Inlägg från: Juniblomma 2010 |Visa alla inlägg
  • Juniblomma 2010

BF Juni 2010!

Hejsan

Har inte varit inloggad på ett tag och såg nu när jag loggade in att jag fått en inbjudan till den här tråden, så jag kliver in

Jag väntar barn nr 5 och 6, tvillingar alltså med bf den 27 juni

Vilka är ni?
    Någon mer som har många barn eller också väntar tvillingar?

• Juniblomma 2010

Summer
    Jag måste äta hela tiden för jag mår så illa annars, hoppas det går över snart.

Makaroon

Grattis till tvillingar
    Jag väntar också tvillingar, så roligt med fler i samma månad som väntar tvillingar.

MaraFara
    Usch inte roligt med högt blodtryck så tidigt i graviditeten, klart man oroar sig.

Nu har jag missat att svara massor här men jag har inte riktigt hängt med i gruppen men jag tittar in lite då och då, ska försöka vara lite mer delaktig från och med nu.

Jag har köpt en doppler och hört båda kottarna nu i v 11
    På måndag har jag ett ultraljud inbokat, längtar som en tok att få se dom små igen.

• Juniblomma 2010

Om ni ska beställa intelligender så gör det här intelligender.com istället, billigare och fraktfritt.

Vem var det som frågade var jag köpt dopplern?
    Du kan köpa den här www.billiga-tester.se
    På ebay finns hur många som helst, nya och begagnade, på blocket kan man också köpa begagnade.

Xtra
    Fina bilder på bebben

• Juniblomma 2010

Jag hade problem med sammandragningar med en av mina graviditeter och då sa läkarna till mig att det inte är farligt så länge det inte gör ont.

Jag hade sammandragningar var femte minut från ca v 13, ibland gjorde dom ont och jag fick ligga på sjukhus vid 2 tillfällen.
    Men allt slutade lyckligt som tur var

Om sammandragningarna gör ont så åk till gynakuten, det kan vara uvi och det kan vara farligt när man är gravid.
    Det kan också vara så att ni varit lite för mycket i farten och att livmodern inte gillar det.

Bäst att åka in en gång för mycket

Idag åker nog granen upp hemma hos oss, vi är inte hemma i jul och vill njuta lite av granen innan det är dags att ta ner den igen.

• Juniblomma 2010
    kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom! Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav. Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Haha, tur inte din bm träffat mig, då skulle hon få tuppjuck.
    Jag har 4 pojkar och väntar tvillingar

Min bm är snäll i alla fall, inga sådana kommentarer och jag har haft henne med dom 3 senaste barnen.

Jag tycker du ska byta bm, skulle inte vilja ha en bm som fäller såna kommentarer.
  • Juniblomma 2010

Idag var jag på ultraljud och jösses vilken skillnad på 2 veckor
    Är i v 11+1 idag och kottarna var stora som v 11+4 och 11+6, så det är ju bra.

Båda sparkade och levde rövare i magen och det var så kul att se
    Längtar så till den 21 dec då det är dags för nästa ul.

• Juniblomma 2010
    Thesso skrev 2009-12-07 14:41:36 följande:
    Hallå alla härligt gravida kvinnor. Är inne och smygläser då och då men hinner inte hålla mig uppdaterad till max tyvärr. Lite ego snack: Gick in i v 14 igår. Är lika nervös fortfarande om inte värre. Nu har ju symtomen försvunnit och ingen reaktion i magen känner jag heller. Är i sånt där döläge. Pratade med min bm och förklarade att jag var så nervös och fjantig egentligen men hon sa att det inte är så konstigt så jag var välkommen till henne på torsdag för att lyssna på hjärtljud. Känns lugnande! Jaja, nu har jag pratat av mig lite iaf även om det bara var ego grejer.
    Åh jag hatar dom där veckorna då allt känns som vanligt innan det första livstecknet.

Kan du inte boka in ett ul privat?
Svar på tråden BF Juni 2010!