Inlägg från: littlered |Visa alla inlägg
  • littlered

BF Juni 2010!

Och jag som klagade på att jag inte hade några symptom. Igår, när jag gick in i v 8 kom både illamående och otroligt svullen magen som ett brev på posten. Jag och min stora trut...
    Imorgon ska jag på vul - jag hoppas så att jag får se en liten böna med pickande hjärta. Förra gången gjorde jag vul när jag var i v 8+0, imorgon kommer jag vara 7+2. Hoppas att det går bra för alla andra som också ska göra vul i veckan!

• littlered

Jag var på vul imorse och jodå, det låg en liten böna där inne med pickande hjärta! Hurra!
    Min gynekolog flyttade mig från 7+2 till 6+5, men jag vet ju när bönan blev till. Är så glad att jag nästan glömmer bort illamåendet.

• littlered

Smultronet, BM i Gamla Stan vaccinerar t o m idag, sedan får man söka sig till sin vanliga vårcentral. Jag går in i v 12 idag och passade på att vaccinera mig i måndags. Ajaj, vad ont det gör i armen...

• littlered

Mejola, så ledsen för din skull!

Laccon och Ellie84, jag förstår precis vad ni menar. Jag känner mig orolig på ett sätt som jag inte räknat med. Jag har ju barn sedan tidigare, jag vet ju hur det går till och vad som händer ? vad har jag att oroa mig för?

Nu efter kubb känns det bättre. Jag fick 1:13 000 och det känns bra, men ännu bättre var att se krabaten. Tyvärr var den inte på humör att visa upp sig, utan envisades med att sprattla runt med ryggen mot oss. Det blev inga bra bilder, där inte. Hmpf.

HK, förlåt, men man har ju fött barn även om man blivit snittad! Jag akutsnittades och funderar på planerat snitt den här gången, vilket min BM höll med om. Första barnet vägde nästan fem kilo och låg i ansiktsbjudning, så det var inget snack. I min familj föds det stora barn (rekordet är 5,5 kilo) och BM sa att hon trodde att nästa kunde bli lika stor. Hellre ett enkelt planerat snitt för min del än 24 timmars värkarbete igen och sedan ett akutsnitt. Jag känner mig inte snuvad på något bara för att barnet inte tränger igenom födslokanalen.

• littlered

HK, jag hoppas att det går bra för dig och att du får den förlossningen du önskar! Som tur är var jag ju vaken under mitt snitt och det var verkligen en toppenupplevelse. Fast efteråt var jag ju helt slut och fick dessutom svår livmodersinfektion en vecka senare. Så jag har hellre ett planerat snitt och vara utvilad innan, särskilt med en liten busig tvååring hemma!
    Hade det sett lite annorlunda ut hade jag helt klart kört på en vaginal förlossning - och jag har inte bestämt mig helt än heller.

• littlered

Jag vaccinerade mig i v 12. En av anledningarna var min kompis fru, som också är gravid och fick svininfluensan. Hon var sjuk i sex veckor! Inte så kul...

Jag känner igen mig med degig mage. Fast den är mer "gravid" nu än förra gången i motsvarande vecka. Snart blir det minsann mammabyxor! Jag har gått upp knappt 2 kilo och illamåendet är visserligen minskat, men jag är hungrig jämt! Jag skulle lätt kunna äta 6-7 rejäla mål om dagen. Och lite godis däremellan...

Hoppfull trots allt - du lever verkligen upp till ditt nick! Bra inställning, fram till aug '11 hinner det hända mycket.

Svar på tråden BF Juni 2010!