Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

msfine skrev 2010-01-05 15:30:14 följande:
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Samma här! Är i v.19 och har också gått upp 4-5kg. Fast med dottern vid denna tiden hade jag gått upp 10 så det är ju klart bättre än sist!

Idag ha vi varit på äventrysbadet med dottern. Hon bara älskar det! Blir helt sjövild Även fast pappa tog henne det mesta så är jag helt slut efter 2 timmar där och foglossningen har kommit och hälsat pånu... Så tråkigt att man inte kan antsränga sig det minsta innan det kommer... Fast det var väldigt roligt att åka iväg med familjen och hitta på ågot och dottern hade som sagt väldigt roligt så det var det värt!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Hej alla!
    Oj vad ni pratar på idag, roligt Mycket att läsa ikapp

Noomi och Emilio: Jag ska med på UL imorgon, ska vara där vid 14 Längtar så jag spricker även om detta är 3:dje gången för oss Hade ett vul i v.6, så ingenting då men det gjorde läkaren Sedan kub i v.13
    Ska bli så mysigt att få se bebisen igen ♥ SKulle du ta reda på könet med? Får du säga vad det blir imorgon isåfall

Nu ska vi åka till min mamma, är bjudana på lamstek idag *mums*

• stina84
    Joggi skrev 2010-01-06 14:27:57 följande:
    Vi har UL imorn med, kl 13.30 tror jag.. Så spännande! Hoppas på att få veta kön!En vagnfråga kommer här. Vad fick dig att fastna för Kronan? Och vilken färg ska du beställa?
    Vad roligt! Då får du berätta här inne sedan vilken sort ni väntar
    Hm, tyckte den verkade smart, smidig och tålig i all terräng och det är ett måste för oss som bor på landet oc går mkt i skogen Sedan att den inte tar för stor plats i bilen och sist men inte minst prisvärd
    Färg har jag inte bestämt än. Tänkte vänta ett tag till och se om det kommer in fler kulörer, har hört att det ska göra det nu till våran Blir det inga nya färger än de som är blir det nog en traditionell svart vagn
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-06 15:15:36 följande:
    Ja om dom berättar, har hört att dom inte gör det i Hudik=( Vi får se.. Ska ni ta reda på kön?Det låter som vagnen passa oss faktiskt. Vi bor ju oxå på landet kan man säga.. För en sthlmare så gör vi det iaf=) Går oxå på mkt hundpromenader i skog och på grusvägar.. Har varit mkt snö senaste åren oxå..Prisvärd - absolut! Och det skadar ju inte=)Jag är ju en sån tråkig människa som älskar svart så det blir en sån..När ska ni beställa då? Har hört att leveranstiden är otroligt snabb. Står 3 veckor på hemsidan men går oftast på mindre än en vecka..Men skulle den bli slutsåld så vore det ju trist oxå.. Svårt att veta när rätt tid egentligen är??
    Om ni inte får veta imorgon kommer ni då boka ett privat UL?
    Vi tog reda på könet när vi väntade dottern, var jätte roligt att veta Fast denna gången tänkte vi inte ta reda på det, så man vet hur det känns att få reda på det efter förlossningen

Vet inte när vi ska beställa faktiskt.. Tänkte ta en dag här i januari och ringa till dem och höra ifall de vet om det kommer komma in nya kulörer Annars kan vi ju i stort sett beställa närsom Ja leveranstiden är smabb, 3 veckor är ju ingen lång tid Tror inte man beöver vara orolig för at den ska ta slut. Jag ill ha vagnen hemma tills jag är runt 30 veckor. Man vet ju aldrig om barnet skulle vilja titta ut för tidigt då har man vagnen köpt oh behöver inte tänka på det sedan iallafall. Och som du säger om den tar slut så hinner de få hem nya
  • stina84

<hoppfull trots allt: Jag diggar Ullared stenhårt Åker dit MINST 2 ggr/år och handlar en massa, speciellt till dottern och sparar en massa pengar på det Vi ska åka i början på mars denna gången. Dottern fyller den 14 mars så det passar perfekt att handla presenter där nere då 'Åker du med ofta dit?

• stina84
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-07 11:19:51 följande:
    jag var där mer förr när mina 3 äldsta barn var mindre och det dög att jag handlade till dom var där minst 2 g/år då.. På senare tid har vi åkt på en 2dagars tur ett par kompisar ihop, camperat i någon stuga eller husvagn och druckit lite vin och haft det mysigt.. Var där okt -08 men var lite för gravid för att orka järnet i shopping Var även där i okt -09 med ett par och gubben och gubbarna tyckte vi var tokiga så nu bär det av själva i vår! Hade tänkt åka med min svägerska nu i jan och köpa bebisprylar men dom fick ju ett tragiskt besked på deras rul så där blev det ingen bebis så hon är inte sugen på att åka vilket jag förstår Senare än mars vill jag inte åka då jag vill orka ifall man får ont av foglossning eller så, har ju 33 mil enkel väg dit.. Hur långt har du?
    A, men det kan jag med förstå att hon inte vill åka.. Vad tråkigt för dem..
    Låter ju mysigt med camping Har ni blivit filmade kanske? hehe
    Vet inte exakt hur många mil det är dit, men bor i jönköping så det är ju inte så långt som 33 mil. Kan tänka mig att det är runt en 10-15 mil.
  • stina84

Dottan55: Vad kul med en så trevlig BM och grattis till lyckat UL

Jag har ju med varit på RUL idag och det var precis som jag trodde, moderkakan ligger i framvägg! Känner ju bebisen men inte lika hårda sparkar nu som med dottern så jag misstänkte att den låg i framvägg Ska på nytt UL i v.30 för att kolla så moderkakan flyttat sig från förlossningskanalen och växt uppåt med livmodern Sedan kommer de även då göra en tillväxtkontroll sa hon Längtar så! Så fina bilder fick vi med på bebisen. Den låg och drack fostervatten, voinkade till oss och sög på tummen Sedan fick vi 3 bilder med oss hem Blev flyttad från den 7 juni till den 10 juni. Spelar ju inte så stor roll egentligen, bebisen kommer med största sannolikhet inte den 10 ändå

• stina84
    Miss Johanna skrev 2010-01-07 17:48:05 följande:
    Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18. Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
    Jättefina bilder   Jag ska med till Ullared snart Vi hade tänkt åka i början på mars
  • stina84

pepparkaksdeg: Gå in på inställningar, det är bilden på kugghjul längst upp på FL och så väljer du där vad som ska synas på din press

Lilla my: Härlig stor mage

• stina84

Pepparkaksgeg: Vad blev namnet på skäggagamen förästen? *nyfis*

Svar på tråden BF Juni 2010!