Inlägg från: Sojalattemamma |Visa alla inlägg
  • Sojalattemamma

BF Juni 2010!

Hallå där, tack för trådinbjudan Jag kräks inte heller men mår lite illa nästan hela tiden och känner mig helt slut. Mannen borta på konferans hela veckan så jag och skrutten hemma själva. Igår trodde jag inte att jag skulle överleva dagen - SÅ trött och seg - tur att det finns TV för de små ibland Fick lite dåligt samvete och tvingade ut oss en stund men annars var det en väldigt seg dag med mycket Byggare Bob .

• Sojalattemamma

Jag är ingen expert, men har för mig att NUPP-test är för att mäta kromosomförändringar (dvs se om det finns risk att barnet har Downs syndrom) och jag tror att det bara är "äldre" mammor som erbjuds det - om man är 35+. Vet inte när det görs dock.

• Sojalattemamma

Gud vad ni skriver, tänkte jag skulle läsa i kapp, men orkade nästan inte Grattis till alla som sett sina knyten på VUL, jag har fått tid imorgon och börjar bli lite stressad. Tänk om man inte ser något.....

• Sojalattemamma

Jag går med sonen till dagis - det är typ 15-20 min uppförsbacke - just nu är det all motion jag orkar med (och sen i och för sig nerför hem då Hade storslagna planer på att börja springa precis när jag blev gravid, med inte en chans att jag orkar det.

• Sojalattemamma

Apropå kläder skulle jag helst bara gå i mjukisbyxorna jämt nu. Så fort jag kommer hem är det dom som gäller. Maken skrattar åt mig när jag typ börjar slita av mig jeansen halvvägs genom hallen .

• Sojalattemamma

Jag är i 7+1 enligt VUL ( 7+5 enligt mina uträkningar och mår lite sådär halvilla hela tiden. Och äter jag inte i tid så blir det värre. Verkar som det blir värre om jag äter "dåligheter" också - och ändå kan jag inte låta bli godis och kakor. Man är verkligen knäpp. Jag är otäckt TRÖTT också. Orkar inte göra ett smack - tur att mannen kom hem från sin resa idag och kan underhålla sonen. Har dessutom sån tur i oturen att jag inte jobbar just nu - däremot så går ju inte jobbsökandet direkt framåt när man känner sig såhär. Hör själv hur gnällig jag låter Blir inte bättre av att båda mina killar ligger och snusar (ok snarkar) och jag inte kan sova trots att jag är så himla trött.

• Sojalattemamma

Usch jag mår så illa idag.... trodde verkligen det hade börjat gå över. Var hemma hos några kompisar som jag inte berättat för och lekte med barnen och det var jättesegt. Hemskt skönt att komma hem, men illamåendet sitter kvar....Blä.... (förlåt, måste bara gnälla lite. Känns som jag bara kan gnälla till mannen annars och han fattar liksom inte)

• Sojalattemamma

Jag har fått för mig att Sverige är ganska unikt i att erbjuda så få "planerade" VUL/UL och (nu är jag lite cynisk) jag har alltid tänkt att det har att göra med att spara pengar åt staten. Vet att kompisar som fött i andra länder där man betalar "själv"/via försäkring - typ USA - har fått göra flera.

• Sojalattemamma

Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....

Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.

• Sojalattemamma
    stina84 skrev 2009-11-19 14:50:06 följande:
    Nämen fy vad tråkigt! Är du helt säker? Har du gjort någon undersökning?
    Ja, jag hade av en "lycklig" slump beställt tid för UL idag så hon kollade och konstaterade att det var så. Skönt att slippa sitta på akuten faktiskt det är jobbigt nog ändå.

Och apropå det (nu kommer en lång utsvävning - sorry) så kan jag tipsa alla stockholmare om Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Jag fick tid för UL där utan problem (kostar i och för sig 500 när man inte har remiss). När jag fick tid för inskrivning på min ordinarie MVC (i Nacka) så nämnde jag att jag hade ett missfall/misstänkt utomkveds i somras och var lite orolig - det kunde dom inte hjälpa mig med sa dom eftersom jag skulle behöva göra ett VUL och någon sådan maskin hade inte dom (vilket jag tycker låter helt galet eftersom det ju är på sjukhuset)! Inte heller kunde de referera mig till någon annan mottagning utan sa bara att då får du söka akut (vilket ju kändes helt fel eftersom jag inte blöde ell något då) eller till "någon gynekolog". Och det var när jag ringde till en gynmottagning som dom tipsade mig om det där i Liljeholmen.
Svar på tråden BF Juni 2010!