Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

BF Juni 2010!

Tack för inbjudan, Mejola!

Jag fick börja med att läsa ikapp alla sidor. Idag har jag haft kalas här hemma (fyller 28 idag) och då berättade vi för min familj. De påstod att de hade "vetat om det" länge, och mamma sa att hon hade sett det på mig direkt då hon kom in genom dörren... Jaja, så var det med den överraskningen Man glada var de iaf! Imorgon ska vi berätta för min mans familj, där blir det nog lite mer överraskade.

För er jag inte stött på innan kan jag säga att jag har en drygt 15 månader gammal dotter hemma. Jag går imorgon in i v 10 med fisgrynet i magen. Jag gjorde ett ul i v 8+3 och det stämde precis med mina uträkningar på fostrets ålder, och jag såg ett fint hjärta som pickade där inne.

• Vilda Tiger

Summer
    Jag blev hård i magen för en vecka sedan och för att motverka det så gäller det att dricka mycket vatten, käka plommon och undvika vitt mjöl, för MIG iaf. Lycka till!

Kristallen
    Vilket tråkig reaktion av din pappa! Fy, man vill ju att alla ska dela ens glädje ju!

• Vilda Tiger

sussilago
    Håller alla mina tummar för att det ska gå bra för dig.

Jag läser allt men då jag har läst klart har jag glömt va jag skulle kommentera. Har fortfarande svårt för att minnas vad ni heter, de flesta av er.

Jag jobbar som gymnasielärare, jag. 67 % nu då jag även är fl med min dotter några dagar i veckan.

• Vilda Tiger

Jag ska inte ta vaccinet. Det känns inte rätt i maggropen.

Nu är det bannemej dags att ta fram gravidkläderna snart. Jag har ETT par brallor smo jag kan stänga och de andra sitter jäklarns obekvämt.

• Vilda Tiger

Jag plastade in mina ul-foton från dottern och det gick bra. Sån där plast med tejp på hela baksidan. Dock ska ni inte laminera! Då smälter bilden av värmen.

• Vilda Tiger

Jag är inte så himla aktiv med skrivandet just nu men jag läser det mesta iaf. Jag skrev in maj i listan igen eftersom det var borttaget. Om det är ok för er alltså. Jag har ju inte bf i juni men närapå...

• Vilda Tiger

Thesso
    Jag äter, jag lovar... inte stora portioner men ofta, ofta, ofta. Jag har inte problem med att gå upp i vikt, om man säger så.

• Vilda Tiger

Hepalina
    Hahaha! Ja - vissa dagar är jag likadan, jag kan äta huuur mkt som helst.

Idag är jag trött, och börjar bli förkyld. Men min man är iväg och kommer inte hem förrän midnatt så det är bara för mig att roa dottern. Tur att hon är på glatt humör. Det är nog hennes förkylning jag har fått, då hon hade feber för två dagarn sedan och fortfarande är snorig som tusan. Jag antar att jag kommer att däcka samtidigt som hon lägger sig vid halvniotiden, för jag känner mig redan redo för sängen.

• Vilda Tiger

Vägde mig imorse och insåg till min förtjusning att jag står kvar på +3 kg sedan några v tillbaka. Gick in i v 13 idag. Skulle eg max gå upp 10 kg under gravven men det lär gå som det går. Jag har ytterst lätt att lägga på mig.

• Vilda Tiger
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste?Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    Jag drack det också under förra graviditeten. Du ska INTE dricka det förrän under de sista veckorna innan förlossningen.

Lellsmöla
    Jag beklagar verkligen. Hoppas du snart är uppe på hästen igen!

Inne i v 12 nu, och kanonförkyld... har varit hemma från jobbet idag och lär vara det imorgon med. Tur jag har snälla svärföräldrar som tar dottern imorgon då min man jobbar borta två dygn.
  • Vilda Tiger

Tillata
    Hormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!

