Inlägg från: hemljuvahem |Visa alla inlägg
  • hemljuvahem

BF Juni 2010!

Hej hoppar med här också!

..och tack för personlig inbjudan :)

• hemljuvahem

Ni som är illamående .. när blommade det upp för er?

Kände lite ungefär vid BIM men nu är det ingenting (v5+1).. Känns ju som om de flesta ändå mår illa..(?)

• hemljuvahem

Jag är så sjuuuuuk .. förkyld å så! Har varit det sedan jag plussade .. brukar aldrig vara det annars..

Någon mer? Skulle kännas bättre om man inte var ensam ^^

• hemljuvahem
    Nivde skrev 2009-11-07 23:51:34 följande:
    Obs! Jag har alltså läst att fostervattnet kan värmas och ju mer avancerat ultraljud desto högre värme. Men det finns säkert studier som motsäger det så jag vill inte framstå som att jag är någon expert på området.
    Exakt det sa barnmorskan till mig häromveckan..

Varför göra för många om det finns en iniwiinirisk.. (?)
    Finns det en vettig anledning så tycker jag att det finns bra anledningar förutom de som är rutin då såklart.

Jag har fått för mig att det var fler RUL förr i tiden..stämmer det?
  • hemljuvahem
    mejola skrev 2009-11-08 00:05:38 följande:
    jag tror man gjorde två RUL förut, innan de drog ner till ett bara
    Ok, ah det var ju inte heller jättemycket :)

Jag fick för mig att man gjorde en 7-9st ^^

Förstår inte hur jag ska kunna vänta på UL.. för nu känns det bara overkligt!
  • hemljuvahem
    Sweetangel85 skrev 2009-11-12 19:02:27 följande:
    Jag måste bara skriva en "hemsk" sak. o en PINSAM sak.Jag har ju börjat o spy oftare nu, o varje gång jag spyr så kissar jag ner mig Usch va hemskt o pinsamt.. *jag dör*Jag kan omöjligt hålla emot.. jag e ju värdelös me knipövningar o har inte gjort många sen sonen.. hade jobbigt med de ett tag efter förlossningen, men sen blev de bättre o bättre, o har lixom kunnat knipa strålen oså..Är de för att jag e gravid nu då o att de tyngs på?? för svaga muskler har jag ju då sannerligen där nere antar jag??Ska på inskrivning i mon så kanske ska nämna de för min BM?Är livrädd flr framfall ju.
    Jag har inte fött barn och pissade på mig när jag spydde loss häromdagen..
    Tror inte det är jättelätt att kontrollera när det bara kommer sådär.. man låser sig lätt vid själva spyandet också...

Jag har nog själv inte jättedåliga knipmuskler.. hoppas jag ^^
  • hemljuvahem
    MaraFara skrev 2009-11-15 22:22:57 följande:
    Fler vars bröst slutat ömma? Från att ha varit ömma å fasta, så har dom nu gått till sitt ursprung, vilket är allt annat än fasta :), å dessutom ömmar dom inte nämnvärt heller..
    Inte slutat ömma helt men blivit mindre fylliga.. tusan!
    Det var ju den enda bra symptomen *suck*
  • hemljuvahem

Någon som prövat Ingefärate måt illamående? isf har det funkat? Smakar det bedrövligt?

Drar i alla trådar nu..

• hemljuvahem
    Yossan skrev 2009-11-19 15:34:14 följande:
    Hörrni tjejer... Det här med sex. Hur fungerar den biten? Ska man ha dåligt samvete....?
    Har sexat 2 ggr sedan jag plussade typ.. känner mig dåligt och har sagt det.. han förstår som tur är..

Vill inte ha mercysex =)
  • hemljuvahem

Såg när jag var på MVC att man inte behövde ta 2 sprutor längre om man var över 13 eller om det var 15 år... inkl gravida..

Det ska alltså vara fullgott skydd med en för oss gravida... någon som hunnit tagit 2?

Här kan man få en tid bokad på mvc för att ta sprutan, och så kommer dem ha fram tills jul. Även sambon kan bli inbokad har jag för mig.

