Inlägg från: rednose |Visa alla inlägg
  • rednose

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2010-01-05 10:48:22 följande:
    Usch, så tråkigt.. Vi får bilda *stödstrumpegänget*
    Aha! Stödstrumpisar! :)
    Jag köpte ett par från Segreta för gravida som jag kan rekomendera VARMT! Superbra!
  • rednose
    msfine skrev 2010-01-05 15:30:14 följande:
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =( Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Äsch, klä på dig o ut o knata bara!
    Man blir inte så kall som gravid kan jag ju tipsa om! Pulsade runt i Lule över jul i minus 23 med en huttrande sambo i släptåg och GUD så skönt det var efteråt! :)

Jag är i vecka 17 och har gått upp 7 kilo men det är ju ingen fara på taket! :) kompisen har gått upp 16 kilo och är i vecka 15 så det där är ju jätteindividuellt och inte mycket man kan göra nåt åt, förutom att inte knöka i sig allt man ser. :)
  • rednose
    Martinis84 skrev 2010-01-05 19:07:55 följande:
    Ah! Jag har IF som försäkringsbolag. Kankse ska kolla upp det. Tack för tipset!
    Men det kostar väl?
    Hur mycket sklle man i så fall tjäna på att ta det genom dem istället för att köpa?
  • rednose
    Summer skrev 2010-01-05 21:25:41 följande:
    Oj, har du bara gått upp 6 kg under en hel graviditet? Jag har läst att man åtminstone ska gå upp 12 kg eftersom bebisen väger några kilo, sedan moderkakan något kilo, fostervattnet några kilo osv osv. 6 kilo låter väldigt behagligt. Var bebisarna trots detta normalviktiga vid födseln? 
    Hur mkt man "ska" gå upp är ju högst individuellt och beräknas inte sällan på ens BMI.
    För "normalviktiga" gäller väl nånstans mellan 11 och 18 kilo eller så.
  • rednose
    annanazell skrev 2010-01-06 17:28:54 följande:
    Dottan du får skriva här om de berättade för dig könet imorn.. Jag har också hört att de inte berättar i huddik, men hoppas på att få veta ändå vid UL. Man får väl spela dum och lossas som att man inte vet att de inte säger:)
    Vi tänkte spela korkade och hela tiden fråga, vad är DET? Och DET då, vad är DET? Är det en penis så kan de ju inte gärna säga ett öra. :)
  • rednose
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-06 20:16:28 följande:
    Lycka till all som har RUL i morgon! Spännande.. Är avis då jag måste vänta "ända" tills den 15 jan.. Dessutom sak min näststörsta tös operera ögat samma dag så det känns som fokus ligger på det, kommer vara hemskt nervös när jag är med henne där.. Igår kväll ringde min BM för att hon hört att jag inte mådde något vidare så i morgon bitti kl 8 ska jag infinna mig på labb på fastande mage och ta en mängd prover.. jag är mest nyfiken på vad mitt järnvärde är sen sist gång, då var det 9 och jag slutade ta niferexen vid nyår då inte kroppen pallade mer av den.. Tar en vecka att få svar på just det provet.. Jag vet allafall att jag har världens bästa BM! Ibland är det bra att bo på liten ort där alla känner alla Dessvärre havererade bilen i kylan idag så det blir att klä på sig extra mycket kläder och knata iväg.. Kruxet är väl att jag inte får på mig termobyxorna men men.. Mycket snack om vagnar det sista här och på mig snurrar det runt om syskonvagnar.. Vore skönt att bara kunna betsämma sig och köpa och ställa undan så det vore klart! Sen ser jag framemot att sticka till ullared och köpa bebisprylar som fattas! Någon mer här som diggar ullared?
    vilken gullig bm du verkar ha! Jag har just bytt vår som var sjukt käck och robotaktig.
    Skrev ett mail till henne om mitt ryggont eftersom jag är egen företagare och börjar oroa mig för att inte kunna jobba och samla ihop till en bra mammapeng. Hon svarade bara ett telefonnummer till en sjukgymnast.
    Så hon gick fetbort. Kärring. Ingen fråga tillbaka eller typ, stackare som har så ont eller nåt. Empatilös brud helt enkelt. inte min grej.
    Hoppas den nya är bättre! :)
  • rednose
    Ellie84 skrev 2010-01-07 13:01:30 följande:
    Gud vad jobbigt då det inte går att se smileys.. Massa konstigheter där dom ska vara så det är jättesvårt att läsa inläggen ni skrivit.. Hoppas det gått braför er som redan haft ert RUL idag och hoppas att det kommer gå bra för er som har det senare under dagen.. Längtar massa tills mitt som jag har på måndag.. Sambon oxå.. Har prov på förmiddagen innan det är dags att bege sig.. Gissa om det kommer vara svårt koncentrera sig på provet.. JAg känner oxå av bebis varje dag nu och mer och mer under dagarna..En riktig vilding ärdet som bor där inne..hehe
    Är det sant? :) Va kul! vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 17 nu men har nog inte kännt det "på riktigt" än. Ligger o försöker känna hela tiden men nej nej, här ska det dröjas verkar det...
  • rednose

