Inlägg från: Made in Taiwan |Visa alla inlägg
  • Made in Taiwan

BF Juni 2010!

När är det man börjar gå på regelbundna kontroller? Är inte det närmare 3 månader men det verkar som om de flesta här har varit hos BM redan. Är det bara jag som inte varit än? :)

Är det någon som bor utomlands förresten?

/A.

• Made in Taiwan

LinaMarie; jag tror inte att man ska tugga på ingefära (fy vad äckligt. haha) , jag har hört att man ska koka té på det. Té på lakritsrot kan också hjälpa. (finns väl i hälsokostbutiken? annars vet dom nog vars man får tag på det). Hallonbladsté har också sagts ska hjälpa.

/A.

• Made in Taiwan

Angående glukosbelastning;
    är det dags för det redan? Det är väl senare i graviditeten som man kollar det? 20 nånting (?)
    Äckligt äre i alla fall. Huvva. Jag ryser bara jag tänker tanken....

/A.

• Made in Taiwan

Jag skrev in mig i fredag, och vi fick göra ultraljud. Jättekul att veta att jag är gravid - på riktigt! Och se det lilla livet. Och jag är superlycklig att min läkare går med på vbac och att föda i vatten!
    Redan nästa lördag får jag komma tillbaka för ett nytt ultraljud, då för NUPP.

Här har vi besök 1 g/månad, och i 7-8 månader 2ggr/månad, och på slutet 1g/vecka.

/A.

• Made in Taiwan
    Summer skrev 2009-12-14 13:00:00 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-12-14 12:57:29 följande: Va! Är det sant? Låter ju helt galet! Vi lever ju inte i Kina liksom... Man får hoppas att de flesta är vettiga nog att bli glada oavsett kön :) *längtar*
    Jag tror nog att det just är Kina som har skapat detta problem, men jag fattar inte varför svenska BM ska anse det vara en risk att svenska mammor och pappor ska göra abort. Men å andra sidan, det finns ju alla möjliga typer av veta bäst BM's där ute.... så nåt knäpp har dom fått.

Jag tycker att det är kul att veta könet, men det är naturligtvis upp till var och en. Men jag känner bara att om jag vet om det är en pojke eller flicka, så har jag någonting att glädjas under tiden man ändå väntar och väntar och väntar. Men man blir ju glad vilket som! En överraskning är ju såklart också trevligt, men då är det mer att barnet är framme, inte könet.

/A.
  • Made in Taiwan

Det är en jobbig tid när allt är så lugnt och man vet ingenting om hur det är där inne, inga livstecken alls! Är i v.17 och var i Thailand över jul och nyår där jag blev lite matförgiftad (eller magsjuk...) och spydde ++ heeeela natten. Var på UL i fredags men i torsdag gick jag på väggarna och var övertygad om att bäbisen var död. Men det var han inte. (läkaren trodde han såg en snopp, 1a var också en pojke).

/A.
Svar på tråden BF Juni 2010!