• Bitter

    Hur fan gör man?!

    Jag är i 30års åldern och den enda i min umgängeskrets som varken har kille sambo hus eller barn. Jag hade mer än gärna haft allt det där, skulle även vara oändligt tacksam för att ha en av dom välsignelserna.
    Jag är så jävla trött på att grattulera, och vara sååå glad för alla andra hela tiden!!!
    Jag vill inte missunna någon ett dugg, men det skulle vara så roligt att själv få uppleva den glädjen och inte bara helatiden se hur andra får den.
    Det är alltid någon annans barn jag handlar åt, eller någon annans bröllopp som ska firas. Själv har jag PCOS och svårigheter att bli gravid men önskar med allt jag är värd, att det kommer att ske någongång och jag skulle göra allt i min makt för att bli en bra mamma. I stället sitter jag och pratar med en gravid kvinna som är bakfull.................................................................................................................
    Jag har ärligt inte så mycket att säga om den saken för alla normala personer tänker nog som jag vad gäller det. Men jag menar att de är så orättvist att någon som ens tänker tanken att dricka sej full när man är gravid, ska få uppleva livets mirakel. Hur håller man skenet uppe?! Jag trodde aldrig att jag skulle hamna här, att inte fullt ut kunna vara lycklig för mina vänner skull, men nu har mina egna kännslor tagit över mitt förstånd. Så nån som vet hur man gör för att kunna fortsätta vara glad för andra människors lycka utan att man bara känner sin egen
    sorg?...

  • Svar på tråden Hur fan gör man?!
  • JaMA08

    Man är aldrig nöjd, jag är lyckligt gift, har hus men svårigheter att bli gravid. Livet är inte rättvist men vi ska tydligen lära oss av den här sitsen som vi befinner oss i. Frågan är vad?????

  • My Girls

    Jag drog mig undan ibland och laddade batterierna, umgicks med familj, släkt och vänner utan barn.... När jag hade de riktigt tuffa perioderna i barnlösheten, så grät jag floder och var hysteriskt ledsen när vi väl åkte från de som hade barn.
    Det kändes befriande till nästa gång, och nästa och nästa.
    Men till slut fungerade det inte längre, så jag fortsatte i min bubbla, tills vi fick barn nu i våras.
    Funderar fortfarande på hur man ska förhålla sig till alla som får barn bara så där...

    Men ja, mitt tips, gråt tills du känner dig uttömd istället för att kapsla in alla känslor.

    Kram


    If you're going through hell, keep going....W. Churchill
  • malinochvictor

    Livet har inga garantier, man fokuserar så lätt på allt man inte har. Fokusera istället på det du har och på vad du kan göra för att ändra din situation. Kanske du kan fokusera på en sak i taget. Vill du ha en man så fundera på vad du kan göra för att hitta någon. Vill du hellre ha barn fast du är själv så fundera på om det skulle gå och hur du ska lösa det. Alla är med om jobbiga saker,  det viktiga är att man dels lär sig något om sig själv och även får en ökad förståelse, men sen kan man välja att göra det man kan av situationen. Arbeta med att bli stark i dig själv så underlättar det när man kan identifiera sina känslor och ibland även sörja dem. Hoppas att du kan börja tänka positivt snart och börja fokusera på vad du kan förändra och inte det andra. Hoppas verkligen att det löser sig för dig. jag förstår sorgen för alla har sitt. Lycka till!

  • nostalgi

    Hela grejen med "villa. barn, man, voove och Volvo", är vår motsvarghet till "The american dream", alltså den existerer inte i verkligheten. För tro mig, bakom varje fassad, döljs ett eget litet helvete. Klart att NÅGRA lyckas, men livet är långt ifrån smärtfritt, samtidigt som det kan vara helt underbart.

    Det du berätter om din bakfulla gravida kompis, är bara ett exp. hur livet, och drömmen om dett stora miraklet kn urarta totalt.

    Oavsett hur du lever, då känner du dig bäst själv, och vet vad just DU skulla kunna ge ett litet barn. Jämför dig inte med andra, de har nog i sitt. Fokusera på dig själv, och använd ditt singelliv till att göra dig till den unika människa du är. Kanske är det DIG som många avundas? Om du har svår att bli' gravid, så finns det ju olika sätt att få hjälp. Fundera på det, och vi kan bara tillsammans djupt beklaga din kompis's klanteri. Det måste ju i övrigt ha' blivit en baby vi det här laget? Gick det bra?

    Önskar dig all lycka till.

  • Sara31

    Hej!

    Jag är ny är...
    Jag känner igen mig så mycket i denna tråd... Känns så hopplöst ibland och det är en omöjlighet att vara tacksam för det man har.

    Kram och lycka till till er alla!

Svar på tråden Hur fan gör man?!