Inlägg från: NellieMonique |Visa alla inlägg
  • NellieMonique

BF Juni 2010!

Någon mer som ligger i sängen och kan inte sova?
    Jag är jätte trött om dagarna men på kvällen kan jag verkligen inte somna. Skit jobbigt att ligga och titta i taket hela nätterna.

Och mitt illamående har inte gett med sig är i 11+1 idag och inte gått upp nått gram,istället ner.

Längtar så tills illamåendet går över och det tittar fram en liten mage under tröjan!!

• NellieMonique
    Bjornis skrev 2009-11-18 09:05:23 följande:
    Jahapp på er. Jag lämnar tråden eftersom vul:et imorse inte visade på hjärtaktivitet. Vi fick ju se hjärtat i v 8 men nu i v 11 hade det stannat. Vi ska kolla på måndag igen men som han sa så ska man se hjärtat nu. Sen räknade han att den var i 8+2-3 när jag säger att vi är i v 10+2 så känns HOPPLÖST. Ska man börja tempa och äl-test och kämpa igen nu då. Lite bitter. Men så klart glada att vi ens kunde bli med barn... Lycka till med era små!!
    Fy vad Jobbigt. Kan inte föreställa mig hur du mår just nu. Massa Kramar
  • NellieMonique

Jag får skit ont i magen när jag nyser eller hostar. Det hugger som tusen knivar i nedre delen av magen. Så nu viker jag mig dubbelt om jag märker att en nysning är på g. Då känns det inte lika mycket :P

Läst att många är besvikna på ul. Att man inte ser lika mycket som på det vul.
    Hör man bebisens hjärtljud på första ultraljudet eller? Ska dit på tisdag.Längtar men ändå sjukt nervös!!!

• NellieMonique

Vart köper ni era mammakläder?
    Känner att det börjar dra ihop sig mot ett par störrebyxor. Tröjor är lungt änslålänge,finns ju massa fluffiga tunikor nu.

• NellieMonique

Här är en till som inte känner sig gravid alls. Magen är inte lika uppblåst,inte så värst trött dock spyr jag ännu.
    Nu kan jag få på mig byxorna jag inte kunde ha för två veckor sen.....

Imorgon är det KUB test.Är jätte nervös,hoppas att allt är bra så att man kan slappna av lite,är i 12+0 idag så då kanske man kan njuta lite av graviditeten utan att vara orolig för missfall.

Ha en fin dag allihopa!!

• NellieMonique

Jippi blev framflyttad till den 4juni istället för 9juni. Var helt underbart att se lilla bebisen där inne i magen. Oh vad jag längtar :D
    Men jag har fortfarande inte gått upp i vikt :(

• NellieMonique

Är det någon mer som har lågt hb och äter järntabletter?

Jag mår skit av dem tabletterna,dålig i magen och spyr av dem. Finns det andra sätt tro att höja hbt?
    Äta mörka grönsaker va??

• NellieMonique

hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 22:39:02 följande:

kolla inlägg 2843 på sidan 285 (just nu allafall)Blev ju uppringd av bm idag för att mitt järnvärde var lågt, däremot var mitt hb ok.. Vad hade du i hb och vet du ditt järnvärde?Jag har druckit järnsaft dom första veckorna men tydligen hjälpte det inte för järnvärdet utan bara på hb, den är klart bättre än bultsaft i smaken enligt mig i alla fall Drack den efter jag hade haft mf och blött mycket och fick fart på hb snabbt..
    Tack så mycket för alla förslag ! :)
    Ska testa mig fram och hoppas att järnvärdet går upp.
    Man känner verkligen av det, man e helt slut och svimmfärdig.
    oj nej jag trodde hbt var järnvärdet :s
    det var 106 och mitt blodtryck 100/70 så det är inget vidare högt det iheller
  • NellieMonique
    stina84 skrev 2009-12-03 10:32:58 följande:
    Det var inget högt järnvärde dt inte. Du måste känna dig jätte trött?Jag har med väldigt lågt tryck nu. Ligger endast på 100/50 så jag blir väldigt lätt svimfärdig. Jobbigt när man jobbar inom hemtjänsten. Ska berätta på jobbet nu, så om det går får de ta det tyngsta åt mig.
    Ja jisses vad trött jag är,kanske inte sov trött bara slö. Men ska till Bm på tisdag och ta nytt hb och hoppas att det gått upp lite.
    Ja jag jobbar med inom vården och det är mycket upp och ner från golvet och då svartnar det framför ögonen på en.Obehagligt!
  • NellieMonique

Jag är kanske lite dum.. Men hur känns sammandragningar i så här tidigt skede?

Svar på tråden BF Juni 2010!