Inlägg från: Babycakes79 |Visa alla inlägg
  • Babycakes79

BF Juni 2010!

Hej tjejer,

Tänkte också hoppa in här om det går bra. Går in i v 12 imorgon, bf 14 juni.

Gjorde ett vultest i v 9 och fick se den lilla, som såg ut att ha det bra. Jag såg hjärtat som tickade men skulle jättegärna vilja höra också..

Känns så läskigt med alla som fått ma efter v 12.. Men fostren kanske har dött några veckor innan.. Annars ska ju risken för missfall minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor.

Usch jobbigt med alla tankar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag är i v13, hoppas man kan slappna av lite mer då!

• Babycakes79
    Summer skrev 2009-11-23 14:26:25 följande:
    Hej! Välkommen hit! Vad kul, vi har samma bf den 14 juni och jag går också in i v. 12 imorgon. Blir roligt att följa varandra :)Ska du göra KUB?
    Jag är 30 år och har inte haft några problem vare sig i den här graviditeten eller min förra, så det blir nog inget KUB. Varför gör man ett sådant egentligen?

Superkul att följas åt, se vad som händer vecka för vecka(-: Väntar på kallelsen från UL, hoppas den kommer snart!
    annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
    hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
    Gud vad hemskt att bara sticka på det där sättet, han kanske bara har fått lite panik.
    Man tappar bara inte känslor på en månad och sen gör slut efter så många år och barn inblandade. Han kanske tycker att allt gått fort, inte riktigt hunnit smälta. Han kanske bara behöver tid. Hoppas det ordnar sig! *Styrkekramar*
  • Babycakes79
    mejola skrev 2009-11-30 08:51:51 följande:
    Pepparkaksdeg - Hehe jag kan gärna rasta ödlan, kommit fram till nått namn än?EGO - Fy fan vad ja mådde dåligt imorse (dvs nu) Som någon skrev så ska man akta sig vad man önskar och ja fick väl bita i de sura äpplet. Klev upp och kände mig smått illamående, inge mer med de, men de vart värre och värre, tillslut började ja kallsvettas och allt började snurra, kändes som ja skulle svimma så ja slängde i mig ett glas saft och satte mig vid bordet frammåtlutad tills de började släppa men sitter fortfarande och är kallsvettig. Sen kom en extrem mensvärk så ja kutade på toan livrädd för mf men kom inte ens en droppe blod. Mår fortfarande riktigt dåligt trots att ja fått i mig frukost och magen är åt skogen. Livrädd att de är mf på g. Ringde bm men dom kunde inte göra såmycket (vilket ja ändå visste men) ringde in och sjukanmälde mig idag...
    Usch vad jobbigt! Lider med dig!
    Själv mår jag förvånansvärt bra! Har nästan inget illamående längre och tröttheten kommer numera "bara" på kvällskvisten. Nästan så att man kan bli orolig för att man mår för bra, men jag kommer ihåg att det var så med sonen också. Visst går man in i andra trimestern v 13? Det är ju då man "ska" börja må bättre..

Magen visar dock att det finns en liten där, längtar tills jag kan börja känna bebben, hoppas det är ännu tidigare än förra gången. Då kände jag i v17 första gången.

Hoppas ni andra också börjar må bättre snart!!!
  • Babycakes79
    MorV skrev 2009-12-01 07:52:37 följande:
    Nu börjar jag faktiskt lessna på tröttheten och måeendet, hoppas verkligen att det lättar snart! Känns skönt och hoppfullt att höra att det iaf släppt för många av er!Har ni koll på om det är ok med att bada bubbelpool? Jag frågade BM som svarade att det inte är så bra med varmen kring magen, och då arbetar den långsammare...Men det kändes samtidigt som att hon inte la så mycket vikt i det... Men får man inte bada varmt heller då? Jag badar ju varmare än det är i bubbelpoolen!!
    Förra graviditeten sa min BM att det inte alls var bra med bubbelpool, men att det främst handlade om bakterier snarare än värmen. Men en annan tjej sa att det inte var bra att bada för varmt heller, men mitt badvatten är alltid superhett. Och det gick ju bra förra gången(-: Den här graviditeten har jag knappt badat, men jag vet att det kommer ju längre fram i grav. man kommer. Det är ju väldigt skönt och avslappnande. Allt handlar ju egentligen om sunt förnuft, men visst lyssnar man på allt alla, man vill ju det bästa för sitt ofödda barn(-:

Själv har jag fått glädjande besked, jag får jobba kvar på min tjänst tills vidare. Trodde jag skulle bli omplacerad pga graviditeten men det ser ljust ut för tillfället och det känns jätteskönt, verkligen. Och snart är jag ledig i nästan tre veckor(-: Livet leker..
  • Babycakes79
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Jag beklagar verkligen!!! Hoppas ni fått/får en förklaring till varför det hände.

Känns så läskigt med alla dessa sena missfall el. ma. Man längtar hela tiden tills v 12 är över men sen när man kommit dit så är man fortfarande orolig. Pust!

Dom säger ju att risken för missfall ska minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor.

RUL blir den 14 januari, guuuud vad jag längtar dit!!! Kommer vara ledig från jul tom 10/1, sen är det bara tre dagar kvar. Hoppas det går fort dit! Vi har bestämt oss för att fråga om könet, känns nervigt. Alla tror att det är en pojke, men jag har ingen känsla än.. Skulle vara kul med en liten tjej, eftersom jag redan har en liten kille. Men samtidigt är det ju väldigt praktiskt och kul för Mille om det blir en kille till. Spelar inte så stor roll, huvudsaken är att bebis är frisk och kry...

Remiss till Aurorakliniken kommer att skickas efter RUL, känns skönt faktiskt..
Svar på tråden BF Juni 2010!