-
så du tror de finns iallafall, fick för mig att de var svårt att hitta någonJoggi skrev 2009-11-28 19:21:30 följande:Ja men det är väl ingen dum idè alls.. Är väl många som behöver den hjälpen=)Kika blocket! -
känns som mer ett "tryck" tycker ja än mensvärk, att de liksom som ja.. haha svårt att förklaraSweetangel85 skrev 2009-11-28 22:49:43 följande:Måste bara fråga hur ni känner av sd så här tidigt, allså hur känns dem då? som vanligt? eller mensvärk?jag fick sd från v.17 me sonen osen hade jag de fleera ggr /dag fram tills han föddes..
mer utbrett, växtvärken är mer centrerad medans sd (iallfall mina) är mer utbrett
-
godmorgon ladies!
känner igen mig i de ni skriver. Man orkar verkligen ingenting, vissa dagar tar de en timme att tvinga upp mig själv för att ta mig till skolan, jag är hela tiden på gränsen till att ringa in och bara sjukanmäla mig, det har man gjort en gång men oj så mycket jag missade så de var nog bara smått bra att jag hamnade lite efter så man inte gör om det igen. <BR>Orkar inte städa så det ser ut som hej kom och hjälp mig här hemma. Buren till kaninen stinker apa, bör städa de varje dag men nu blir de mer var fjärde dag. Känner mig hemsk.
-
stina84 skrev 2009-11-29 10:59:37 följande:Ja precis, de blir ju nått bra utav allt man ska stå ut med och dessa stackars karlar
men nu känns 30 veckor som en evighet
Nu har ja inhandlat mina första gravidbyxor och ett linne. Att de kan vara så pirrigt med bara lite kläder
-
skönt, ja ångrar att ja sålde mina men tanken var ju inte riktigt barn redan nu haha, första planerna var att ja ville vänta tills ja var runt 30 eller så, men tur man hinner ångra sig längst vägenstina84 skrev 2009-11-29 11:14:35 följande:A visst är det roligt med kläder! Jag har mamma kläder så jag klarar mig. Kommer säkert köpa någon tröja eller så, men då blir det ingen mamma tröja utan en större strl med stretch. Mamma kläder är ju inte så billigt.... Tror jag har 6 par mammabyxor, 1 kjol, 1 klänning, 6 linnen, 1 munkjacka. Så det blir inga med mammakläder! Alla kläderna har inte jag köpt utan ärvt lite av min syster med
man hade missat alla underbara människor här inne i tråden ju.
Skönt att kunna ärva sådär, ingen här är i närheten av att ha haft barn så ingen man kan ärva av. Men rätt billigt på tradera, ett par popbyxor för 51 kr är ju ingenting. -
verkligen, sånna klädpaket är värdefulla men ja vågar knappt köpa där längre när bedrägerierna verkar öka, eller så är de bara ja som har otur.stina84 skrev 2009-11-29 11:22:45 följande:Jag har sett det med! Tradera kan man fynda riktigt mycket på Jag tycker med det är ett underbart gäng i denna tråden! Hoppas vi alla kommer hålla ihop länge, även när vi fått våra små
hoppas ja de, kul att vara med från start från till födseln och sen höra hur alla utvecklas till sina egna individer -
att han inte vill komma in i lägenheten låter ju som om han är rädd för att känna något för er. Måste ju vara något som hänt för att de ska bli sådär.annanazell skrev 2009-11-29 12:25:07 följande:Träffade han i onsdags och pratade. Men han är helt kall och vill inte kämpa. Frågade till och med om han kunde komma hem för får sons skull och försöka få det bättre, men fortfarande leta lägenhet. För det kan ju ta ett tag innan han får tag i någon. Och jag tyckte han kunde komma hem och åtminstone försöka och känna efter, men nej de vill han inte:/ Ja det är ett jätte svårt beslut och det gör så ont för trodde aldrig han skulle kunna göra såhär.
känner du att du verkligen inte vill abort så gör de inte, du klarar de alldeles själv, lättare sagt än gjort såklart. Han kan ju komma på bättre tankar innan eller efter bebisen är född, de är ju en chansning på 50/50 -
ja är de så långt fram, vad göttSweetangel85 skrev 2009-11-28 20:23:58 följande:Du kan träna vanliga sit-ups fram till v.17-20 för då delar dem sig.. men efter de kan du träna plankan ändå in i slutet, haha så länge som du orkar.. för då tränar man de inre magmusklerna, o de e bara bra.
plankan? hmm ja har inte lärt mig alla maskiners namn, för mig har alla bara en siffra på sig haha
den ja kör på nu så håller man i ett handtag ovanför huvudet, armbågarna framför sig och så fötterna på en platta och så ska man krypa ihop till en boll eller hur man nu ska förklara. usch ja är kass på det
tackarstina84 skrev 2009-11-28 20:07:03 följande:www.blocket.se/jonkoping?q=&cg=6080&w=1&st=s&...titta här om du kan hitta något
-
Pepparkaksdeg - Hehe jag kan gärna rasta ödlan, kommit fram till nått namn än?
