• Hk83

BF Juni 2010!

Hej och tack för inbjudan..=)

Tänkte höra med er om ni har nått bra tips mot extremt illamående.. Har provat allt men kanske missat något.. Jag mår så fruktansvärt dåligt och nu är jag desperat.. Hade likadant förra graviditeten så jag hade lergigan hemma nu som givetvis inte hjälper... Är också extremt trött men det kanske kommer ur illamåendet..

• Hk83

Majess:
    Har hört om ingefära men har aldrig provat.. Man tror ju inte det ska funka när inte tabletter eller nått annat gör det..=) Men det kanske gör det på mej.. Hur går man tillväga med det?? vet knappt vad det är ju..*pinsamt*...

• Hk83

Hej alla.. Vad ni skriver, flera sidor sen igår ju..=)
    Idag har jag varit på vul och fick se ett litet pyre med tickande hjärta.. Kändes skit bra och läkaren mätte den till ungefär v7+2..
    Fick mer Lergigan comp utskrivet och så fick jag primperan utskrivet men får inte ta dem förrens det verkligen krisar med kräkningar. Vilket det gör hela tiden känns det som..=(
    Hoppas ni andra mår bra..

• Hk83

Kela81: Grattis till twinsen..=) Jag har själv tvillingflickor på 17 månader och det har bara varit positivt..(såklart) =)

Marafara: Man blir givetvis lite orolig med det där om primperanen men om det blir för jävligt så måste jag nog använda det.. Om jag blir inlagd lär jag ju ändå få det i droppet men ska försöka in i det längsta för man vill ju inte att nått ska hända.. Vad använder du istället då??

• Hk83

Dottan55: Okej det var skönt att höra, då kanske man kan våga använda dom då..=)

• Hk83

Shit vad ni skriver här.. Jag orkar inte läsa alla sidor, brukar bara ta några stycken emellanåt..=) Har själv inte orkat skriva nått på jättelänge för jag mår så pissilla fortfarande.
    Igår var jag på inskrivning hos bm iaf. Och allt såg bra ut. Fick tid till rul den 8 januari vilket är en hel evighet (tur att jag sett den lill* på vul redan) =)
    Känner mej hur ogravid som helst fastän jag har illamåendet.. Konstigt.
    nähe nu måste jag ta hand om två styck snoriga busungar...

• Hk83

Stina84: Ja jag käkar Lergigan comp så lite hjälp har jag fått.. Nä jag gjorde inte vul:et i samband med inskrivningen utan i v 6 för jag visste ju inte att det var nått där..=)

Är det nån mer än jag som rusat upp i vikt redan?? Jag har sedan jag fick reda på graviditeten(är i v10+0) gått upp ca 4 kilo.. Skitmycket men det kan ju bero på att jag äter allt jag kommer över pga illamåendet. Hoppas det går över snart annars kommer jag ju bli smällfet och jag är ju redan mullig..=( Gick upp 22kg förra grav men då var det ju två..

• Hk83

Ett tag sen jag skrev.. Hinner inte med er..=)

Grattis tille r som gjort lyckade kub (heter det va?) Jag valde att inte göra nått just för att jag inte visste vad jag skulle göra om det hade visat något. Nu ångrar jag mej lite bara för att jag tycker det hade varit kul att se bebben men men får vänta till januari, inte så farligt för jag tycker veckorna bara rusar fram.

Har varit tillbaka några sidor och läst att några väntar tvillingar, grattis till er. Jag har ju själv tvillingflickor på 19 månader och det är ju hur kul som helst, nästan alltid (idag är de hemska).

Tampas fortfarande med mitt illamående men det är bättre nu, eller vissa dagar kan jag må toppen.. Har mina förhoppningar att det snart ska försvinna.=)

Nähe dags att klä flickorna och köra till dagis så jag kan få lite lugn och ro innan jobb..=)

• Hk83

Ni har säkert tagit upp det innan,

men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången.
    Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)

• Hk83

Lili73:
    JAg känner mej också snuvad..=( Hoppas inte denna bebbe krånglar tilld et så det blir snitt..=) Man kanske är löjligt som tycker så men jag vill verkligen känna på hur det känns att föda..=) Klart man är rädd för smärtan men hoppas det kommer gå bra iaf..=)

Stina84: Bra att du säger det för på bm sa likadant så då kanske man ska tro på det..=) Så lätt för henne att säga annars som aldrig jobbar på förlossningen..

• Hk83

Littlered: Men där kan jag förstå att du verkligen vill ha snitt igen.. Det var jag rädd för sist att det skulle bli så för mej men fick ju ett sk planerat akutsnitt (var hos läkaren för att få tid för planerat snitt men hade redan öppnat mej 3cm så jag fick tid samma dag..)
    Men det är som sagt en löjlig önskan att få känna på det, troligtvis kommer jag ligga där och kvida och önska snitt när värkarbetet sätter igång.

• Hk83

Hej hej..Känner mej inte så aktiv här... Jobbar föär mycket för att orka med..=) Men Läser vad ni skriver iaf..=) Grattis alla till lyckade ul.. Jag har mitt imorgon och är jättenervös för att det ska vara nått fel...

Här blir det också snart en Ullaredsresa..=) Det är grejjer det.=)

• Hk83

Stina84: Blääää för tacos.. Bara tanken på det får mej att rysa och vilja kräkas.. Älskar det i vanliga fall men icke nu under graviditeten.. Likadant förra graviditeten.. Usch...=)

• Hk83

Idag var jag på rul.. Allt satt som det skulle på den lilla kaninen, men hon upptäckte vätska i njurbäckenet. Inget som de går vidare med för det var så lite (4mm och gränsen var 5mm) men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig lite.. Hon sa att det var ganska vanligt om man väntar en pojke att det kunde samlas lite vätska där. Vet inte om det är en pojk för de kollar inte det..=)

• Hk83

MillieMolly:

Skönt att de tgick bra för dom.. Jag fick inget extra ul men ska försöka tjata till mej ett senare för att vara säker på att det inte är någon fara.. Men bm som gjorde ul:et lovade av hela sitt hjärta att det inte var någon fara så man får väl lita på henne..=)

Svar på tråden BF Juni 2010!