Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

BF Juni 2010!

Är i v 7 eller 6+3 jag tycker att symtomen inte varit så starka som förra veckan det molar lite Ibland i magen och brösten gör ju ont om man klämmer så har det varit hela tiden. detta är väl inte något man ska vara orolig för ?
    Är så rädd för MA eller ofosterlig grav-
    var på VUl förra måndagen då kunde de se en graviditet och att allt såg normalt ut...
    det är ju inte precis som om man kan testa med grav test iheller det plussar hela tiden.
    jag får vänta två veckor till de privata tidiga ultraljudet kanske

BF 2010-06-19
  • Niillis
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:01:13 följande:
    vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete.. Men har ni vaccinerat er?
    skall göra det idag :D ser ganska positivt på det även om det tog ett tag innan jag bestämde mig
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    alla gör som de vill med vaccinet. jag har tagit sprutan då var jag i v 8+2 och tyckte jag gjorde helt rätt iallafall då jag på morgonen hörde på nyhetsmorgon läkare som sa att vaccinet kommer aldrig in till fostert utan det är antikropparna som kommer in till det och antikropparna är ju bra. sen vart jag orolig om jag nu får svininfluensa och den bryter ut hårt då är ju feber inte bra överhuvudtaget när man är gravid.
    Jag bedömmer att alla väljer själv man ska inte ta det om man inte vill.
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    längtar och väntar skrev 2009-11-20 07:33:23 följande:
    Jag har haft vänner som legat i 39 graders feber flera dagar efter vaccinet, det är inte heller bra för barnet! Så även om man tar vaccinet så kan man råka på en variant av influensan!Jag litar på de rönen jag hört om att man inte ska ta vaccinet förrän fostret är färdigutvecklat!
    den febern går bort efter två dagar influensan kan du få i flera dagar ibland veckor jag har också fått feber efter vaccinet barnet har inte dött.. nå som jag sa alla får göra som de vill. Jag svarade endast på Milliemollys fråga om hur vi andra gjort!
    BF 2010-06-19
Svar på tråden BF Juni 2010!