Inlägg från: Tillata |Visa alla inlägg
  • Tillata

Hej tjejer,,Är det någon som har fått (ursäkta) rosa flytningar? Jag är nämligen så himla orolig. I förrgår hade jag dessa flytningar under hela dagen sedan dan efter typ borta. Men idag kom det tillbax och känns som det var mer nu oxå. :( att man aldrig skall få vara lugn och bara njuta av sin graviditet. Jag undrar om det kan vara så när man normalt sett skall ha sin mens? Fick nämligen en blödning med färskt blod för exakt 4 veckor sedan. Jag ringde gyn akuten idag och hon gav mig en tid för ultraljud i morgon. Vill bara att det skall i morgon så att jag får veta. Snlla snälla är det någon som vet något om detta??

• Tillata
    Summer skrev 2009-11-04 19:18:55 följande:
    Hej tjejer! Jag vill inte vara negativ och sprida tråkigheter men idag har jag verkligen varit i helvetet. Jag orkar inte skriva hela storyn men har just bloggat om det och för er som orkar läsa så finns det på: www.detsannalivet.blogspot.com Kram en orolig själ
    Hej vännen,, Jag har oxå varit där,, marken försvinner under ens fötter. I vecka 6 fick jag en blödning med färskt blod och var helt säker på missfall. Dagen efter fick jag gå på vul och allt var kvar och såg bra ut. Nu 4 veckor senare så har jag återigen blödning,, eller rosafärgade flytningar. Fick i dag gå på VUL där de konstaterade att allt fortfarande såg bra ut. Det är verkligen inte så underbart att vara gravid som jag föreställde det. Känns hopplöst att man skall behöva gå runt och vara orolig hela tiden. Det är lätt att ge råd att slappna av och inte tänka för mycket, men jag vet att det är omöjligt. Massa kramar
  • Tillata

Hej tjejer,, Fick gå på Vul i dag pga av rosa flytningar. Allt såg bra ut ochjag fick se hjärtat slå :). Är i v 9+2 idag men såg barnet fortfarande som en klump, han sa att den var ungefär 2 cm, är inte det lite litet för v10?

• Tillata

Hej alla glada gravida!! Följer tråden under dagarna kul att se hur ni mår och jämföra med sig själv. Jag är nu i v 11 (10+1), och har mått illa sedan v 7 men det har nu eskalerat och blivit riktigt illa. Mår som sämst efter 18 på kvällen och kan vakna på natten och känna att jag ska kräkas. Jag är ännu inte inskriven ( har en tid nästa onsdag) så jag ringde barnmorskegruppen och dom fixade så jag fick receptbelagd medicin,, jippi nu kommer jag må bättre tänkte jag. Men nu har jag tagit dem och skiten funkar inte alls :( . Är det någon mer som mår skit på kvällar och nätter?Och är det någon som vart med om att det blir värre när man närmar sig v 12 och inte bätrtre. Typiskt mig att vara tvärtemot alla andra. Är tacksam för alla tips på hur man skall överleva detta :)

• Tillata

" Nytt grvaiditetssymtom föresten: Får fruktansvärda kramper i magen när jag ätit, känns läskigt. Nån som har så?
    [/citat]

Hej,, jag hade oxå kramper i magen förra veckan under några dagar, när jag var hos läkaren för nått annat så sa han det första han sa att jag såg lätt förstoppad ut :) ( Kul att höra). Jag hade då inga problem med att gå på toa men mycket riktigt fick jag jättekramper i magen efter måltid, som slutade med toalett besök. Fick lägga om min kost lite och dricka mycket vatten och har nu inte kännt av det på en vecka. Dett aär tydligen vanligt då tarmarna blir slappare och arbetar inte lika mycket nr man är gravid. Hoppas att det går över för dig snart.

• Tillata
    vitvåonågratill skrev 2009-11-25 17:26:28 följande:
    Jag la precis in en magbild tagen igår...iofs avslappnad mage men det är ju så man går runt hela dagarna, jag går då inte och drar in den för då skulle jag få hålla andan hela dagarna! TUR att modet är stort och pösigt på tröjor nu som sagt! Iaf tills alla vet!
    ÅÅÅ va härlig mage!! Jag längtar så efter en oxå, men är mitt första barn så antar jag jag kommer att få vänta en evighet innan den börjar synas :(
  • Tillata

Hej hopp,,

Jag var på inskrivning förra onsdagen v 12 (11+2) och fick den absolut bästa barnmorska man kan önska sig:) Vi fick dessutom gör ett ultraljud som visade en liten kissnödig bebbe med armar, ben och ett tickande hjärta:) Var så häftigt och skönt att se det lilla livet då jag haft tidigare problem med blödningar. Jag har lagt till bebben i galleriet om någon vill se :) Kram

• Tillata
    vitvåonågratill skrev 2009-11-25 17:52:25 följande:
    Man kan inte se dina bilder tallata! Kul att få se den lilla, vi ska göra UL på tisdag igen och hoppas såklart oxå att få se en liten sprattlande bebis där inne denna gången med, men jävlar vad nervös man är iaf!
    Ja fattar inte varför det inte funkar... Grhh på datorer,, jag har lagt till dem så alla skall kunna se. Nåja jag la den som profil bild i stället.
    Vad kul att ni har ett ultraljud framför er. Jag skulle helst vilja göra ett varje dag för att vara säker på att det mår bra :), så visst är man nervös innan, men det är det sååå värt.
  • Tillata

Med risk för att verka ha noll koll på datan,, hur har ni andra gjort för att kunna visa era bilder i galleriet? Är det någon knepig inställning man måste göra?

• Tillata
    stina84 skrev 2009-12-02 10:03:36 följande:
    Idag har jag varit på kub! Det gick hur bra som helst och nu fick vi se en livlig bebis med ett pickande  Nu drar jag en suck av lättnad och tänker bara njuta av min graviditet. Blev framflyttad +3 dagar enligt sista mens och fick alltså det BF jag vetat om hela tiden som min BM inte lyssnat på Så alltså är bf 7/6 och jag är i v.13+1 Fick tyvärr inte med mig papper hem på alla siffror utan de skickades direkt till min BM. Men risken var 1:5325, det kommer jag ihåg Så alltså väääldigt liten. Det var tillsammans med mitt blodprov
    ÅÅ va härligt att veta att allt e bra med den lille. Nu får du bara njuta av att vara gravid:) Jag ser att vi skall ha ungefär samtidigt, jag ska ha den 6/6 så är väldigt nyfiken på att veta hur stor den lilla är nu. Fick ni veta det på ultraljudet? Jag fick göra ett RUL när jag var 11+3 och då var den lille 4,6 cm stor.
  • Tillata
    Summer skrev 2009-12-11 20:50:08 följande:
    Jag ser att det typ inte är någon online just nu (kan tänka mig att många ser Idol) måste bara fråga en sak... Är det någon av er som kan känna ilningar/hugg i livmodern fortfarande? Har haft det ikväll. Går in i v. 15 i övermorgon.. Väntar på svar!
    Jo jag har oxå så, för mig har detta kommit senaste veckan (v15). Känns väldigt obehagligt och känns mest när jag står eller reser mig upp. Ibland känns det mer krampliknande för mig,, då går det oftast över efter jag vilar en stund. hoppas att det bara är ligamenten man känner. Magen växer ju faktist på riktigt nu:)
Svar på tråden BF Juni 2010!