• Joggi

BF Juni 2010!

Mollystar skrev 2009-12-15 17:44:24 följande:
    Jasså där har jag gjort min förbehandling inför ivf så jag känner han. Lite tystlåten men jag tycker han är bra. Ska absolut ringa han isåfall och höra om man kan få komma och kolla könet där. Ja jag håller med dig till fullo så kan man ju göra om dom är rädd för det isåfall men jag skulle ju alldrig göra abort om det var fel kön .
    Jaha, har en kompis som oxå går där för ivf och hon gillade han heller inte..
    Jag fick inte veta nåt när jag va på UL. Jag såg bebisen och hjärtat slog inget mer. Inga mått, absolut ingenting! Det är väl kanske för att han är tystlåten som det blev så men jag tycker ändå att han hade kunnat komma med lite mer info, pratat lite. Min sambo gillade han inte heller. Kanske bara fick fel första intryck då..

Nej gud absolut inte! Fattar inte att folk gör så, om dom gör det.. Fruktansvärt. Visst att man kan önska, men en frisk bebis så är jag nöjd! Oavsett kön!
  • Joggi

Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak..

Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här)

För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=)

Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val.

Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..

• Joggi

Miss Johanna skrev 2009-12-15 19:19:46 följande:

Det är klart att alla ska få tycka som de vill, och jag har absolut inget emot dem som kollar upp könet. Jag skrev bara vad jag tycker. Och jag tycker inte att jag är gammalmodig för det
    Ja och det får du ju göra såklart=)
    Nej jag tycker inte att det är gammalmodigt att inte kolla. Menar att det oftast är äldre som ifrågasätter på ett otrevligt sätt..

Jag kommer säkert inte få kolla könet ändå tyvärr..
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2009-12-15 19:25:40 följande:
    Jag beundrar dom som kan hålla sig..Jag vill veta så mye som möjligt hela tiden =))
    Absolut jag med. Man är nog lite föör nyfiken här i livet=)
  • Joggi
    Xtra skrev 2009-12-17 19:56:03 följande:
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom! Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
    Usch, låter jobbigt! Sj så har våran hund så långa ben så han blir aldrig skitig. Han är ju korthårig oxå (GD) så det fastnar inte mkt på han eller. Torkar tassarna på han nu när det är vinter däremot för förra grandisen vi hade fick så lätt svamp som va så otroligt jobbig att få bort! Så nu håller vi tassarna torra på lillfisen=)

Är så underbart med hund, skulle inte klara mig utan!
    Så härligt att som idag när jag har jobbat och sambon jobbar kväll så har man ändå en glad prick att komma hem till=)
  • Joggi

Ser att det pratas sparar och bubbel.
    Vecka 17 för mig idag och jag känner inget och är inte ett dugg orolig över det. Det är ovanligare att känna tidigare än senare.
    Känner jag nåt som känns som det egentligen kan vara vad som hellst, tarmar eller så, då antar jag att det är nåt annat än att jag ska "gissa" att det är bebis.
    Alla som jag pratat med säger att man känner när det är bebisen för första gången då undrar man inte. Så jag väntar tills jag vet...

Snart är det jul! Guuuud vad jag ska äta julmat!!!
    Igår låg jag och sambon och drack glögg och tittade på Sunes jul, hihi myyys=)

• Joggi

Jag har oxå ont på magen.. Är öm när jag nuddar den och ja, är spänd och öm helt enkelt. På livmodern, är det normalt?

• Joggi

Åh jag hatar oxå att folk ska ta på magen! En arbetskamrat (tant) drog tom upp tröjan! Jag slog bort hennes hand direkt, usch.. Jag vill lixom inte att folk ska titta, klämma, smeka och känna på min mage precis lika lite som för ett halvår sen.. Jag blir spyfärdig bara jag tänker på alla som har tagit sig rätten redan och tänk på hur det kommer att bli sen....... Usch=(

Min sambo får såklart=) Sen i framtiden när man har fått kula så kommer väl det kännas okej med de närmsta.. KANSKE...

• Joggi
    stina84 skrev 2009-12-28 18:29:18 följande:
    Jag har faktiskt inga cravings, än iallafall. Äter väldigt mkt apelsiner och clementiner, men det gör jag annars med Apelsinerna är ju så gudomligt goda nu! Bara vattnas i munnen på mig när jag tänker på det Idag har tomten varit här och hämtat dotterns tuttar, blir spännadne att se hur denna natten blir..
    Apelsiner är jag helt galen i med! Håller med, dom är så otroligt goda nu! Har inga hemma................. Suck..

Igår köpte vi en glassmaskin som vi har invigt idag=) Blev vaniljglass med hackade chokladsnäckor (från chokladask ni vet=) Tog det vi hade hemma. Ska ätas ikväll har bara smakat än och fään så otroligt gott med hemmagjord glass! Ska aldrig mer köpa!! Nån som har glassmaskin?
    Köpte oxå en handdammsugare och är än så länge bland det bästa jag nånsin köpt! (tillsammans med glassmaskinen, haha=) Är NÖJD=)

Jag skrev för ett tag sen om fosterrörelser och att jag hade hört att man känner när dom kommer, att man inte undrar då. (Att jag hade hört det då) Nu är det så att jag har en fundering till er som vet hur det känns! Tror det började på juldagen, på kvällen. Låg ner i soffan efter en stressig dag och kände precis som oregelbunda muskeldragningar inifrån magen. Höll i sig till och från nån minut och har kommit tillbaka minst 2 ggr varje kväll sedan dess. Det kändes som när man får muskelryck i armen ni vet, fast inifrån magen.. Lite alienvarning, har aldrig kännt så förr..
    När man verkligen känner rörelserna så kommer jag ju känna igen och veta om det är det eller inte, men måste bara höra om ni känner igen=)
    Just det, kommer alltid från där livmodern är oxå..
  • Joggi
    ZettanA skrev 2009-12-28 20:10:40 följande:
    Dottan56: Jag köpte en glassmaskin till min sambo i julklapp.. lite otippat kanske eftersom han jobbar med att leverea glass till butiker =0) Måste i alla fall rekomnendera Aftereight glass!!! Helt underbart gott! Jag har varit i italien 2 ggr och där gör alla glassbarer sin egen glass.. den är helt otroligt god om man jämför med den vi har i sverige. I dag gjorde vi nutellaglass och i morgon blir det nog hallon eller smarties!
    Tack för tipsen! Är verkligen helt underbart gott med hemmagjord! Ska jag rekommendera alla=)
    Ska göra blåbärsglass till efterätt på nyår, hittade ett recept som såg smarrigt ut.. Använder du basreceptet som förljer med och sen har i egna smaksättningar eller?
Svar på tråden BF Juni 2010!