Till vilken ålder passar strl. 68
Har en höst/vinteroverall i strl. 68, jag väntar barn i dec. och när barnet väl är så gammalt att den använder 68 är det väl vår / sommar?
Har en höst/vinteroverall i strl. 68, jag väntar barn i dec. och när barnet väl är så gammalt att den använder 68 är det väl vår / sommar?
ja det stämmer..
Brukar säga att storlek 68 är från 4-6 månader, men sen så brussat det ju på hur stort barnet är...
min dotter är 7,5 mån och använder stl 68
men det är som jennyC skriver 68 brukar vara från 4-6mån
Tack så mycket
Det är otroligt individuellt och därför omöjligt att säga nu.
Äldsta sonen kunde ha strl 68 när han bara var 2 mån (vägde 4120 gr när han föddes) medan yngsta sonen kunde börja ha det först när han var ca 5 1/2 mån.
Min skrutta är 4 månader nu och använder 68.
Men vill du använda den kan du säkert göra det i mars däromkring. :)
Jag brukar räkna med vinterkläder fram till mars.
Ja det brukar vara från 4-6 månader, men man vet aldrig. Min "lilla" kille blev 2 månader i fredags och han har haft stl 68 i två veckor ungefär... Men så vägde han också 5140 och var 55 cm lång när han kom... Så du får helt enkelt vänta och se...
Min dotter är drygt tio månader och använder stl 68. Så att det är olika är väl en underdrift.
det beror helt och hållet på hur bebisen blir. Min son har 68 och är 5 månader, medans min brors son är 4 månader och måste ha 74 redan
Det är svårt att säga! Kanske kan bebis helt enkelt ha den näst vinter! ingen som vet:D
Jag har en vinteroverall till min pojke i st 68, som han försvinner i(overaller är oftast stora i storleken) Han är 4½ månad, och jag hoppas på att han kan ha den frammåt januari februari.
Min äldsta son skulle nog kunna haft den den vintern han var 1½ år...han är ganska liten i storlek
Hedda är 7 mån o 68 är lite stort på henne ibland.
Overaller är ju rymliga dessutom.