stina84 skrev 2009-11-19 14:50:06 följande:
Nämen fy vad tråkigt! Är du helt säker? Har du gjort någon undersökning?
Ja, jag hade av en "lycklig" slump beställt tid för UL idag så hon kollade och konstaterade att det var så. Skönt att slippa sitta på akuten faktiskt det är jobbigt nog ändå.
Och apropå det (nu kommer en lång utsvävning - sorry) så kan jag tipsa alla stockholmare om Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Jag fick tid för UL där utan problem (kostar i och för sig 500 när man inte har remiss). När jag fick tid för inskrivning på min ordinarie MVC (i Nacka) så nämnde jag att jag hade ett missfall/misstänkt utomkveds i somras och var lite orolig - det kunde dom inte hjälpa mig med sa dom eftersom jag skulle behöva göra ett VUL och någon sådan maskin hade inte dom (vilket jag tycker låter helt galet eftersom det ju är på sjukhuset)! Inte heller kunde de referera mig till någon annan mottagning utan sa bara att då får du söka akut (vilket ju kändes helt fel eftersom jag inte blöde ell något då) eller till "någon gynekolog". Och det var när jag ringde till en gynmottagning som dom tipsade mig om det där i Liljeholmen.