Inlägg från: smultronet77 |Visa alla inlägg
  • smultronet77

BF Juni 2010!

Hej,

Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)

Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm.

Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)

• smultronet77

Oj, vad det skrivs här!

Jag vill verkligen också att min sambo ska vara med på förlossningen! Tror att han skulle ångra sig jättemycket om han inte var med också. Det är ju ett minne för livet!

Var på inskrivning igår och det tog också väldigt lång tid. Över en timma! Har inte varit på något sådant hälsosamtal som jag läst att några gått på innan, så berättade om allt sådant också. Fick i alla fall en bra BM, så det känns tryggt. Tycker också att det känns bra att ha en BM som själv fött barn och som kan sätta sig in i ens situation :)

• smultronet77

ja, oj vad det skrivs här :)

Jag är 32 och ska göra kub-testet. Känns som att det är lika bra att få veta så tidigt som möjligt om det skulle vara något fel. Dessutom får man ju göra ett extra UL och se att allt är bra.

Min mage är väldigt svulle på kvällarna. Läste att någon annan här inne var mer svullen på morgonen. Längtar också till det syns ordentligt, så att man inte behöver gå runt och se småfet ut...

Jag har bestämt att jag ska vaccinera mig nu när jag snart passerat vecka 12. Hörde att barnmorskemottagningen slutade vaccinera i förra veckan, så frågan är vad man nu kan gå. Någon som har tips på centrala Sthlm där det inte tagit slut?

• smultronet77
    annanazell skrev 2009-11-29 12:25:07 följande:
    Träffade han i onsdags och pratade. Men han är helt kall och vill inte kämpa. Frågade till och med om han kunde komma hem för får sons skull och försöka få det bättre, men fortfarande leta lägenhet. För det kan ju ta ett tag innan han får tag i någon. Och jag tyckte han kunde komma hem och åtminstone försöka och känna efter, men nej de vill han inte:/ Ja det är ett jätte svårt beslut och det gör så ont för trodde aldrig han skulle kunna göra såhär.
    Usch vad jobbigt! Själv skulle jag nog inte kunna göra abort. Det är ett väldigt svårt beslut... Känns ju som att det måste ha hänt någonting för att han ska bete sig som han gör? Du kan inte försöka "luska" med någon av hans vänner som du också känner, hans föräldrar etc? Kanske inte leder någonstans, men själv skulle jag nog må något bättre om man fick en förklaring....
  • smultronet77
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-01 13:22:56 följande:
    Alltså jag fattar inte varför dom gör kub så "sent" som v 13 på många!Det hinner ju hända så mycket på utvecklingen av fostret mellan v11 och 13.Vid vecka 12 så har man ju satt den senaste gränsen för frivillig abort tex. Efter det så ska man ha väldigt starka skäl till abort efter som man är så långt gången. Tror tillockmed man måste överklaga till socialstyrelsen! Eller är jag helt ute och cyklar nu?Känns ju jätteviktigt att få KUB resultat så tidigt det bara går,alltså i början på v 11!
    Läste någonstans att det bästa var att göra det så nära 12+0 som möjligt och att man inte kan göra det innan vecka 11 eftersom man kanske inte vet exakt hur långt gången man är...

Själv ska jag göra mitt KUB-test på torsdag. Börjar redan bli nervös! Det ska bli jättekul att se h?n igen, men tänk om något inte är som det ska... usch...

Grattis till alla som har fått så bra resultat och lycka till ni andra!
  • smultronet77
    Summer skrev 2009-12-03 15:20:49 följande:
    Hur mår ni idag? Jag (och bebis) har varit nere vid vattnet och fotat rimfrosten, så vackert! Kika gärna in på min blogg: www.detsannalivet.blogspot.comFör övrigt är jag mest trött idag, äter regelbundet typ var tredje timme så jag slipper må illa :)
    Vilken fin blogg du har! Finns det några andra trevliga gravidbloggar som någon kan tipsa om?

Själv har jag gjort KUB-testet idag och fick jättebra resultat 1:14000, så jag är så lättad! Det var verkligen värt att göra det (så här i efterhand...). Han/hon låg och sov därinne, så den sprattlade inte runt så mycket. Har redan gjort 4 UL! Hade en blödning i vecka 6 och åkte till akuten, men då såg de inga hjärtljud, så vi fick komma tillbaka en vecka senare och göra ett till VUL. Då såg man hjärtat slå! Vi har gjort IVF, så jag fick även göra ett VUL i vecka 10. Skulle gärna göra flera, för det är ju så kul att se den lilla!
  • smultronet77

Hinner inte heller skriva så mycket här som man skulle vilja...

Mejola, vad tråkgit! Jobbigt när det gått så långt in i graviditeten! Styrkekram till dig om du fortfarande är inne i denna tråd.

Grattis ni som ska få tvillingar, verkligen spännande!

Själv har jag vaccinerat mig mot svininfluensan idag, känns bra att ha gjort det till slut.

• smultronet77
    Tramses skrev 2009-12-10 18:58:15 följande:
    Hej alla!Har inte varit inne och läst på ett par veckor, och det är en hel del att ta igen.Jag är i v13 nu och har ont i magen varje dag. Lite orolig... Någon annan som känner igen sig? Byxorna sitter tajt, men jag längtar efter att få en riktig gravidmage.
    Jag är också i v 13 och känner likadant. Det stramar liksom som att man känner att det växer... Har märkt att alla magmuskler har försvunnit. Att göra en situp- liknande rörelse klarar man liksom inte av längre...

MorV: Jag vaccinerade mig också i veckan. Känns bra att ha gjort det tillslut efter mycket velande fram och tillbaka.
  • smultronet77

Summer och Dottan55: Har precis likadant att det strålar och hugger ibland. Känns riktigt mycket och inte alls något roligt. Hoppas verkligen inte att man blir förkyld och måste nysa hela tiden!

Stor bäbislängtan: Nej!! Vad tråkigt! Vecka 16 är ju ändå rätt så sent. Fick ni någon förklaring? Jobbigt att vara utomlands när något sådant händer. Thailand har väll ganska bra sjukvård ändå vad jag förstått?

annanazell: Tänker på dig, var stark och försök att tänka på barnet och inte på honom. Säkert lättare sagt än gjort, speciellt så här i jultider...

Är det någon mer än jag som får håll jättelätt? Behöver ibland inte alls gå så långt, utan får håll väldigt lätt. Hoppas det också är normalt :)

Svar på tråden BF Juni 2010!