Milliemolly skrev 2009-11-10 11:49:12 följande:
3000 kr får vi betala för KUB i Malmö. Väl värda pengar tycker jag föra tt få reda på så tidigt som möjligt om fosterskador/avvikelser, visserligen görs det mest för att upptäcka sannolikheten för kromosinskador MEN de gör en grundlig undersökning av hela fostret, skelett, lungor, hjärta osv...........Föraa gången gjorde jag mest det för att jag var nyfiken, ett sk tidigare UL, jag var 33 år, min man yngre och pigga och frsika och döm om vår förvåning när vi fick sämsta tänkbara resultat. Världen rasade. Nu ska jag göra det igen, kosta vad det kosta vill, för att inte få de tråkiga nyhetern så sent som i vecka 19. Visst hamnar man i ångest och tvivel vi d ett dåligt resultat och att veta vad man vill göra behålla/abort är inget lätt beslut. Ivårt fall var det aldrig tal om att behålla då det var grava skador och när vi skulle göra ett UL 4 dagar efter så var fostret redan dött. Här där vi bor gör det flesta det trots att det kostar enhel del. Ja, en halv vagn kan man säga Man bör diskutera igenom innan och vara beredd på att resultatet kanske inte blir toppen.En graviditet blir aldrig mer sig lik för mig, som min första..................ps. här äter jag en rejäl portion havregrynsgröt till frukost - skulle inte orka jobba annars
Mkt bra inlägg tycker jag. Stort lycka till denna gången. Min syster fick ett neg besked i v 19 och det var ju väldigt sent så jag väljer att göra mitt nu. Lyckokramar