• Pärla

BF Juni 2010!

Hej på er!

En till här som ska föda i juni. Är beräknat till den 27 juni, två dagar innan min systerdotter Snacka om tight

Jag var på min första vul i måndags, eftersom jag gjorde IVF så ville dom att jag skulle komma tidig, så dom får titta. Min första inskrivning hos MVC är den 8 dec, och då undrar jag om dom tittar på vul igen? Nån som vet?
    Jag skulle gärna vilja se min bebis igen.

Lycka till alla, hoppas vi lyckas komma allt framåt med våra graviditeter.

Kram.

• Pärla

Bjornis: Jag beklagar så mycket. Jag är själv 32 år, och är också orolig för varje dag som går. Man ska inte vänta på det värsta säger man, utan leva upp sin graviditet, men när man hör såna historier,då blir man orolig.

• Pärla
    Bjornis skrev 2009-11-18 12:44:16 följande:
    Jag är glad på ett sätt att jag oroat mig och väntat mig det värsta. Även om jag gråtit floder redan så har jag inte vågat tro på detta inte ens efter förra vul:et då hjärtat pickade på. Och på nåt vis har jag inte släppt in det i tanken vilket gör att vi förlorat nåt som vi inte hade. Konstigt. BEtedde mig nog väldigt udda på vul:er idag. Sa bara att "Den ser väldans stilla ut?" och "Jahapp, vad gör man nu då, hur blir man av med det?" osv. Helt iskall tills vi satt i bilen då tårarna började rinna när jag SMS:ade mamma bland annat. Är nog mest ledsen över att jag vet att ANDRA är ledsna å våra vägnar. Och att min make sett fram emot detta så mycket. Sen har vi ju inte berättat för så många men nu känns det ändå som att man kanske velat göra det för nu är man så nere och man vill att folk ska fatta... Sen är jag ju inte purung heller. Hoppas att kroppen återhämtar sig fort så ska jag hamna i "BF i september" tråden! Men klart man ska vänta barn och inte missfall! Lycka till!! Kram
    Skickar styrkekramar!

Lycka till i framtiden. Kör hårt till september
  • Pärla
    stina84 skrev 2009-11-18 13:18:38 följande:
    Parlar: Hej och välkommen! Såg först nu att du var ny här
    Tack Stina! Härligt att vara här med er
  • Pärla
    vitvåonågratill skrev 2009-11-18 16:32:08 följande:
    Välkommen hit Parlar...missade det förut...blev så tagen av Bjornis inlägg....
    tack så mycket
  • Pärla
    Babycakes79 skrev 2009-11-23 13:01:04 följande:
    Hej tjejer, Tänkte också hoppa in här om det går bra. Går in i v 12 imorgon, bf 14 juni. Gjorde ett vultest i v 9 och fick se den lilla, som såg ut att ha det bra. Jag såg hjärtat som tickade men skulle jättegärna vilja höra också.. Känns så läskigt med alla som fått ma efter v 12.. Men fostren kanske har dött några veckor innan.. Annars ska ju risken för missfall minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor. Usch jobbigt med alla tankar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag är i v13, hoppas man kan slappna av lite mer då!
    Jag är bara i v 9+0 Visst är jag överlycklig, men tror att det kommer kännas bättre vid v 12..Vill också komma dit Har räknat och ser i alla fall att jag är där innan jul. det kan vara skönt att fira då
  • Pärla

Jag ska på julbord på fredag, och jag vet inte vad jag får, och inte får äta???
    Jag äter inte fläsk och gris, så för min del gäller det rostbiff, kalkon eller kalvkött. Kan jag äta det?Har aldrig ätit det sen jag fick veta att var med barn, för jag har hört att man INTE ska äta kallkött som har varit ute och stått etc..
    Vad tycker ni? Jag kommer inte kunna motstå när jag ser all mat där på buffén. Engångs förteelse gör väl inget?Är snart i 11 veckan.

Kan jag äta rostbiff, kalkon som står där på buffén, vet ej annars vad jag ska äta???

Det kommer finnas mycket olika maträtter där på buffén, typ som amerikanskt, kina, svenskt mat..Vad kan jag äta???? Läste på Livsmedelverket, att man kan inte äta av allt??

Hur kul kommer det vara för mig, när jag sitter där och kommer vara sugen på allt, men kan inte äta det??

Svar på tråden BF Juni 2010!