Inlägg från: lillaemme |Visa alla inlägg
  • lillaemme

BF Juni 2010!

heej..

Jag hoppar in här ja me..kul me en sån här tråd!

Ja fyy för illamående å trötthet..ja känner mej bakfull hela tiden..

Hur ska detta gå, kan ju inte lägga mej när ja vill heller..när ja har en liten till.. hoppas 40 veckor går fort som rackarns...

• lillaemme

Hej allihop! Här disskuteras de för fullt!

Var på Vul i tis, såg en liten räka där inne..helt otroligt! allt såg bra ut men blev dock flyttad lite..7+4

Fast så tidigt vul litar ja inte på..litar mer på UL sen..

Ngn som har testat seaband? e dom bra?

• lillaemme
    Nivde skrev 2009-11-05 15:50:36 följande:
    lillaemme: Jag provade seaband under min förra graviditet och det hjälpte tyvärr inte mig mot mitt illamående. Jag gav dem till en gravid kompis och för henne fungerade de jättebra!
    aha..supertack för svar! ska nog köpa och testa imorrn..vore ju skönt om de fungerade..
  • lillaemme
    Kamikazee skrev 2009-11-05 16:11:43 följande:
    är jag i v 7+5 vilket stämmer precis med den ÄL som jag hade.
    Kul jag är oxå i 7+5 idag!
  • lillaemme

Miss Johanna:

Såg att du oxå va från Alingsås..Jag me..

• lillaemme

vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete..

Men har ni vaccinerat er?

• lillaemme
    Thesso skrev 2009-11-09 12:04:17 följande:
    Spännande att höra sen!Vad innebär glukosbelastning?
    de e en sockerlösning man skall dricka för att kontrollera så man inte har högt socker= graviditetsdiabetes..

Ska göra min om 2 veckor, hade grav diabetes i min förra graviditet..hoppas att inte ha de denna gången..
  • lillaemme
    Nilla21 skrev 2009-11-09 12:05:00 följande:
    skall göra det idag :D ser ganska positivt på det även om det tog ett tag innan jag bestämde mig
    aa ja e så kluven! nu har de tydligen kommit nya rön av att de räcker med 1 dos? känns som att de e så veligt, kommer me nya rön hela tiden..

Min BM ringde å berättade detta idag!
  • lillaemme

Made in Taiwan skrev 2009-11-09 14:05:00 följande:

Angående glukosbelastning;är det dags för det redan? Det är väl senare i graviditeten som man kollar det? 20 nånting (?)Äckligt äre i alla fall. Huvva. Jag ryser bara jag tänker tanken..../A.
    de är olika i olika kommuner när man gör det! jag är lite överviktig så för mig gjorde dom det i v 12 förra gången å de va så vi fick reda på att jag hade det! Här har dom de som rutin å göra tidigt!
  • lillaemme
    smoolan skrev 2009-11-09 15:25:10 följande:
    Vad är glokosbelastning? Varför är det äckligt?Yossan - Oj, var det planerat eller försa du dig? Vilken vecka är du i?
    de är en superäcklig sockerlösning man dricker för att kolla så man inte har för högt socker när man e gravid..man kan få grav diabetes
  • lillaemme

vill tipsa om tranbärsjuice! de ger vi våra gamla mot illamående! dom säger att de hjälper men ja vet inte..

Svar på tråden BF Juni 2010!