. Håller med många av er här. När ska man få tillbaka orken? När jag inte jobbar, så ligger jag bara i soffan.. Är heelt slut och har varit det i snart 10 veckor, det håller ju inte i längden. :( Jag har ju en son att ta hand om.. Längtar efter dom här veckorna, som dom påstår att man ska känna sig piggare än någonsin, haha.

Någon som vet när det ska vända?

Ser att ni pratar om sammandragningar. Jag tror inte jag hade en enda sammandragning under min förra graviditet.. (inte förrens förlossningen såklart) verkar ju helmysko, det måste man väl ha? Det är väl bland annat livmoderns sätt att träna inför en förlossning? Jag kommer iaf inte ihåg, det är ju 7 år sedan också..
  • Smoky Barrett
    Joggi skrev 2009-11-30 20:40:44 följande:
    Bara jag som har världens huvudvärk idag? Och här öser regnet verkligen ner. Får butta ut hunden för att han ska kissa, haha.....
    Samma här, jordens huvudvärk.. Spelar ingen roll att jag tar alvedon, hjälper inte ett dugg. Hade ofta ont i huvudet tidigare i graviditeten, men det vart bättre och jag trodde jag hade sluppit det nu..

Har ni börjat handla julklappar än? Jag har verkligen inte kommit för mig att göra det än. Ska väl börja i veckan.
    Imorgon har sonen julspel i skolan. Han är såå taggad! haha. :D
  • Smoky Barrett
    AnAngel skrev 2009-11-30 21:10:09 följande:
    Längtar så till fredag när vi ska göra KUB, vill också veta hur "stor" den lill* är... är i v 13+0 den dagen. hur stor borde den vara då? Har sista 2 dagarna haft jätte mycket yrsel, maken har fått gått efter mig i trappan för jag har varit rädd att ramla! Någon annan som känt av detta? Inte haft de förut... Men de är säkert inget farligt (?)... va kul att alla börjar komma en bit på vägen nu...
    Känner ofta av yrseln då jag är i affären ska precis till att betala, då brukar sambon få ta över och jag går och sätter mig på en bänk nånstans. Samma på jobbet, när det börjar närma sig lunch eller middag, då känns det som om jag ska svimma..
  • Smoky Barrett

Ser att ni ska på KUB imorgon, lycka till! Hoppas det går bra, vilket det säkert kommer att göra. :)

Jag har varken gjort vul eller ul ännu, så jag är spänd av förväntan. Ska göra mitt RUL den 4:e januari, sååå lång tid kvar.

Hoppas ingen tar illa vid sig av min fråga nu, men jag bara undrar. Ren nyfikenhet alltså. Hur kommer det sig att ni får, eller vill göra flera UL? Jag gjorde bara ett UL när jag väntade min son och kommer säkert att bara göra ett denna gången med. Om det inte skulle bli något särskilt såklart.

• Smoky Barrett
    JuliaIsabella skrev 2009-12-01 21:36:23 följande:
    Smoky Barrett skrev 2009-12-01 21:28:50 följande: Jag får göra många koller då jag hade det struligt när jag väntade sonen sist och har ett utomkved bakom mig sonen är född med DS och nu ska de kolla mig irdentligt då jag ej hade någe fostervatten kvar så det blev akut snitt på ett rutin besök på förlossningen 6 dgar över tiden
    Ja, jag tänkte nästan att det var så, att många har "riskgraviditeter" bakom sig. Jag ska nog vara glad att jag har sluppit liknande. :)
  • Smoky Barrett

Dottan55:
    Fy vilken otrevlig läkare.. Hoppas det går igenom nu, så du kan pusta ut iaf ett litet tag. Sen får du väl söka dig någon annanstans om det inte skulle bli bättre med illamåendet. Jag förstår att du inte kan jobba, det är hemskt att må sådär dåligt, man blir u som förlamad. Sen att skriva att du inte "orkar", då hade han ju lika gärna kunna skriva, "har ingen lust".

Hoppas det löser sig.

• Smoky Barrett
    MaraFara skrev 2009-12-02 15:00:00 följande:
    Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..
    Jag tycker du gör helt rätt. Bättre att sprida ut kostnaderna lite, det blir ju en hel del. :D

Jag fick min lillasysters gamla vagn, den är 5 år gammal, men helt okej. En knorr nizza tror jag det är, en kombivagn. Skönt att ha det klart. Sen har jag ju spjälsängen kvar från min son. Men det blir ju en hel del ändå.
  • Smoky Barrett
    Joggi skrev 2009-12-03 17:22:54 följande:
    Kommer man göra nån gyn-undersökning under graviditeten? Alltså rutin... Trodde faktiskt man skulle göra ett bland dom första besöken innan när jag tänkte på det.. Men varför vet jag inte=) Cellprov har jag ganska nyss tagit så det behövdes inte..... Och vad händer på BM-besöken i framtiden? Intressant att veta vad som väntar=)
    Om man väljer att gå på ett läkarbesök brukar dom göra en gynundersökning, för att se hur livmodern ligger bl a tror jag? Jag kommer inte gå på ett läkarbesök denna gången, då både jag och bm tyckte det var onödigt. Läkaren på mott läser i journalen och om han tycker att han vill träffas iaf, så brukar det bli så.
    Bm brukar inte göra gynundersökningar om inte det, som du säger ska tas cellprov eller möjligtvis klamydiaprov.
    Sen vet jag inte riktigt hur resterande besök kommer att se ut. Jag antar att  jag nästa gång jag kommer dit, ska få höra hjärtljuden och så ska hon väl börja mäta sf-måttet.
  • Smoky Barrett
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall
    usch, vad jobbigt att du redan får problem med det. :( Jag har mest ont i ländryggen, men det är hanterbart än så länge. Alla dessa krämpor. Äntligen blir man av med illamåendet, då ska kroppen börja värka istället. :/ Men, det är ju för en god sak. :D
  • Smoky Barrett

Makaroon: Grattis till två! :D Så spännande!

v15 idag (14+0) det går framåt! Igår tyckte jag att jag kände bebisen, men jag är inte säker. Häftigt iaf.

