• krissa

BF Juni 2010!

mjauen skrev 2009-11-25 13:02:14 följande:
    Längtar efter att få börja köpa mammakläder! Ska snart prata med chefen o se om hon kan sponsra till ett par nya arbetsbyxor. Just nu använder jag mig av "gummibandstricket".
    Kan tipsa om att leggings/tights, en tunika eller klänning och stövlar är kanon skönt och dessutom kan man vara lite hemlig då det inte syns :o)
  • krissa

Någon annan som också helt plötsligt kan få isande och ilande bröstvårtor???

Jag blir tokig när det händer...ibland släpper det inte förrän efter 15-20 miuter och det gör riktigt ont...känns som om de förfrusit!!!??? Inte går det att "tina" värma upp dem heller!

• krissa
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Vad händer om man varit tex sjukskriven i 2 månader under 2009? Påverkar det då? Jag har ej jobbat sen v.44 *orolig*
  • krissa

Hjälp!

Råkade ta näsdropparna Otrivin Comp ett par gånger innan jag av en slump fick för mig att läsa bipacksedeln! Självklart stod det att man INTE ska använda dem när man är gravid... Sen lyckades svärmor övertala mig på julafton att ta en pytte, pytte liten bit brieost!

Magen är lite mindre sen igår, så nu är jag jätteorolig att mina två missöden skall ha ställt till något :o(

Har era magar plötsligt bara blivit lite mindre? Så pass märkbart att även maken reagerar??

• krissa
    Trojanen skrev 2009-12-28 23:09:22 följande:
    Det är just otrivin comp man inte ska ta som gravid, de andra otrivin går bra enligt fass.
    Ja och det är just Comp som jag tagit (3 ggr).... Hoppas på att den minimala bitn brie inte heller ställt till något...
  • krissa

Hittat en fin TEUTONIA vagn som vi nog kommer att beställa! :o)

2 kg upp nu och 17 + 1 idag....

I ÅR blir vi föräldrar!!! Yippiiiiii

• krissa

Hittat en modell som passar oss perfekt: Teutonia mistral s. Beställer nog en sådan så fort vi fått grepp om 2010 fäegerna :o)

Vill ha den nu!!! he he LÄNGTAR så till Juni!

• krissa
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:46:16 följande:
    Har haft trehjulingar och de har funkat mycket bra på dåligt underlag.Inte upplevt problem med att de vagnarna kännts ostadiga. Däremot är de väldigt breda mellan bakhjulen. Vilket är ett minus men ett måste för att de inte ska bli lättvälta har jag förstått.Så anser att två svängbara framhjul verkar vara det bästa de uppfunnit sen elektriciteten. Men som sagt,synd att de ska vara så små!Har du kikat på Brio Go? Ska vara bra fjädring i den så för bebis del är den nog kanon på ojämna undrelag.Själv funderat på en Teutonia Fun,men är skeptisk till fjädringen.Annars lutar det åt en Bugaboo,eftersom man kan svänga över handtaget så de stora hjulen kommer fram istället när man har lust. Borde funka bra på ojämna undrelag. 
    Man kan svänga över handtaget även på Teutonia Mistral S. DEt är bla det som gjort att vi fastnat för den!
  • krissa
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 13:55:23 följande:
    Tack för tipset Så nu är även den vagnen intressant! Vyerna vidgas.....Nu MÅSTE vi bara åka och kolla i affär på vagnar SNART!Just så man kan upptäcka alla för och nackdelar med alla.Sen ska jag börja söka på Blocket. 
    Ser ut så här, dessutom väldigt lätt att ta av liggdel och sätta på igen!

http://www.bonti.se/images/barnvagnar/teutonia/mistrals.jpg
  • krissa
    Xtra skrev 2010-01-06 14:02:05 följande:
    Här är bild på våran Brio kombi... (var tvungen att lägga in bilden i galleriet först, ggrr) Jag älskar redan den här vagnen!
    Hur fick du in bilden så där????
  • krissa
    Thesso skrev 2010-01-09 07:53:37 följande:
    Usch lät inte kul.Har nog aldig hört om en sån kudde, om det inte är en sån för magen du menar..Hoppas du hittar en så du får sova lite bättre!!
    Jag har problem att somna och att hitta bekväma positioner. Det spänner obehagligt och stökar och bökar i magen (känner även bebisen då från och till). När jag väl har somnat sover jag bra, men det kan ta en rejäl stund innan jag kan "koppla bort" tankarna på hur jag ligger...
Svar på tråden BF Juni 2010!