EGO -
Fy fan vad ja mådde dåligt imorse (dvs nu) Som någon skrev så ska man akta sig vad man önskar och ja fick väl bita i de sura äpplet. Klev upp och kände mig smått illamående, inge mer med de, men de vart värre och värre, tillslut började ja kallsvettas och allt började snurra, kändes som ja skulle svimma så ja slängde i mig ett glas saft och satte mig vid bordet frammåtlutad tills de började släppa men sitter fortfarande och är kallsvettig. Sen kom en extrem mensvärk så ja kutade på toan livrädd för mf men kom inte ens en droppe blod. Mår fortfarande riktigt dåligt trots att ja fått i mig frukost och magen är åt skogen. Livrädd att de är mf på g.
Ringde bm men dom kunde inte göra såmycket (vilket ja ändå visste men) ringde in och sjukanmälde mig idag... -
Babycakes79
skönt att du mår så pass bra, ja nu är du i andra trimestern, vad kul att ha första avklarad.
stina84
Jag ligger på 110/70 nu som gravid, brukar i ogravida fall ligga på 120/70 så de är ingen större skillnad. Var nog något blodtrycksfall. Känns fortfarande konstigt i kroppen och slö men de verkar släppa för varje timme.
nått som behövde komma ut i friheten var de inte, brukar kännas mer i tarmarna, detta var mer i livmodern, mensålänge inge blod dyker upp är ja nöjd.
oh vad kul att magen växer så på dig
bilder? 
-
de med sjuksriven är ju rätt sjukt hur de funkar numera. Ja vart så förbannad på en kalsskompis som är sjukskriven för ingenting. hon gick och grät lite för läkare, tog en kvart och sen har han sjukskrivit henne på livstid typ, så dom som verkligen behöver de blir ju lidande. Ja blir galen på sådana, klarar dem inte.
Hur som haver, blodtrycksfall försvinner framöver?
minns ja hade sånt i slutet av förra graviditeten, men inget ibörjan såhär, tänk om man har de hela tiden, då skulle ja nog bli knäpp.
Måste kolla upp mitt hjärta med som pricken över i, ibland slår de dubbla slag, obehagligt som den. Sagt de till läkaren innan men bara för att man är just där och han lyssnar så låter de finfint, men nu har de börjat bli mer ofta sen ja vart gravid.
-
ja och när de börjar närma sig slutet ska man låta bli då de kan starta igång allting har jag fått lära migMilliemolly skrev 2009-12-01 09:28:42 följande:vad jag förstått mellan 6,0 och 7,0..............Lycka till på fredag! Det är så härligt att se den. Jag har varit på inskrivning hos BM idag. HB var 119 så det var godkänt. Hjärtljuden var 163, såååååååååååå underbart att höra! Äggvita, blodtryck mm var också bra.! Ska få komma på lillejul och höra hjärtljuden igen pga min oro!då vet ja vad du menar. Får fråga där hur de är med träningen, måste trappa ner lite ändå känner jag.Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:33:04 följande:Jaa då förstår jag om du inte förstår vad jag menar.. det e ingen maskinövning utan en övning me egna kroppen..Du ställer dig med tåspetsarna i golvet typ, osen står på armbågarna.. oså rak rygg o rumpan i rak linje.. förstår du?? hehe svårt o förklara ja men den vningnen låter lite som om plankan, just samma magmuskler.. men fråga på gymmet vilken magövning som e som plankan annars..allt hänger ju på hur man är uppbyggd som magmuskler och bukefett, de som avgör när man får mage, vad kul att de synsMamsterbabe skrev 2009-12-01 07:45:53 följande:Godmorgon!Jag är idag i vecka 11+3 och har redan fått en liten bebiskula på magen.Hur är det möjligt?! Detta är min första graviditet, så hur kan jag redan vara så pass "stor"? :O Någon som vet?
-
här verkar dom väldigt ovilligt vilja gära abort efter v.12, visseligen är de rätt bra, vid v.12 är de ju en fullt fungerande bebis som bara ska växa på sig. Men v.18 är ju den lagliga gränsen.
ja skulle nog aldrig klara av att göra nått sånt efter v.12
-
oh de luktar sockerkaka i hela lägenheten, hade ja vart hund hade ja dregglat
-
Ja jag fick sånt supersug att baka så de vart de första man gjorde när man kom hemBustrollen skrev 2009-12-01 17:28:56 följande:Åh, vad gott! Vad sugen jag blev på att baka då
-
jag förösker läsa de mesta, ibland låter man bli att svara när man ser att någon annan kommit med ett bra svar redan, ibland så hinner man inte svara alla. Men jag försöker svara på de flesta.
Fargoli - vad kul med nytt datum, jag längtar tills v.12 är här
jag försöker hela tiden tänka på de där + - 2 veckor, mest plus haha annars blir jag nog tokig då de närmas sig bf och man går över
-
tråden går ur den 24 Januari..Jag hoppar tyvärr ur här nu, ingen bebis.
ni får inte glömma att starta en ny då om ni vill ha kvar den.
Lycka till allihopa!