BF Juni 2010!
När är det man börjar gå på regelbundna kontroller? Är inte det närmare 3 månader men det verkar som om de flesta här har varit hos BM redan. Är det bara jag som inte varit än? :)
Är det någon som bor utomlands förresten?
/A.
När är det man börjar gå på regelbundna kontroller? Är inte det närmare 3 månader men det verkar som om de flesta här har varit hos BM redan. Är det bara jag som inte varit än? :)
Är det någon som bor utomlands förresten?
/A.
LinaMarie; jag tror inte att man ska tugga på ingefära (fy vad äckligt. haha) , jag har hört att man ska koka té på det. Té på lakritsrot kan också hjälpa. (finns väl i hälsokostbutiken? annars vet dom nog vars man får tag på det). Hallonbladsté har också sagts ska hjälpa.
/A.
Angående glukosbelastning;
är det dags för det redan? Det är väl senare i graviditeten som man kollar det? 20 nånting (?)
Äckligt äre i alla fall. Huvva. Jag ryser bara jag tänker tanken....
/A.
Jag skrev in mig i fredag, och vi fick göra ultraljud. Jättekul att veta att jag är gravid - på riktigt! Och se det lilla livet. Och jag är superlycklig att min läkare går med på vbac och att föda i vatten!
Redan nästa lördag får jag komma tillbaka för ett nytt ultraljud, då för NUPP.
Här har vi besök 1 g/månad, och i 7-8 månader 2ggr/månad, och på slutet 1g/vecka.
/A.
Det är en jobbig tid när allt är så lugnt och man vet ingenting om hur det är där inne, inga livstecken alls! Är i v.17 och var i Thailand över jul och nyår där jag blev lite matförgiftad (eller magsjuk...) och spydde ++ heeeela natten. Var på UL i fredags men i torsdag gick jag på väggarna och var övertygad om att bäbisen var död. Men det var han inte. (läkaren trodde han såg en snopp, 1a var också en pojke).