Kan du be ditt barn vara tyst?
Hade du kunnat säga till en annan förälder om deras barn kan vara lite tystare,om det leker högt och skriker eller nått annnat högljut?
Tex om du sitter på tåget eller flyget?
Hade du kunnat säga till en annan förälder om deras barn kan vara lite tystare,om det leker högt och skriker eller nått annnat högljut?
Tex om du sitter på tåget eller flyget?
Ja utan tvekan.
Har gjort det med och det vart bara positivt bemötande...
Nej det hade jag inte gjort om det var på tex tåget.
Absolut men det skulle gå ganska långt Innan jag sa nått..
Barn ( Tycker jag) ska i en anpassad ålder lära sig att visa hänsyn till andra barn samt vuxna med tex ljudnivå.. dock finns det alltid en väldigt hårfin linje på HUr man ber den andra föräldern och under vilka omständigheter det är. kanske hade jag ett spädbarn som sover tex, el migrän sådant som man inte kan påverka själv.
Självklart, men det är om barnet levt om bra lääääääänge.
Ja, om barnet är äldre än 5 år o om barnet skrikit o lekt om länge (om barnet sjungit etc så låter jag den hållas tills jag inte står ut)
Ja. Barn ska inte leva om i en tågkupé/flygplan. Det sitter andra där som vill ha lugn och ro. Min son är bara ett än så länge, men han lyssnar faktiskt när jag sätter fingret för munnen och säger "ssschh, nu viskar vi!" och är tyst ett tag.
Jag skulle aldrig sätta mig i ett litet utrymme fyllt av andra människor med honom i dagsläget dock, han skulle störa alla :)