Inlägg från: elinasteen |Visa alla inlägg
  • elinasteen

BF Juni 2010!

hoppar in här jag med:) är i vecka 8+3 och har bf 6 juni!

• elinasteen

vi har också namn flicka: Lilja eller Valkyria och pojke (som vi tror): Bastian eller Gabriel vill inte bstämma ETT namn förrän den är ute känns som man vill "se vad den heter"

• elinasteen

mina symptom:

*känns som jag har världens största bröst, tunga och ömma och jävliga (men maken gillar det;)
    *spänner till lite i nedre delen av magen ibland
    *humörsvägningar x 10000000
    *frusen som en isbit, är aldrig varmt längre, innan frös jag ALDRIG! brr..
    *känslig som fan, om någon på tvn blir glad eller ledsen så börjar jag gråta! och som idag, när A.I.K tog guld (

• elinasteen

hej! Jag har inget internet hemma längre Men tänkte uppdatera lite iallafall, är i vecka 9+5 och var hos barnmorskan i förrgår så jag tjatade till mig ett vul allt såg jättefint ut och hjärtat tickade på jättefint! vet inte när jag har tillgång till dator igen, men hoppas alla mår bra!!! kram!

• elinasteen
    Xtra skrev 2009-12-22 15:56:28 följande:
    Ni som känt fosterrörelser eller sprattel eller vad ni nu känt i magen hittills...Kan det kännas som om det kittlas? Idag vid något tillfälle när jag satt vid datorn så kände jag inget sprattel eller så, men kändes mysko på nåt sätt, som om det kittlade innanför magen. Långt ner vad det också i magen... säkert precis ovanför blygdbenet eller nåt. Jag tänkte på fostret direkt MEN så höll det på en stund... 1-2 minuter eller något... så jag tänkte att nää, det är nog annat. Vad tror ni? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte alls hur det "ska" kännas, o jag väntar mig inte attk änna något än... är i v.15+3 idag och det känns aningen för tidigt för en förstföderska på nåt sätt...?
    jag är också i vecka 16 nu och känner fosterrörelser sällan, men det händer, och läste häromdagen att om det känns som bubblor/små fisksnärtar (jag tycker nog bubblorna förklarar känslan bättre, som bubblor som rör sig helt enkelt.

MEN, det jag skulle komma till var att om man känner den känslan regelbundet under några minuter så är det antagligen barnet som har lite hicka
  • elinasteen
    Gothica skrev 2009-12-30 12:39:15 följande:
    Nån här som känt av bebisen än? Antar att vi alla är i ungefär samma vecka. Jag är i V.16.
    jag är i vecka 17 (16+2) och känner nåt som rör sig på kvällarna och ibland när jag sitter i badet börjar bli tydligare nu än för en vecka sen ca ultraljud den 4 janurai! längtar så jag spricker!
  • elinasteen

när jag var på inskrivningen så tog hon ju blodprov o sa att om några veckor måste du börja äta järntabletter, så ja, hon sa det till mig.
    men om din bm inte sagt nåt så har du kanske inte järnbrist, eller om du är osäker ring o fråga om du ska ta tillskott

• elinasteen
    MaraFara skrev 2010-01-03 16:02:57 följande:
    Så var det dags för RUL imorron då.. Lite smått nervös är jag faktiskt..
    har också RUL imorgon inte så nervös mest förväntansfull, och har stora förhoppningar om att få veta kön!!!
  • elinasteen
    Martinis84 skrev 2010-01-04 19:42:18 följande:
    Vilken söt dotter du har!! Oj, vilken mage du har ;) Tyckte att jag har mage men inget mot din, men väntar ju också första. Lite små sur över mig själv att jag lagt på mig ganska mkt över höfterna, men konstigt nog gått ner över fingrar och armar..?? Märkligt, omfördelar sig kanske.
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden!

Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen

och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom {#lang_emotions_laughing} 
  • elinasteen
    Mamsterbabe skrev 2010-01-04 20:46:54 följande:
    Åh vad härligt! Jag blir himla avis på dig nu, längtar så enormt efter vårat RUL den 20e.Trots att jag redan har sett det lilla livet 2 ggr, en gång på vul & en gång på ul efter en trafikolycka. Bullen mådde bra båda gångerna, som tur är :) Grattis till pojken! :D
     vi fick ju ett vul för att vi var oroliga för att hjärtat inte slog, men det såg ju finfint ut, sån obeskrivlig känsla ju, när man börjar inse nu att det faktiskt är ett BARN därinne

Tack så mkt
  • elinasteen
    Martinis84 skrev 2010-01-04 20:56:02 följande:
    Precis så! Min ring sitter heller knappt kvar... Märkligt.Bara av ren nyfikenhet.. Vilken vecka trodde ni innan hon sa v16+2.Ska på ul nästa vecka då 19+1.
    innan idag så trodde jag att jag var i vecka 18 (17+0) beräknad efter VUL i vecka 9 kommer säkert bli flyttad igen efter nästa ultraljud, för hon tyckte det verkade jättekonstigt.. virrigt!
  • elinasteen
    stina84 skrev 2010-01-04 21:41:53 följande:
    Grattis till ett lyckat UL och såklart till att ni väntar en pojke Men måste fråga, i BF listan står det att du har BF samma dag som mig, 7 juni. Är det fel då eller blev du tillbakaflyttad så många dagar?
    jag fick ju ett VUL i vecka 9, som vi trodde var vecka 10 så då blev jag bakåtflyttad en vecka, och nu en TILL vecka bakåt har glömt o ändra den, vet inte ens om jag har bf-listan kvar:-/ men 19 juni står jag på nu, sen ändrar dem kanske igen om två veckor när jag ska tillbaka igen
  • elinasteen

haha hittade bf-listan i TS här nu ska genast ändra det medans jag minns!

• elinasteen
    Mollystar skrev 2010-01-07 17:20:20 följande:
    Vi hade nog samma då , hon såg oxå ut så och jätte trevlig. Mitt lilla barn var mindre än dom trodde så jag ska dit igen om 2 veckor och mäta för säkerhetsskull. men gud vad den rörde sig och man känner inget. Jag frågade om könet men vi börja prata om annat så det glömdes bort men nästa gång då ska jag fråga igen. Detta var det häftigaste jag har varit med om. Kul att jag fick 3 bilder oxå. Och vad mycket man såg av lillskroet , såg att den hade 4 kammrar i hjärtat och bägge hjärnhalvorna och mycket mer. :) nej fan vad kul det var nu längtar man ju som en galning tills den 22 jan när vi ska dit igen. Räkningen här på FL stämde med hur stor den var.
    jag fick också bilder, fyra st gratis. för de hade en där som höll på o lära sig o hon undrade om hon fick kolla runt lite i magen o provmäta o sådär, och självklart fick hon det, jag fick ju se barnet längre tid då ska också dit igen om två veckor för att hon var osäker på tiden
Svar på tråden BF Juni 2010!