• Smoky Barrett
    Martinis84 skrev 2009-12-06 13:11:43 följande:
    Kan man ha "mensvärk" fortfarande? vet att man kan ha det i början, går in i vecka 15 i morgon och börjar känna lite värk. Inte så att det göra ont och inte hela tiden, men den finns där ibland. Kan det vara växtvärk så det är ofarligt? Eller vad beror det på? Någon som känner likadant?
    Här har det varit ganska lungt ett tag med växtvärk. Igår dock, så vart det akutlarm på avd där jag jobbar. Jag var tvungen att springa fram och tillbaka i korridorerna och serva läkarna samt försöka hålla alla andra patienter lugna. Situationen var mycket stressande och jag tror jag överansträngde mig. Fick jätteont i magen och var tvungen att lägga mig och vila en stund när allt var lungt igen. Jag var jätterädd och trodde verkligen att jag skulle få missfall. Men det lugnade ner sig och nu mår jag väl igen. Usch, det lär nog dröja innan jag får för mig att springa igen. :/

Min son ska iväg med sin farmor och farfar och äta julbord nu och jag är såå avundsjuk. Har varit sjukt sugen på julmat i flera dagar. :P
  • Smoky Barrett

Hej tjejer!
    Det märks när det är helg, då stannar tråden liksom av lite. :)

Summer: Jag känner också av dom där huggen. Särskilt om jag reser mig eller ändrar ställning fort. Även om jag nyser till väldigt kraftigt. hehe. :) v16 här nu (15+2).

Vi snackade ju lite sammandragningar förut och jag som gladeligen berättade att jag inte led av något sådant fick uppleva detta imorse. Tror jag. Låg i soffan med datorn på magen, det spände till så i magen så det kändes som om datorn lyfte. :O Det gjorde inte ont men var otroligt obehagligt. Dom varade inte särskilt länge 20 sek kanske och jag fick tre st väldigt tätt. Var det sammandragningar tror ni? Obehagligt var det iaf.

Börjar också känna av den härliga foglossningen, igår kändes det som om bäckenet höll på att slitas isär, hade jätteont precis vid ljumskarna och i ryggen. :/

Nej, nu blir det sängen! Godnatt tjejs!

• Smoky Barrett

Jag kommer nog inte att ta reda på könet. Eller jag kommer inte att göra det helt enkelt. Det är ju en klysha, men det spelar verkligen ingen roll för mig om det är en pojke eller flicka. Jag har ju redan en pojke och skulle älska att få en pojke till, men visst vore det kul med en flicka också.

Det här barnet kommer att få ärva så mycket kläder ifrån sonen och det spelar ingen roll om det blir en tjej, för jag gillar inte färgen rosa eller massa "prinsessigheter" så jag behöver inte veta för planeringen och handlandets skull.

Har däremot gjort rintestet, nyckeln, kinesiskakalendern och något mayagrejs. Allt visar på en flicka! haha! :) Det visar sig den 3:e juni helt enkelt.

Idag har jag gjort massa julgodis och marmelad, så jag är helt slut!

Hoppas ni har det bra!

• Smoky Barrett
    rödnos skrev 2009-12-19 12:09:17 följande:
    Hej! Jag är i mitten på vecka 14 och vaknade inatt av att jag kände ett väldigt tydligt "klickande och fladdrande" som varade max 2 sek. Kan det möjligen ha varit????...... Nej, eller? Det är ju så tidigt? Men vad var det annars? magen kurrade inte alls och det gjorde inte ont eller så. Hmm.... Om ni känt nåt, vilken vecka var ni i då?
    Jag är i v17 nu och har kännt pickande och fladder i ungefär två dagar nu. Det kan pågå rätt länge. Ibland känns det obehangligt som om jag har en främmande organism i magen, som inte alls hör hemma. Lite alienvarning, känns som nått som rör sig liksom. Men oftast är det ju mysigt och jag kan ligga och njuta och känna efter riktigt.
    Mamsterbabe skrev 2009-12-19 11:01:50 följande:
    idag går vi in i vecka 15! Helt underbart! :) MEN, det verkar som om illamåendet kommit tillbaka :( usch, hur får man bort det?
    Jag har också börjat må illa igen. :( Igår spydde jag för första gången på säkert 4 veckor, inte alls kul. Men jag tror att det är för att jag äter dåligt, särskilt på morgonen då jag har noll aptit..

Nu ska vi käka lunch här, sen iväg och göra pulkabacken farlig. Riktigt härligt vinterväder idag! :)
Svar på tråden BF Juni 2010!