Inlägg från: Mamsterbabe |Visa alla inlägg
  • Mamsterbabe

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-11-17 18:46:34 följande:
    Var hos bm idag, hade gått upp 4 kilo. Det är nästan 1 kilo i veckan. Men minst 1 kilo kan man skylla på att man slutat röka för ämnesomsättningens ändras så jag gör det :) Frågade även när man får lyssna på hjärtat, då log hon bara och sa att hon och den bm lärlingen (vad det nu heter) hade pratat om det tidigare. MEN hon sa även att det kommit nya studier där det visats att det finns en risk att barnet får en störning. Vad för störning undrar man ju då och det menas på att det kan få schizofreni av maskinen. Hur stor procent då, typ 0,0000001% eller. Hon bara log när hon berättade och verkade tycka att det var lite löjligt. Men hon sa att hon var tvungen att informera. Efter den infon sa jag bara att vi kör! Fick höra hjärtljudet, riktigt häftigt. Låg runt 160 slag och det var normalt när det var så tidigt. Sen fick jag höra när h*ns hjärta slog samtidigt som min puls. Häftigt ljud.Fick även veta att jag ska börja äta järntabletter i v 20. Hmm. tror inte det var nåt mer.
    Åh vad mysigt! :) Vilken vecka är du i?
  • Mamsterbabe

Hejhopp!
    Jag ska jobba idag, började redan 07.15, usch!
    Det är hemskt med tidiga mornar när jag mår så illa som jag gör.
    Men det är bara att stå ut & härda.

Jag är fortfarande fundersam på om jag ska/kan boka tidigt UL/VUL ?
    Är i vecka 9-10,

• Mamsterbabe
    Fargoli skrev 2009-11-21 11:30:50 följande:
    God morgon tjejer. Orkar inte läsa igenom allt som ni skrivit. Idag har jag legat i och städat massa och packat. Vi flyttar ju till hus snart Men när jag hållit på utan nån paus i nästan två timmar fick jag fruktansvärd mensverk typ och blev illamående så jag fick lägga mig i soffan. Vet nån varför jag kan ha fått så ont? Jag blir så rädd när jag får ont i magen att jag knappt törs gå på toa
    Det är säkert bara livmodern som spökar lite? Det har blivit så för mig också,
    & rätt så ofta får jag springa till toan för att göra nummer 2 :P
    Ibland är jag livrädd för missfall, men oftast tänker jag att jag väntar ju faktiskt barn, inte missfall.
    & så är det för dig med :)
  • Mamsterbabe

Jag är i vecka 10+6 idag,
    & kan knappt få på mig min kostymväst över tröjan när jag jobbar.
    Den satt som en smäck för några veckor sen,
    men nu är allt svullet & jag ser mest småfet ut.

Längtar enormt tills bebismagen kommer!

• Mamsterbabe

Godmorgon!
    Jag är idag i vecka 11+3 och har redan fått en liten bebiskula på magen.
    Hur är det möjligt?!
    Detta är min första graviditet, så hur kan jag redan vara så pass "stor"? :O

Någon som vet?

• Mamsterbabe

nu har jag äntligen lagt ut bilder på magen i mitt galleri, under starka bilder.
    Kan någon/några vara snälla & ta en titt & säg om ni tycker magen har växt?

vem vet, jag kanske går runt med en inbillad kula på magen? ;)
    skriv vad ni tror i min gb, jag hinner inte med att läsa i tråden ibland :)

Tack !

• Mamsterbabe
    stina84 skrev 2009-12-14 19:43:10 följande:
    Ni som vart illamående har det släpt än? Tycker så synd om er...
    Mitt släpper mer & mer, så otroligt skönt.
    Men istället så blir jag yrslig & snurrig med jämna mellanrum :/
    finns det något man kan göra emot det?
    jag dricker redan tonvis med vatten :P
  • Mamsterbabe

idag går vi in i vecka 15! Helt underbart! :)
    MEN, det verkar som om illamåendet kommit tillbaka :(
    usch, hur får man bort det?

