• majess

BF Juni 2010!

MalouG skrev 2009-11-19 20:07:03 följande:
    Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.
    Min man är oxå lastbilschaufför!!!! det ha
    de jag inte en tanke på......
    min får helt sonika ta ut semester innan el.så får han tala om för speditionsplaneraren att han får hålla sig i närheten...
    förhoppningsvis så blir det ju planerat snitt så det gör ju det hela lite enklare
  • majess
    MorV skrev 2009-11-20 08:46:04 följande:
    Längtar och väntar: Jag ska också skaffa snickarbyxor!!! Det är ju det finaste som finns på en gravid, speciellt me en taight topp under?! Tyvärr håller inte sambon alls med :) Men det får han allt stå ut med :) Jag har iofs inte börjat leta än, men lovar att säga till om/när jag hittar några. Snälla, om du hittar några, så kan väl du meddela mig också? Ni har nämnt blodprovet på inskrivningen en del. Jag är lite spruträdd, och trodde att det skulle vara ett helt vanligt blodprov i armvecket, är det inte det??? Hur många rör blev det för er?
    det är ett vanligt blodprov i armvecket(venprov) på mej tog de tre rör(ett för hiv/syfilis,ett för blodgruppering,ett för kub) det känns knappt och går på tre röda..
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-20 12:41:32 följande:
    Ja det glömde jag! Dålig hy, det kan jag skriva under på. Har aldrig varit så finnig och fnöskig i ansiktet innan. Ser äckligt ut... Jag som aldrig får finnar eller kvesor annars..
    samma här!!min haka ser ut som klippiga bergen....usch fy!!!!
  • majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:05:02 följande:
    Jag håller verkligen med om att det är skit dåligt att dom inte kan garantera att det kommer att finnas vaccin till alla. Dom kan väl se hur många som tillhöär bvc och ha lika många doser så att alla kan få. Pratade med vc här idag och hon sa att det skulle komma massor med nya doser nästa vecka om jag inte missminner mig. Hoppas det stämmer och att det gäller för hela landet!
    lika illa här på tjörn!!!! nada vaccin,maken har svår astma o 40 procents lungkapacitet....men icke....
  • majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:17:29 följande:
    Oj men herregud. Men visst kan man ta den på andra vc?!! Det verkar det som i norrland iaf, är från Skellefteå men vet många som åkt upp till Piteå och tagi den. Där uppe kan man även ta sig till en vc i slutet på dagen och kolla om dom har kvar vaccin så får man ta då eftersom dom tydligen inte kan spara det ändå.
    nä,vi har kollat,man måste vara listad på den resp vc.....de reggar tydligen alla vaccindoser..
  • majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:17:29 följande:
    Oj men herregud. Men visst kan man ta den på andra vc?!! Det verkar det som i norrland iaf, är från Skellefteå men vet många som åkt upp till Piteå och tagi den. Där uppe kan man även ta sig till en vc i slutet på dagen och kolla om dom har kvar vaccin så får man ta då eftersom dom tydligen inte kan spara det ändå.
    nä,vi har kollat,man måste vara listad på den resp vc.....de reggar tydligen alla vaccindoser..
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-20 14:45:55 följande:
    När massvaccinationen började här så skulle det vara för människor födda 1980 och senare. Mestadels av de som stod i kön var 40-talister och äldre. Tog 1 vecka innan de bestämde att ha en barnkö men äldre stod ändå i den kön, folk har tydligen väldigt svårt att förstå regler, tänk om de kunde följa de riktlinjer som sätts upp så kanske det skulle gå fortare. Och anser också att de borde ta in den dos vaccin som det finns barn inskrivna på bvc, skulle underlätta väldigt. Här kan man ta vilken vc som helst. Sen är det ju synd att massvis med vaccin kastas när dagen är slut då det ej klarar sig till dagen efter. Varför vaccineras han inte på närmaste sjukhus eftersom han verkligen tillhör riskgruppen? Sambo lider av astma men inte så mycket som din make, han vaccinerades på sjukhuset här.
    vi har testat,fick svar att gå till vår listade vc...piss är det...
  • majess
    kozzan skrev 2009-11-20 18:34:44 följande:
    ser att det skrivs flitigt om vaccin, medföljande på förlossningen osv. Vi har inte vaccinerat och ska inte göra pga skriverierna om ev biverkningar på foster å allt det där ni vet. Pappan ska med på förlossningen, vi vill att han ska ta emot barnet när det kommer, om det inte krävs massa hjälpmedel som måste hanteras på visst sätt. Jag tycker det är läskigt med dessa spökveckor, jag blir bara mer och mer uppsvälld av vätska och är trött men inga ömma bröst, växtvärk i magen eller illamåenda. Ibland vaknar jag på nattenm och kan inte somna om pga illamående men det är inget på dagen...
    det som är lite oroväckande är oxå att det ju faktiskt inte ens ger ett hundra procentigt skydd....40 procent,vad är det för skydd?? vet en lärare på min sons skola som ligger i svininfluensan trots att hon fått spruta..
  • majess

Hejsan,jag har faktiskt inte en enda gång varit särskilt nervös för ma/mf.
    Skall på kub den 30/11,skall bli kul (lite nervigt)
    men som tur är känns det inte alls som att det skulle vara ngt fel,sen vet jag ju iof inte heller om det känns när det är det.....
    men som sagt,får hoppas på icke!
    en känslig fråga: har ni som ska göra kub,tagit ställning till vad ni ska göra om det visar sig att det är ngt fel på babyn?

• majess

Hejsan,jag har faktiskt inte en enda gång varit särskilt nervös för ma/mf.
    Skall på kub den 30/11,skall bli kul (lite nervigt)
    men som tur är känns det inte alls som att det skulle vara ngt fel,sen vet jag ju iof inte heller om det känns när det är det.....
    men som sagt,får hoppas på icke!
    en känslig fråga: har ni som ska göra kub,tagit ställning till vad ni ska göra om det visar sig att det är ngt fel på babyn?

Svar på tråden BF Juni 2010!