• Lili73

BF Juni 2010!

Hej hej nu har jag också hittat hit, tack för inbjudan mejola.
    Är 36 år och väntar andra barnet. Trött, trött, trött och fy för detta illamående. Som tur är går det över om jag äter ngt men det kan man ju inte göra hela tiden heller. ;o)

• Lili73

Nupp-/Kub-test är olika från kommun till kommun hur det erbjuds. I Uppsala får bara gravida 35 år och över göra det. Tror att det är rätt vanligt att man på andra ställen får göra det men betala själv om man är yngre men enl. min bm så har U-a inte resurser till det. Gjorde ett Kub-test i sthlm förra gången och då kostade det 1500kr.

• Lili73

Verkar vara många som ska på RUL den 12/1, jag med. :o) Men först är det kub-ul den 4/12, ska bli spännande. Annars väntar jag bara på att det här jä-la illamåendet ska släppa, känner mig helt osocial, orkar inte göra nåt.

• Lili73
    Hk83 skrev 2009-12-07 11:49:37 följande:
    Ni har säkert tagit upp det innan,men finns det någon här som väntar andra barnet och gjorde snitt med första? Men som räknar med vaginalt denna gång? Jag snittades sist och är orolig inför förlossningen att dom typ kör över en för man har ju barn sedan innan. Jag har ju aldrig fött innan... detta blir ju första gången. Kanske lite tidigt att börja tänka på förlossning när så mycket kan hända..=)
    Hej Hk83,
    Väntar andra barnet och gjorde planerat snitt med första p.g.a sätesläge. Är inte orolig på det sättet inför en ev. vaginal förlossning däremot är jag orolig för smärtan denna gång. Fick ett toppen kejsarsnitt förra gången då jag mådde jättebra hela tiden, var rätt utvilad efter m.m. Samtidigt vill jag gärna försöka föda "normalt" denna gång. Kände mig lite snuvad sist.
  • Lili73
    MorV skrev 2009-12-14 10:14:22 följande:
    Kan det hända att man ser könet på Ul även om man inte vill? Eller är det så otydligt att bara läkaren kan avgöra?
    Ja, det kan hända. Idag har dom så bra utrustning så vill man absolut inte se tycker jag nog man kan säga till om det också. Såg rätt tydligt att jag väntade pojke förra gången men jag hade ju aldrig vågat sagt det högt iaf för man har ju inte ett tränat öga för det så man kanske ser helt galet. Men jag frågade då och visst var det en grabb. :o)
  • Lili73
    Ellie84 skrev 2010-01-04 15:39:40 följande:
    Nån som vet hur länge tråden är aktiv och när det är dags att starta enny..Vet att mejola nämnde det tidigare men har glömt bort när det var..MEn är det tre månader dom är aktiva så kan man juh räkna ut från startdatu men jag är osäker  på om det är tre månader..
    Har funderat på samma sak och hade fått för mig att mejola skrev att den skulle stängas den 24:e vilket jag tog som julafton. Nu är den ju fortfarande aktiv så det borde väl vara den 24/1 då. :o) Låter bekant med 3 månader också.
  • Lili73

Hej alla,
    Har känt fosterrörelser till och från men nu ikväll när jag nattade sonen så fick jag dom första välriktade sparkarna rakt på blåsan. Wiih, men det var ju bara att snällt ligga kvar där tills sonen somnat. Är i v.17+1 idag. Härligt att känna bebisen men samtidigt måste jag erkänna att just dom sparkarna har jag inte saknat. ;o)

• Lili73

Hej alla,
    Ja många pojkar blir det :o) ...var på rul idag jag med och allt såg så bra ut. Sa att jag gärna ville höra om hon hade en bra gissning på vad det blir. "Bra gissning?" sa hon då och skrattade, eller ja en gissning bara då, sa jag. "Ja, men då kan jag säga på en gång att här har du pungen och här är snoppen" hi, hi
    Gjorde också intelligender test förut och det visade på kille.
    Trevlig kväll alla!

Svar på tråden BF Juni 2010!