Inlägg från: smurfensmamma |Visa alla inlägg
  • smurfensmamma

BF Juni 2010!

Hej hej nu joinar jag denna tråd oxå.
    BF 1a juni, har 2 flickor som kommer vara 2 och knappt 4 när lilla pyret förhoppningsvis anländer.

Jag äter ACO kvinna., när jag kommer i håg. Ska skärpa mig nu!

Här gör vi KUB-test, vilket är frivilligt. Jag ska göra mitt 20 novemeber.

• smurfensmamma
    Thesso skrev 2009-11-10 11:16:30 följande:
    Välkommen! :)Skulle gärna göra KUB men det kostar 1800:- för oss här och eftersom det inte är någon direkt risk för det känns det som att vi skippar det.
    Kostnadsfritt här, fro m i år. Har väl eg ingen högre risk för det, men man måste ju kunna ta ställning när man gör det oxå, läskigt men jag vill se pyret.
  • smurfensmamma
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:31:34 följande:
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
    Låter förnuftigt tycker jag!
  • smurfensmamma
    Milliemolly skrev 2009-11-10 11:49:12 följande:
    3000 kr får vi betala för KUB i Malmö. Väl värda pengar tycker jag föra tt få reda på så tidigt som möjligt om fosterskador/avvikelser, visserligen görs det mest för att upptäcka sannolikheten för kromosinskador MEN de gör en grundlig undersökning av hela fostret, skelett, lungor, hjärta osv...........Föraa gången gjorde jag mest det för att jag var nyfiken, ett sk tidigare UL, jag var 33 år, min man yngre och pigga och frsika och döm om vår förvåning när vi fick sämsta tänkbara resultat. Världen rasade. Nu ska jag göra det igen, kosta vad det kosta vill, för att inte få de tråkiga nyhetern så sent som i vecka 19. Visst hamnar man i ångest och tvivel vi d ett dåligt resultat och att veta vad man vill göra behålla/abort är inget lätt beslut. Ivårt fall var det aldrig tal om att behålla då det var grava skador och när vi skulle göra ett UL 4 dagar efter så var fostret redan dött. Här där vi bor gör det flesta det trots att det kostar enhel del. Ja, en halv vagn kan man säga Man bör diskutera igenom innan och vara beredd på att resultatet kanske inte blir toppen.En graviditet blir aldrig mer sig lik för mig, som min första..................ps. här äter jag en rejäl portion havregrynsgröt till frukost - skulle inte orka jobba annars
    Mkt bra inlägg tycker jag. Stort lycka till denna gången. Min syster fick ett neg besked i v 19 och det var ju väldigt sent så jag väljer att göra mitt nu. Lyckokramar
  • smurfensmamma

Någon som vet hur man gör ett hjärta?

• smurfensmamma

Min sista vägning förra gången stannade på 104 kg.......trodde ögonen skulle ploppa ur. Landar säkert på samma igen. Invägningen visade 85 kg. Nästa höst ska jag starta ett viktminskningsrace! =)

• smurfensmamma

Näe vad tråkigt att läsa denna tråden i dag. Så ledsamt och jag lider verkligen med er alla som fått dåliga besked. Och som sagt jag mår så dåligt inför mitt NUPP-test på fredag, tänk om jag inte får se ngt hjärta. Kan inte sova på nätterna för att jag ligger och tänker på detta....... Jag känner ju mig fortfarande gravid, mår illa, ständig hunger och trötthet. Man kanske inte ska vara med i sådana här trådar för man börjar ju bara tänka en massa =( Fan kan det bli fredag snart.
    Min tredje graviditet, har inte haft ma eller mf innan, men usch vad jag är nojig nu. Sen är jag nojig över min syster oxå. Hon är beräknad till nästa vecka, är så rädd att ngt ska hända bebisen. När jag väntade min första dotter så födde min syster en död flicka 3 veckor innan jag födde. Det får inte hända igen bara. Att man aldrig kan få slappna av och njuta....

• smurfensmamma

Hela vår familj har vaccinerat sig nu...och det känns bra och tryggt. Tvivlade oxå innan men jag skulle aldrig förlåta mig själv om de blev svårt sjuka i influensan så det övervägde och de fick sprutan. Än så länge inga biverkningar...peppar peppar!

• smurfensmamma

Oj vad tiden går 14+1 i dag, skönt att det rullar på.

www.familjesmycken.se tips på julklappar!

Nu kände jag banne mig lite fladder till höger i magen, åhhhhh vad underbart. Undrar om jag inbillade mig???? Näe det kändes välbekant!

• smurfensmamma
    MaraFara skrev 2009-12-02 16:33:55 följande:
    Själv känner jag inte speciellt mycket av min graviditet.. Spökveckorna har nog infunnit sig.. Lite mensvärk till o från, fortfarande lite smått ömma bröst, men det värsta ömma har lagt sig.. Däremot så är jag fortfarande tröttare än vanligt.. Idag vaknade jag kl 7, gick o la mig en stund igen vid 9 och sov fram till 12.. Å ändå la jag mig och somnade omgående vid 22.30 igårkväll..
    Känner igen det här med tröttheten, men det börjar lägga sig nu. Skönt att bli lite social igen!
  • smurfensmamma

Juniblomma 2010 skrev 2009-12-04 08:15:50 följande:

SummerJag måste äta hela tiden för jag mår så illa annars, hoppas det går över snart.MakaroonGrattis till tvillingar Jag väntar också tvillingar, så roligt med fler i samma månad som väntar tvillingar.MaraFaraUsch inte roligt med högt blodtryck så tidigt i graviditeten, klart man oroar sig.Nu har jag missat att svara massor här men jag har inte riktigt hängt med i gruppen men jag tittar in lite då och då, ska försöka vara lite mer delaktig från och med nu.Jag har köpt en doppler och hört båda kottarna nu i v 11 På måndag har jag ett ultraljud inbokat, längtar som en tok att få se dom små igen.
    Var köper man en doppler?
  • smurfensmamma

RUL i morgon bitti. Snälla håll tummarna för att det går bra för oss. Scary... känner ju den "sparka" i alla fall, men är rädd för allt möjligt.

• smurfensmamma
    Thesso skrev 2009-12-29 16:17:42 följande:
    Hur har det gått??
    Tack Thesso! Det gick bra, underbart att få sen den lilla/lille. BF 31a maj! Den såg minsann ut att må bra där inne, häftigt! Vi hade en bm som gick på upplärning samt en ordinarie bm, så det tog lite extra lång tid. Men när det nu gick så bra så var det ju bara mysigt att ligga där och kika på det lilla miraklet.
  • smurfensmamma
    Thesso skrev 2010-01-08 13:34:55 följande:
    Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen. Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!Kopierar detta inlägg.
    Det kommer gå fint ska du se! Håller tummar!
  • smurfensmamma
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-12 14:26:59 följande:
    ingen som har hört något från Thesso? Hon hade ju ett extra ul igår.. Hoppas allt gått bra!Många här nu som varit på rul, kul! Verkar som det blir många pojkar av er som tagit reda på det , då är det väl tjejer i magen på oss övriga då, jag som har 4 flickor ska väl inte ha något annat Får väl se på fredag om den är sammarbetsvillig när vi har rul..
    Nej jag har inte hört något men har inboxat henne på fb i dag. Vi känner varandra sen innan. Håller verkligen tummarna!
Svar på tråden BF Juni 2010!