• Anonym (vad vet ni..)

sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?

Blir så otroligt trött på alla här som är trångsynta och dömmer folk. Min man sitter i fängelse och vi har barn... direkt så ploppar ni upp med era påhopp om diverse saker..

Vad är ert problem? Skulle jag vara en sämmre mamma för att min man sitter i fängelse eller?

Vad är det som gör er till så mycket bättre människor???

• Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?
  • Anonym (hmm)

Ja, eftersom han sitter inne kan jag och säkert många andra tycka att du har lite vriden syn på vettig far och partner.

• Anonym (ja)
    Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 17:09:46 följande:
    Ja, eftersom han sitter inne kan jag och säkert många andra tycka att du har lite vriden syn på vettig far och partner.
    håller med!!!!!!!
  • Anonym (vad vet ni..)

så om man gör något olagligt så är man en sämmre far och man?

• FreeForAll

Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 17:12:49 följande:

Ja!
  • PappaMajki

Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 17:09:46 följande:

Löjligt.. min pappa hur suttit inne hela mitt liv... fram tills han dog. och han har inte varit någon sämre pappa för det..
  • Anonym (hmm)

Kan man inte hålla sig till lagarna så pass att man inte kan undvika att åka in i fängelse är man enligt mig inte mogen för ett förhållande och framförallt inte vara en förebild för barn.

• burriburrbloggen

Men nu får ni ju ge er.

Klart att hon inte automatiskt är en sämre mor för att hon är ihop med nån som är dömd!
    ni vet ju inte ens vad det är för brott hennes partner har gjort. dessutom sitter hon inte fast i partnern som en halvkläckt amöba.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • Anonym (solklart)

Om man gör något olagligt och hamnar i fängelse för detta (då är det ju något allvarligare än att ha gått mot röd gubbe) så visar det på bristande moral och värdegrund. Alla kan göra misstag men om man försvarar sina egna eller någon annans misstag så har man inte lärt sig något. Vilket exempel är man då för sitt barn?

• Anonym (ansvar)

Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 17:12:49 följande:

Ehh, ja...Som förälder har du ett jobb att lära ditt barn rätt och fel och hur kan man göra det när man själv inte kan hålla sig innanför lagens dörrar?

Handlar om ansvar och mognad och en person som medvetet bryter mot lagen är inte redo att bli förälder.
  • Anonym (Svårt att veta-)

Det beror väl på vilket brott han är dömd för?

Att vara kriminell är kanske inte direkt positivt för barnen? Svårt för honom att vara en föredöme och att vara tillsammans med sina barn om han nu sitter inne. Vad säger ni till barnen?

Vad gäller mammans roll handlar det väl om omdöme. Vad får du ut av att vara tillsammans med någon som är kriminell och vad kostar det dina barn att du är det? Det är frågor bara du kan svara på men som alla som ser din situation troligen tänker på.

Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?