• 0810

BF Juni 2010!

kela81: Tänk på att det finns en risk att UL-bilder blir förstörda av scanning eller kopiering (eller laminering om någon tänkte göra det)... Scannade in mitt första UL med dottern och det har blivit missfärgat (de vita partierna har blivit röda). Nu har vi som tur är fortfarande bilder kvar från vårt andra UL som inte är förstörda.

• 0810

Det är nog många som gjort samma misstag som jag och scannat in dem, tyvärr... Fotografera dem måste man ju kunna göra tycker jag, det borde inte påverka något. Jag är ingen expert på området, men jag har lärt mig av mitt misstag så att säga. :)

• 0810

Tjoho, nu har jag varit på VUL! :) Fick se ett litet pickande hjärta och blev tillbakaflyttad tre dagar (8+0 ist f 8+3), så det stämde ganska bra. Nytt BF 14/6, men jag väntar med att ändra i BF-listan tills jag varit på RUL. Blev även erbjuden vaccination, men tackade nej eftersom jag inte bestämt än hur jag vill göra.

• 0810

Thesso; ja, du kan nog vara lugn. Slemhinnorna är som sagt väldigt känsliga när man är gravid och det är inget ovanligt att blöda lite efter sex.

• 0810

mejola; vilken fin bild du hade hittat! Helt fantastiskt att det är en liten liten människa där inne... :)

• 0810

kela81: Gravida rekommenderas ju att inte bada bubbelpool, eftersom det kan vara ganska mycket bakterier i vattnet. Bastu ska man väl ta det lite lugnt med, men det är nog ingen fara om man bara känner efter och går ut när det blir för varmt.

• 0810

Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...

• 0810

Här är en till som har inskrivning idag, 9+2! Har samma BM som under förra graviditeten, så det känns bra, hon är jättemysig.

• 0810

JuliaIsabella; Jag är precis lika långt gången som du, 9+3, och mår också illa fortfarande. Spännande med inskrivning, hade min igår och hela lilla familjen (sambon plus dottern) var med...
    Hade inte tagit med dem om det inte var för att vi känner BM sedan förra graviditeten, bor granne med henne också, så det är roligt att träffas. Leona (dottern) tyckte att det var lite läskigt när mamma blev stucken i fingret och armen, men annars gick det bra, hon satt på golvet och lekte. Jag säger igen att den här graviditeten är helt annorlunda än min förra, förra gången gick jag bara upp åtta kilo sammanlagt, men nu har jag redan börjat gå upp, så det känns som att det blir betydligt mer den här gången. Har ju inte samma möjlighet som tidigare att motionera heller, så man lägger ju på sig lite lättare...

• 0810

majess; ja, vi verkar vara några stycken som har gått lika långt, kul!

Svar på tråden BF Juni 2010!