• Mamsterbabe

Är det bara jag som verkligen lider av hormonerna?
    skrek nyss på sambon i telefon, grät & slängde på luren.
    Usch,känner mig så ouppskattad & ledsen :(

• Mamsterbabe
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:50:05 följande:
    Jag har rul den 20 jan 8:30 ska bli kul
    Jag har också RUL den 20 januari! :D
  • Mamsterbabe

Jag har vanligtvis strl 38-40, men i H&M's mammabyxor i kostymtyg har jag nu strl 42 :)

att magen blir större gör mig ingenting, men jag blev himla ledsen & sur när jag köpte på mig 6 par trosor på lindex i min vanliga storlek & att dom sitter så tight att jag inte ens kan ha dom :(

• Mamsterbabe
    Ellie84 skrev 2010-01-04 14:51:24 följande:
    Jag har RUL om en vecka.. På måndag.. Längtar..Pratade med en kompis idag då jag så gärna vill veta vad det är men hört fler här i tråden som inte får veta och då berättade hon att dom inte får neka, dom får inte neka information gällande ens grav såvida dom kan se informationen, sr dom inte vad det är såkan dom juh såklart inget säga men dom får inte neka en att veta om man frågar och dom kan se, sa hon...Längtar massa då jag är så massa nyfiken vad det är..Vi hade Feya på flicka men nu är det ändrat till Nova ochpå pojke har vi Melvin eller Joel..Vad ska ni som  bestämt vagn ha för vagn ?*nyfiken*
    Vi har också Nova på flicka & Melvin på kille! :P vilket sammanträffande! :D
  • Mamsterbabe
    Ellie84 skrev 2010-01-04 15:35:15 följande:
    Haha, ja det var lite coolt. Vi bytte igår från Feya till Nova..Tycker verkligen det är fint..
    Jaa det är jättefint :) Vi väljer lite mellan Alicia & Nova, Melvin & Vincent :)
    Vi får se, och vi får koncentrera oss mer på en sida när vi får veta könet.
    Hoppas hoppas dom kan se det på RUL den 20e! :D
  • Mamsterbabe

Jag har haft lite problem med mitt galleri, kan någon gå in & se om du kan se mina bilder? kan ni se mappen "Bebis i magen" ? {#lang_emotions_smile}

• Mamsterbabe
    stina84 skrev 2010-01-04 20:40:50 följande:
    Japp, ser dina bilder Jätte fin mage Visst är det härligt tjejer att det syns på oss nu
    Vad bra att dom syns & tack :)
    Är det bara min mage som liksom är "degig" stundtals, oftast när jag sitter ner?
    den är bara spänd när jag står upp.

Jag vill ha 20 januari nu, så vi får se vår lilla bulle! {#lang_emotions_heart}
  • Mamsterbabe
    elinasteen skrev 2010-01-04 20:41:19 följande:
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden! Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom  
    Åh vad härligt! Jag blir himla avis på dig nu, längtar så enormt efter vårat RUL den 20e.
    Trots att jag redan har sett det lilla livet 2 ggr, en gång på vul & en gång på ul efter en trafikolycka. Bullen mådde bra båda gångerna, som tur är :)

Grattis till pojken! :D
  • Mamsterbabe

Är det bara jag som drömmer så enormt många mardrömmar?! 

jag drömmer hela tiden att min sambo lämnar mig, är otrogen, eller att något är fel på bebisen. usch, sover extremt dåligt just nu.
    det gör mig ju inte mindre orolig att jag inte känner bebisen något alls :(
    tips? 
  • Mamsterbabe
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-09 12:15:47 följande:
    Inget tips men här är en till som drömmer förskräckliga drömmar Visst är det jobbigt!
    skönt ändå att veta att man inte är ensam? :)
    sambon har börjat vänja sig vid att jag liksom gnyr i sömnen & smågråter, 
    så han får hålla om mig tills jag blir lugn igen.
    det känns som en evighet till ultraljudet, den 20e. 
    vill bara ha det nu,nu,nu så vi får se att det lilla miraklet har det bra där inne. 
Svar på tråden BF Juni 2010!