• Nivde

BF Juni 2010!

Hej.

Jag är i v. 7 (6 +0) och jag har följande symptom:
    * trött, trött och alldeles för trött
    * illamående som kommer och går i vågor under dagen
    * riktigt ömmande bröst
    * vaknar för att jag måste kissa

De två i mitten hade jag inte under min förra graviditet.
    Illamåendet kom som ett brev på Posten v. 6 +5. Men jag hade enbart illamåendet och kräkningarna när jag vaknade och mådde sedan bra under resten av dygnet. Nu kommer det som sagt i vågor under hela dygnet.
    Mina bröst ömmade inte nämnvärt sist.

Jag hoppas verkligen att jag slipper kräkningarna för detta illamåendet, i form av vågor, är mycket mer hanterbart tycker jag.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

Jag känner mig helt säker på att vi väntar en pojke och vi har funderat lite på namn. (Det är tidigt men det är kul!)
    Vi har enbart hittat ett namn som vi båda tycker om, nämligen Malte. Vi har flera andra vi gillar men där har vi nära släktingar som har dessa namn.
    Flicknamn har vi några fler av... Ida, Kerstin, Sigrid och Stina.

• Nivde

Hej igen!

Det ska bli kul att se hur många av oss som tror på en pojke som faktiskt får en.
    Sist trodde jag stenhårt på att det skulle bli en flicka och det bidde en pojke...

• Nivde
    lillaemme: Jag provade seaband under min förra graviditet och det hjälpte tyvärr inte mig mot mitt illamående. Jag gav dem till en gravid kompis och för henne fungerade de jättebra!
  • Nivde

Gokväll!

Vad jag har läst så kan fostervattnet värmas upp av ultraljudsvågorna.

Här går jag in i v. 8 imorgon!

• Nivde

Obs! Jag har alltså läst att fostervattnet kan värmas och ju mer avancerat ultraljud desto högre värme. Men det finns säkert studier som motsäger det så jag vill inte framstå som att jag är någon expert på området.

• Nivde

Ni pratade tidigare om vilka vitaminer/tillägg som ni åt.
    Jag åt fram till för två veckor sedan Mitt val kvinna varannan dag och enbart folsyra varannan dag. Jag har gjort det sedan vi började planera ett syskon för något år sedan.
    (Fråga mig inte om de "varannan-dagarna" för det bara bidde så...)
    Sen för 2½ vecka sedan kom illamåendet som ett brev på Posten. Usch vad jag blev less, för jag mådde ju så illa under lång tid under den förra graviditeten. (Kräktes ca 2 ggr dagligen mellan v. 6 +6 och v. 25.)
    Fick ett tips av en kompis som fått det som tips av sin bm... Vissa vitamintillskott kan visst göra ett fåtal extra illamående under en graviditet... Var detta kommer ifrån vet jag ej men jag chansade och slutade med dem och äter nu enbart folsyra. Illamåendet minskade och även om jag har ett fluktuerande illamående så har jag hittills inte kräkts.
    Heh, kanske är inbillning. Vi får väl se hur länge illamåendet håller i denna gång.

Svar på tråden BF Juni 2010!