Inlägg från: Pepparkaksdeg |Visa alla inlägg
  • Pepparkaksdeg

BF Juni 2010!

Hejsan allihopa!
    Hittade just hit. Har blivit flyttad bakåt i 3 omgångar nu. Så från att ha haft BF 27juli är jag nu beräknad till midsommar!
    Jättekul med alla länkarna i TS!

Jag har fått en jättemage redan. Folk tycker det ser ut som om jag är i5e månaden...
    Men så är det också fyran jag väntar

Köpte lite gravidkläder igår. Tycker inte att dagens mode är speciellt fint på gravidkroppen. Finns ju väldigt många fina tunikor tex,men det mesta pösigt upptill och tajtare sen över höfterna. Såg bara fet ut i allt jag prövade. Oformlig liksom. Så då bytte jag taktik. Satsade på en mamma jeanskjol istället och ett par jeans. Sen var det bara att kombinera med "vanliga" tighta men strechiga toppar till.
    Så nu känner jag mig fingravid istället för pluffsig
    Tyvärr är kameran trasig,men vi ska köpa en ny ihelgen så då lovar jag att ta ett par bilder.
    Tycker själv att det är jätteintressant med magbilder

• Pepparkaksdeg
    ocg skrev 2009-11-25 08:29:49 följande:
    Hej Tänkte hoppa in här om det är okej Har precis fått reda på att jag är gravid har inte tänkt på mensen var lite sen men sen börja jag känna mig så gravid hade mens senast i sep så jag har räknat ut att jag har bf i mitten/slutet av juni, det har kommer bli mitt 7:e barn
    Wow! 7an! Häftigt
    Tänk vad mycket kunskap och erfarenhet du har att dela med dig av.
    Du kan bli uppslagsboken här inne
    Hur stor är din mage????
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-25 09:11:53 följande:
    Vad roligt med två nya!Varmt välkomna ocg och pepparkaksdeg!!Pepperkaksdeg: Känner igen det där med kläderna. Provade en jättefin tröja/skjort tunika som var lite längre och såg helt sjukt gigantiskt ut. Är stor sedan innan och man vill ju gärna inte se ut som om man är typ 5 storlekar större om röven redan :)tror på det att skaffa sig bas faktiskt.
    Tackar! Ska bläddra tillbaka lite i tråden och läsa så jag lär känna er lite bättre
  • Pepparkaksdeg

Jag har himla otrevlig växtvärk/förvärkar den här gången!
    Strålar rejält från korsryggen och trycker på nedåt.Känns som jag behöver springa på toa.
    Nästan identiskt med krystvärkar.
    Blä! Varför kan inte sånt här skräp vänta tills man är iaf lite närmare inpå förlossningen!?

• Pepparkaksdeg

längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:02:50 följande:

Fast när jag säger att jag då t.ex. har lucia och avslutning som tar all min tid nu, så får jag till svar "äh sluta nu skyll på det va?".. Sen är det samma kollega som kommer och säger att lucia är sååå fint... Tror hon att jag slänger ihop det på en kafferast?Jag tappade helt lusten på att komma.. Sen får jag mer och mer ont i min ischiasnerv för varje dag som går.. 15.30 idag, var jag helt slut i rygg och bak.. Kunde knappt gå i trappor..
    Äh,den där kollegan tycker jag kan flyga och fara!
    En personalmiddag är väl ändå frivilligt?
    Har du inte ork till att hålla på och dona med massa sånger och grejer är det klart du ska slippa. Va är det för idiot som inte förstår att man inte kan hålla på och pressa en gravid till en sak som dessutom borde vara frivillig.
    Blir tvärarg!
    Vadå "skyll på det"?! Det är väl ingen nyhet att man som gravid inte kan hålla på och tuffa på i vanligt tempo. Folk ska snarare se det som en bonus om man kan det. ALDRIG utgå från det!
    Att graviditet inte är en sjukdom är nog det dummaste argument som myntast!
    Nä,STÅ PÅ DIG!
    Middagen kan du ju ändå gå på om du har lust sen. Stanna kvar så länge det känns ok och gå hem sen. Även om det skulle vara mitt i allsången!
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Direkt när jag fick papprena på inskrivningen så förflyttades jag rent psykiskt från att just börjat acceptera den här graviditeten till att planera förlossnigen.
    Känner att det börjar klia i fingrarna efter en ateckningsbok med checklista inför både förlossning och efteråt.
    Herregud jag är ju bara i Vecka 10
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-26 09:20:16 följande:
    Oj vad du lät organiserad, det är verkligen inte jag.Måste bara fråga vad du antecknar? shit, ska jag oxå göra nåt sånt?
    Det är klart du inte behöver!
    Det är jag som använder den metoden för att förbereda mig mentalt.

Det går ju tex bara att önska saker när det gäller själva födandet. Jag skulle vilja ha det si eller så. Men sen vet man ju aldrig när man väl är där hur det kommer att bli.
    Om jag ställer in mig på att jag tex SKA ha EDA och har det som min trygghet så kan jag ju bli helt knäckt om det tex inte hinns med. Jag vill bara flyta med och ta det som det kommer när jag väl är där.
    Men för att klara av det så kompenserar jag med att bestämma och ha full koll på vilka grejer som ska med till BB.
    Vilken musik jag vill ha.Kamera. favvokudden Vilka kläder till bebben. Tillbehör som kan underlätta amning
    Tja allt jag kan komma på helt enkelt.
    Listan brukar bli väldigt lång
    I normala fall inhandlar jag en grej först när behovet uppstår.
    När jag är gravid är det mitt sätt att förbereda mig. Någonting jag har full kontroll över. Eftersom man har det med så lite annat när det gäller graviditet och förlossning
  • Pepparkaksdeg

Summer; Men guuud vad mysigt!
    Själv kommer inte ihåg hur tidigt jag kännt förut men har för mig att det var lååångt senare
    Lääängtar!

• Pepparkaksdeg
    mejola skrev 2009-11-26 12:15:10 följande:
    vecka 10 idagwww.familjeliv.se/Hem/mejola/galleri.php?cur_...# bilden verkar inte vilja funka dock..30 veckor kvar
    Åh,vad häftigt!
    Är det 10 fullgångna veckor eller är det räknat från att amn gått 9+nånting?
    Jag är nämligen i v 9+4 idag så det där är högintressant .
    Jaja,om några dagar så ser min ut sådär i vilket fall....
  • Pepparkaksdeg
    mjauen skrev 2009-11-26 13:08:18 följande:
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det! Nån annan här som fått prematur?
    Borde vara självklart att få gå på stuiebesök åtminstone en gång varje förlossning!
    Jag har själv inget behov av det men för dig kan det ju vara en jätteviktig del av din förberedelse!
    Jag kommer nog kräva det ändå senare,även om det inte är speciellt viktigt för mig så kan det vara bra för sambon som inte varit med om detta tidigare.
Svar på tråden BF Juni 2010!