• MalouG

BF Juni 2010!

Låter mig ges tillkänna här.. Har läst hela tiden, men inte vetat vad jag ska skriva, plus att jag verkar missa alla samtalsämnen, så fort nått kommer upp så hinner nåt annat dyka fram innan jag hinner skriva. Men försöker mig på det nu...

Kan säga att jag enligt FL precis gått in i v9 (8+1)
    Har mått pyton i två veckor med Seaband, som hämmat lite, men inte allt. Dock nu denna vecka klarat mig utan Seaband och bara mått lite illa när jag behövt äta. Skönt. =)

På de frågor som ligger i luften nu om att berätta och sex så kan jag svara:
    Vi har berättat för hans lillasyster och tre bekanta till mig. Annars är det ingen annan som vet. Även om allt står på min blogg, så är det ändå ingen familjemedlem som vet då dom ej läser den. =P hehe...
    Sexdelen ligger bra till. Har en eller två gånger i veckan. Och illamåendet har lyckligtvist inte kommit emellan. Gissar på att inget i grav kommer göra det då vi har ett "för bra" förhållande. =)

Åker utomlands imorn en vecka med honom och två kompisar, så dom lär nog få reda på att man är på tjocken då.

Oj, blev kanske lite långt... Men men...
    Hej på er alla iaf. =)

• MalouG

Vad var det som skedde på inskrivning igentligen? Har man en möjlighet att kanske få ett VUL då tror ni? Ska på det nästa tisdag.

• MalouG
    Thesso skrev 2009-11-17 07:53:32 följande:
    Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
    Jag ska med stor sannolikhet väga mig idag då jag ska på inskrivning kl 3.
    BTW är det jätteviktigt att kunna/veta om familj haft olika svårigheter vid grav som diabetes och havandeskapsförgiftning osv? Jag har ingen aning och vill gärna inte ta reda på det då jag gärna vill överraska dom på jul eller så nära jul som möjligt.
  • MalouG

Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.

• MalouG

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:16:56 följande:

Men vill han verkligen missa förlossningen för den sakens skull? Han behöver ju inte titta mellan benen på dig..Själv är jag den av mig och min man som inte tål blod.. Eller jag har blivit lite bättre, då jag var tvungen att gå genom en massa förra hösten, efter en olycka.. Jag bävar dock för blodproven som ska tas hos bm på inskrivningen.
    Det säger jag också. Att han kan hålla ögonen mot mitt huvud istället... Men han kan ju inte klippa navelsträngen om nu den som är med får göra sånt här...
    Man vet ju aldrig. Kanske är han med ändå. Det får vi se den dagen. Jag kan ju bara hoppas att han kan vara med.
  • MalouG

:) Oj vilken härlig diskution det blev då jag nämde att sambon inte gärna skulle vilja vara med i närhet av massa blod då han höll på att svimma när han var med exet att ta ut pstav i armen.
    Dock är det även så att om jag föder för tidigt så kan det vara väldigt svårt för honom att komma ifrån jobbet. Men som sagt. Så låter det nu, men visst skulle han vilja vara där och jag skulle vara överlycklig om han är med. :)
    Så vi får se när det kommer till kritan så står han säkert där och håller mig i handen. Annars så kommer jag ändå inte att föda ensam, kommer säkert ha antingen min mor, hans mor eller min syster som har en son på 6 mån nu.

• MalouG

Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.

• MalouG

Min sambo, han jobbar visserligen bara 4 dagar i v. Så om man missar hans semester han tänker ta ut så gäller det annars att pricka dom 3 dagar han inte jobbar eller rätt tidpunkt på dygnet så han slutat för dagen och innan han börjar nästa morgon...
    Och jag vet med säkerhet att om han kan så kommer han åtminstone köra mig dit och följa med så långt det går. Och då han haft "rädslan" så länge och svimmat ett antal gånger då han hade epilepsi som barn så vet han hur det känns innan det är dags och då kan han ju bara gå ut ur rummet. Så det är nog inga större problem förutom då han sitter i Sthlm mitt i trafiken eller på en firma och lastar eller lossar.

• MalouG
    Summer skrev 2009-12-30 12:53:38 följande:
    Hej! Jag har en fråga till alla.Jag läser att det är så många som äter extra järntabletter. Hur har ni kommit på att ni ska göra det och varför?Jag träffade min bm i v. 13 senast och då nämnde hon inte det och ska tillbaka v. 19 för RUL. Är järn något man MÅSTE äta?Själv äter jag 2 st Mitt Val Kvinna och 1 st Omega-3 om dagen.
    På inskrivningen i nov låg jag bra till. För två-tre v sen hade jag blodsocker/blodtrycksfall så jag gick upp till min mor som jobbar på närakuten där jag bor och kolla alla värden igen och där fick jag veta att jag hade både lågt järnvärde och blodsocker så för mig är det att äta 17 ggr om dagen plus att äta leverpastej, torkade aprikoser och järntabletter från syster som fick barn ett halvår sedan.
  • MalouG

Har inga barn sen tidigare.
    Är inne och funderar på Jason, Kelly, Nikolina. Alternativt så går jag och tänker på namn från serien One tree hill, mycket för att systersonen heter Lucas och ända sen han föddes och jag sen jag fick veta att jag var gravid så gick tankarna direkt till One tree Hill.

• MalouG

Härligt att många har fått så bra ul. Själv väntar jag på mitt på tisdag.

Men har en annan fråga... Har för mig att det finns ett par till mer än jag som är arbetslösa här och undrar då; Hur och när har ni berättat för Akassa och arbetsförmedlingen? Och har ni kollat läget på försäkringskassa hur det blir med föräldrapenning då?

Svar på tråden BF Juni 2010!