• hemljuvahem

OK en jättebasfråga som bara poppade upp igårkväll hos mig.. Har ingen aning egentligen men ni andra som redan fått barn eller är mer upplysta än mig kanske kan svara :D

Detta med havandeskapspenning.. ? När söker man det... Jag vet att man ska få ett intyg av BM men är det först då man kan skicka in och ansöka? När får man detta intyg ungefär?

• hemljuvahem
    MaraFara skrev 2009-12-06 09:48:29 följande:
    Havandeskapspenning kan du söka samtidigt som du skickar in moderskapsintyget som man får runt v 24.. Jag har iallafall tänkt att ansöka samtidigt då..
    Antog att det var först då... har en tid hos BM i slutet av feb och då är det nog v. ganska exakt v.24. Men räcker tiden till hos Försäkringskassan innan man måste gå verkligen? jag måste nog ansöka om full HP eftersom jag jobbar på det sättet jag gör och då går man väl ca v 31 eller nåt.

Tack för svar! :)
  • hemljuvahem

Någon mer som har superont i svanken? Eller rättare sagt lite mer ner mot stjärten.. ibland går smärtan ner i benen..

Kan inte ligga, sitta, stå.. iih
    Någon som vet vad det är elr vad det kan vara?

:S

Gott nytt år förresten! :D

• hemljuvahem
    Sweetangel85 skrev 2010-01-01 10:33:43 följande:
    Tyvärr låter de som foglossning
    Buh :| Ah jag får ta mig till bm så får hon ta hand om mig.. tusan om man redan har sådana här problem..hur ska det gå SEN (?)
  • hemljuvahem
    stina84 skrev 2010-01-09 17:41:32 följande:
    milliemolly<. Jag tycker du ska stanna hemma imorgon och bara rå om dig själv! Det hade jag gjort om jag varit i din situation.ser att ni pratar om mardrömmar, det har jag också en massa! Har drömt flera nätter i rad att jag är på ullared och är jättelycklig och ska shoppa men så stänger de om 20 min när jag precis kommit ner, eller så har jag inga pegar och ingen möjlighet att låna av någon. Låter jätte komiskt men är inget roligt när jag drömmer det
    Hihi, vilken hemsk mardröm :) Men sådana har jag också, bara åt det negativa hållet iaf... Inatt var det krig och elände..jättetrist...Var är alla ängar med fjärilar och nytvättade kläder på en lina typ.
    Milliemolly skrev 2010-01-09 14:21:40 följande:
    Usch jag behöver råd..................Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste. Jag har RUL på tisdag kl 9.00Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv? För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen. ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............Är jag en fegis eller gör jag rätt?
    Jag skulle stanna hemma, absolut! :)
  • hemljuvahem

Jag har riktigt ont i ryggen, var tvungen att gå hem i mitten av förra veckan för jag kunde knappt gå framåt..

Undrar hur det blir för mig, jobbar som stewardess på båt, och inom hotellstäd... vi har långa dagar på 11timmar och 7-dagars perioder.. mycket böj med bädd och städ och tunga överkojer som ska lyftas/bäddas, vi brukar få full HP när vi jobbar till sjöss pga vibrationerna i fartyget samt vårat belastande yrke .. .så hoppas verkligen jag blir beviljad det också.. Är stor sedan innan och mina bröst har växt till spränggränsen, antar att det är tungt för ryggen..

Men vad jag läser så är det inte bara jag härinne som lider av ont just nu

hoppfull trots allt skrev 2010-01-11 17:26:17 följande:
    Usch vad besvärligt och jobbigt för er som har ont och ändå värre för er som jobbar! Förra grav hade jag jättebesvär, jobbade inom industri med tunga lyft och konstiga ställningar halvägs in i trånga maskiner och spring på betonggolv.. dessutom 3 skift med 12 tim pass, nätterna var hemska redan innan man var gravid, minns att jag stönade med att jobba trots att jag hade så ont så jag grinade på jobbet och direkt när jag blev sjukskriven så blev det i stort sett bra så jag hoppas för eran skull att ni blir sjukskrivna..Jag håller på och tjatar om stödbältet från gula rehab men jag kan verkligen rekomendera det!Hoppas det gått bra för er som haft rul idag!
    Har sett det bältet som folk säljer begagnade på tradera, funderar på att införskaffa mig ett sådant.. :)
Svar på tråden BF Juni 2010!