vi har inte köpt mycket till vår än men den kommer ju inte förrän i juni. :)
    Ska köpa vagn strax dock eftersom jag tänkte ta den med hem från USA dit jag ska om 7 veckor. Ska bli skoj! :)
    Var på Babyproffsen och hittade en fin säng idag. En sån man kan ha brevid sin egen säng i början. Sen kollade jag på bilbarnstol oxå men får nog kolla lite hur vår bil funkar med det. har en terrängare så där finns inga fästen men de flesta kanske funkar med bälten?
    Jag är egen företagare så jag ska köpa bröstpump i USA oxå. Vill ju kunna amma så länge det går och när det inte går så vore det ju bra om det ändå gick att ge bröstmjölk.
    Nån som har erfarenhet av egenföretagande och ammning? Verkar vara lite dåligt med enga företagare hör på fl...

• rednose

Ni som gjort RUL, var gör ni era och talar de om kön då?
    I Göteborg talar de inte om könet på RUL, eller i alla fall inte på Östra dit vi ska. :( Dåligt tycker jag.

• rednose
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-07 17:20:33 följande:
    Nu har jag bestämt mig för vagn! Det BLIR en Bugaboo! Kommer invänta en bra beg på blocket framåt våren. Men har redan nu beställt egen klädsel från kidzshop.se. Så den kommer se EXAKT ut som jag vill ha den! Valde den kul mönstrade klädseln med rutor och Small-Paul. Kommer att spara allt ouppackat,tror att just den klädseln är lätt att kränga vidare eftersom det är "limited edition"Man vet ju som sagt aldrig om man ändrar sig....
    Förlåt mig nu men... Såg en asarg mamma idag som fick släpa fram sin Bugaboo i snön på skottad trottoar. Hon sa att hon hatade den jävla vagnen. :S :D Kan ju ha varit stundens hetta och det faktum att hon hade de små hjulen fram. :)

Paul frank rockar hur som helst!
  • rednose

Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa!
    Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde!
    Fler?

• rednose
    Joggi skrev 2010-01-09 22:27:34 följande:
    Jag kände på juldagen och har känt varje dag sen dess.. Trodde jag skulle känna sent faktiskt, hade en känsla av det. Är i v 18+2 idag. Men allt är som det ska såklart! Är ju så olika hur bebisen ligger, och moderkakan som skrevs..
     18 +2 så vecka 19 alltså? Eller vad menar du?
    Verkar ju som att de flesta börjar känna först i vecka 19.
  • rednose
    Joggi skrev 2010-01-10 11:42:12 följande:
    Ja precis, är i vecka 19 nu.. Har en livlig bebis tror jag. Såg på Ultraljudet hur hon kickade till strax efter jag kände en buff! Riktigt häftigt=)
    Va roligt! :) Jag vet inte  vad jag känt än så länge men alla säger ju att man "vet" då det väl beger sig. :) Vecka 18 på tisdag här... närmar sig i alla fall! :)
  • rednose

Usch va jobbigt det är att ha så där ont! Trodde jag skulle slippa då mamma och mormor och alla mostrar talat om hur enkelt allt var och att de minsann inte fick några foglossningar o bla bla bla.
    Men nej, här har jag ont mest hela dagarna. Har iof ett väldigt rörligt jobb där jag alltsom oftast står böjd i de mest oergonomiska ställningar och får sjukt ont i ryggen men även när jag sitter, som på restuarang härom kvällen. Måste ställa mig upp en gång i halvtimmen eftersom svanskotan gör så förbaskat ont. Känns som att någon slagit på den med en hammare eller nåt. Otroligt frustrerande och jag vet i ärlighetens namn inte om jag kan jobba länge till. Är bara i vecka 18 och driver eget företag så jag känner lite att jag MÅSTE jobba så länge det nånsin går för att få högsta mammapenningen. Skitsegt.
    har hört att det ska vara riktigt svårt att få sjuksrivning godkänd för ryggont under graviditet oxå så det hjälper ju inte direkt. USCH!

Svar på tråden BF Juni 2010!