Inlägg från: MiniMalm |Visa alla inlägg
  • MiniMalm

BF Juni 2010!

Hej vad roligt att ni har startat en ny tråd, har inte varit inne på ett tag!
    Tack mejola att du tipsade mig! =)

Hur går det för alla här inne?

• MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-27 09:46:50 följande:
    Välkommen tillbax Jo det går bra, tror jag Mår som fisken i vattnet. Känner mig inte gravid. Lite förstoppad  och ömmande bröst annars är allt bra Är i v. 9 nuSjälv då?
    Tack =)
    Wow vad härligt, jag mår väl inte så jätte bra, åt knappt på 1 vecka så fick åka in till sjukhuset och få dropp! mår bättre nu, men knaprar tabletter och måste äta hela tiden för att må bra! Hoppas på att bli bättre snart. Är inne i v8 nu!

Ät katrinplommon det brukar lätta lite på trycket ;)
  • MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-27 09:54:50 följande:
    Men fy att behöva läggas in sådär. Hoppas ditt illamående ger med sig snart. Usch tycker så synd om er alla som går och mår så illa... haha jag äter faktiskt laktipex varje dag för att kunna sköta magen. Var samma sak när jag väntade dottern det var det enda som fungerade Det var faktiskt så jag misstänkte att jag var gravid, jag var förstoppad. Annars blir jag alltid lite "BAD" i magen innan mens haha
    Ja fast samtidigt är det ju positivt! Då vet man att man är gravid!
    Mamma tror att det är en flicka bara för att jag mår så illa, hon hade själv den erfarenheten när hon väntade mig, men inte med någon av mina 4 bröder!

Aha okej, men det är ju bra att du kan få magen att fungera iallafall!

Hahah ja jag vet jag brukar också bli det innan mens!
  • MiniMalm
    Sweetangel85 skrev 2009-10-27 10:07:05 följande:
    Tack för tipset mejola!Får hoppa in här då ist Har en konstig fråga, eller ja, hehe.Jag mår ju sjukt illa heela dagarna.. o så fort jag äter elle känner en matdoft så står det mig upp i halsen o jag vill bara spy.. men nu till saken..Men ist för att jag spyr så börjar det köra såååå i magen o jag mår ännu mer illa o tror jag ska spy men då måste jag på toa o göra nr 2.. heeelt weird, aldrig hört att ngn haft så förut. så ist för o spy när jag mår illa så måste jag gå på toa.??? as konstigt..
    Det är ju skönt iof, men ett tips för att må bättre enligt min lägare, ät något litet innan du stiger upp drick gärna en kopp pepparmyntste! 

Ät något minst 1 gång i halv timmen, ta gärna ett varmt bad för att få kroppen att slappna av!

hihi vet inte om det hjälper dig! men kanske, det är ju egentligen ssamma princip bara att du går på toa och gör nr 2 iställer för satt spy!
  • MiniMalm
    mejola skrev 2009-10-27 10:08:03 följande:
    godmorgon tjejer.jag trodde man skulle dörmma om rosa moln och ljuvliga så bebisar, inte massa om otrohet och tjejer som urar iväg karln haha
    Haha jag vet! jag drömmer också oftast om att någon kommer och förstör för mig och min kille! det hör väl till att man är lite orolig!
  • MiniMalm
    vitvåonågratill skrev 2009-10-27 10:11:56 följande:
    Har inte mått illa med någon av mina två barn och det är en pojke och en flicka! Så den där teorin tror inte JAG på i alla fall!
    Hahah okej, nej det är ju 50% chans så man kan ju aldrig veta! haha
  • MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-27 10:02:06 följande:
    haha Är det erat första barn? Vad sa era föräldrar när ni berättade? Ja du, jag tror inte riktigt på det där, men det är ju lite roligt att spekulare Jag mådde inte illa förra graviditeten heller och gick upp närmare 30kg i vikt och ut kom en stor tjej
    Japp, det är vårat första! Dom sa väl inte så mycket i början och nu är dom jätte glada! Nej, jag tror inte så värst mycket på det heller men man vet ju aldrg :P

Än så länge har jag gått ner 2kg så vi får väl se när det vänder!
  • MiniMalm

Ser att ni har pratat lite om vaccinet, är själv jätte osäker på om jag ska ta det eller inte! Hur många här inne är det som har tagit det?

• MiniMalm
    Lina o Ante skrev 2009-10-31 11:05:39 följande:
    Jag har tagit det och var inte tveksam... jag skulle må ännu sämre om jag inte hade tagit och blev sjuk.. jag känner att om dom erbjuder oss som är gravida så kan det inte vara så speciellt farligt... (Bara min åsikt)
    Okej, jag är verkligen jätte osäker på om jag vågar ta det eller inte.
    Dessutom är jag såpass ung och det är ju bra för imunförsvaret att låta kroppen stå emot själv! Men samtidigt jobbar jag som servitris och möter mycket människor, under jul är det mycket julbord, och mycket smitta, därför jag blir så osäker!
  • MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-31 12:04:04 följande:
    Jag har inte tagit det och hade inga planer på att ta det nu då det inte är tillräckligt testat. OM jag hade valt att ta det så hade det varit närmare v.30, inte nu. Nu har jag ju haft svininfluensan så nu behöver jag inte tänka på vaccin över huvud taget.
    okej, jag ska nog vänta ett tag iallafall! =)
Svar på tråden BF Juni 2010!