Ni som tog lång tid på er att bli kära i era män - hjälp mig snälla!
Anonym (osäker) skrev 2009-11-01 15:16:40 följande:
En fd pojkvän sa detta till mig en gång, som jag tänkt mkt på:När något är FÖR bra kan man vilja förstöra det, för att få tillbaka känslan av kontroll.Låter helt sjukt kanske..men ligger ngt i det.
Det där låter som en helt normal reaktion tycker jag. Många av oss är inte helt övertygade om att vi är "värda" att älska och försöker då "straffa ut oss" genom att bete oss mindre önskvärt.Mitt tips är att berätta för honom hur du känner - man kan ju faktiskt trivas ihop med och tycka väldigt mycket om någon utan att därför tycka att det är optimalt att flytta ihop omgående?
Sen det där med att "vara kär" - måste man etikettera känslan? Jag har en distansrelation med en man seedan i somras, jag saknar honom hela tiden, får pirr i magen när han ringer, känner mig tom när vi skiljs åt men om någon skulle fråga mig rakt av så vet jag inte om jag tvärsäkert skulle säga att jag är "kär"? Jag vet att jag tycker om honom och absolut inte vill vara utan honom, tror att den känslan växer lite för varje dag men jag har absolut ingen brådska med ihopflytt, förlovning osv.