• Vilda Tiger
    MalouG skrev 2009-11-11 08:54:35 följande:
    Vad var det som skedde på inskrivning igentligen? Har man en möjlighet att kanske få ett VUL då tror ni? Ska på det nästa tisdag.
    Troligen inte, för det är bara läkare som får göra VUL. Vanliga UL får bm göra men det verkar vara väldigt olika från bm till bm om man får göra ett UL. Det ingår ju inte på nåt sätt.
  • Vilda Tiger

mjauen och bustrollen
    Ja, det kan mycket väl vara förklaringen. Jag hoppas det vänder snart för er båda! Jag har själv aldrig kräkts under mina graviditeter, men har ett sug efter ngt att äta utan att vilja ha ngt, om ni förstår. Det enda som känns GOTT är extrasaltad macka och salta chips...

Jag är själv i v 11+2 idag.

• Vilda Tiger
    mejola skrev 2009-11-11 16:59:37 följande:
    dessa färdknäppar ska man nog ta med en näve salt, ja vräkte i mig annanas förra graviditeten och de hände absolut inget, inte ens sd, efter v. 36 prövade ja de mytomspunna "laxermedlet" man köper på apoteket och de hände absolut ingenting då heller (behövde de för stenhård mage), mer än diarée då haha Visst de är inviduellt men de finns ju dom som fått sammandragningar av banen eller de som åkt in på förlossningen med flera av sina barn efter att ha tagit en snaps, så som sagt, vääääldigt inviduellt, man känner ju om man får sd av något så då är de bara hålla sig borta från de
    Ja, men hallonbladste är inget färdknäpp, det får livmoderna att dra ihop sig och är bra att dricka i slutet så att den kan dra ihop sig bra efter en fl.
  • Vilda Tiger

Yossan
    Va avis jag blir! Jag har gått upp tre kg men är rätt nöjd med det ändå. Jag kämpar för att inte äta så mkt men mer än vanligt slinker ner.

Thesso
    Det handlar ju om hur du har moderkakan med. Vet du om du hade den i framvägg eller bakvägg förra ggn? Jag hade min i framvägg då jag väntade Lyckeli och kände inte sparkar förrän v 22. Men hon var en lugn bebis med, och är det än. Jag hoppas få testa att ha den i bakvägg denna gång, så jag kan känna mer.

Jag är på sista dagen i v 12! Imorgon är det vecka 13 och på tisdag ska jag till bm. Hoppas att jag får höra hjärtljuden då. En vecka efter det är det VUL med min läkare, inte för att jag har krävt det utan för att det är standard på spec-mvc. Men jag tackar och tar emot, det är ju alltid skoj att få se sin bebis en extra gång.

• Vilda Tiger

Jag gillar HMs tröjor och klänningar men inte deras gravidbyxor. Det är supertighta och jag gillar INTE att det är stuprör på alla. Jag är en baggybrall-tjej.

lite ego nu då: Jag var hos bm idag och fick höra hjärtljuden, efter lite tjat. Mycket mysigt. Och så tyckte hon att livmodern var högt upp - redan halvvägs till naveln, där den brukar vara i v 16, men vi alla vet ju att magen kan komma tidigare med nummer två. Jag tycker dock inte jag ser gravid ut alls, bara tjock. Men jag kan inte dra in magen, så något är det ju där inne. Jag fick ingen tid för RUL men ska troligen får tiden om en vecka. Men hon talade om veckan mellan jul och nyår, då jag är i v 19.

• Vilda Tiger

Stina

Ja, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med.

Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).

• Vilda Tiger

Välkomna, ni nya!

Bjornis
    Jag beklagar det tråkiga beskedet. Upp på hästen åter, jag vill se dig hänga i nån bf-tråd snart igen! Kramar till dig och din man.

Jag gillar inte den är lönnfeta känslan... har svårt att förlika mig med den. En skitsak, jag vet, men nåt problem ska man väl ha.

Svar på tråden BF Juni 2010!