• Pebblas

Till vilken ålder passar strl. 68

Har en höst/vinteroverall i strl. 68, jag väntar barn i dec. och när barnet väl är så gammalt att den använder 68 är det väl vår / sommar?

• Svar på tråden Till vilken ålder passar strl. 68
  • jenny C

ja det stämmer..
    Brukar säga att storlek 68 är från 4-6 månader, men sen så brussat det ju på hur stort barnet är...

• tuffing

min dotter är 7,5 mån och använder stl 68
    men det är som jennyC skriver 68 brukar vara från 4-6mån
    {#lang_emotions_nalle}

Mamma till goaste & sötaste tjej!!! ♥Älskar DIG min myra ♥
  • Carisma95

Det är otroligt individuellt och därför omöjligt att säga nu.
    Äldsta sonen kunde ha strl 68 när han bara var 2 mån (vägde 4120 gr när han föddes) medan yngsta sonen kunde börja ha det först när han var ca 5 1/2 mån.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • MiaMitisen

Min skrutta är 4 månader nu och använder 68.
    Men vill du använda den kan du säkert göra det i mars däromkring. :)
    Jag brukar räkna med vinterkläder fram till mars.

• mayia1

Ja det brukar vara från 4-6 månader, men man vet aldrig. Min "lilla" kille blev 2 månader i fredags och han har haft stl 68 i två veckor ungefär... Men så vägde han också 5140 och var 55 cm lång när han kom... Så du får helt enkelt vänta och se...

• Alexi

Min dotter är drygt tio månader och använder stl 68. Så att det är olika är väl en underdrift.

• antispantis

det beror helt och hållet på hur bebisen blir. Min son har 68 och är 5 månader, medans min brors son är 4 månader och måste ha 74 redan

• Miniigirl

Det är svårt att säga! Kanske kan bebis helt enkelt ha den näst vinter! ingen som vet:D
    Jag har en vinteroverall till min pojke i st 68, som han försvinner i(overaller är oftast stora i storleken) Han är 4½ månad, och jag hoppas på att han kan ha den frammåt januari februari.

Min äldsta son skulle nog kunna haft den den vintern han var 1½ år...han är ganska liten i storlek

• La Lola

Hedda är 7 mån o 68 är lite stort på henne ibland.

Overaller är ju rymliga dessutom.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Till vilken ålder passar strl. 68