• wiizz

Kan du be ditt barn vara tyst?

Hade du kunnat säga till en annan förälder om deras barn kan vara lite tystare,om det leker högt och skriker eller nått annnat högljut?

Tex om du sitter på tåget eller flyget?

• Svar på tråden Kan du be ditt barn vara tyst?
  • Danitra

Ja, om det har pågått länge och det är uppenbart att barnen inte mår dåligt eller har något funktionshinder som gör dom högljudda. 

Först skulle jag försöka få ögonkontakt med föräldern för att hinta diskret om det. Men om inte det funkade så skulle jag säga till och skylla på att jag har svår huvudvärk eller liknande.
  • BlommyNess12
    BlommyNess12 skrev 2009-10-26 11:17:47 följande:
    Men du tänker inte på andra då?
    Ursäkta! Nu har jag helt missuppfattat trådstarten, "kan du be ditt barn vara tyst" var i princip det enda jag läste.
  • Hannah76
    BlommyNess12 skrev 2009-10-26 11:17:47 följande:
    Men du tänker inte på andra då?
    Det handlade väl inte om ens egna barn??! Utan att man skulle säga till en annan förälder om deras barn?

Mina egna barn ser jag till att de inte stör andra, självklart.
  • Maj bebis

hellokillerN
    Blir man inte störd själv så säger man väl såklart inte till, då får väl den som blir störd säga till?

Ts
    Jag skulle säga till om jag blev störd av det, om det varade länge och barnet var väldigt högljudt men det beror också på ålder självklart. En bebis är ju inte så lätt att få tyst på alla ggr

• lövet2

Jag säger inte till andras barn att vara tysta i första taget, eftersom jag inte störs av att de lever om.

Don´t you ...?
  • TessaS

Jag pendlar med tåg varje dag... ca en timma på varje håll. Och det är fascinerande hur många föräldrar som verkar tro att deras lilla Kalles illvrål och hopp i stolarna upplevs som "bedårande"...
    Men nej, jag säger inte till. Har bett en mamma en gång och blev utskälld nåt så vida pass. Har fått lära mig på fl också att alla barn är alltid rara och får göra som de vill... Så för att komma hem till mitt barn, så riskerar jag inte liv och lem utan sätter mig hellre på golvet nån annanstans.

• tebax

absolut, om inte föräldrarna säger till så gör jag det. Inte om de leker på gården eller så men om det är på en restaurang eller på tåget exempelvis. Där andra vill ha lugn och ro.

• lillekatt

Jag vågar inte det längre, för hittills har jag oftast bara fått en suck eller en elak blick tillbaka av föräldern.

• Maria222

Nej det skulle jag absolut inte göra.
    Jag störs inte av att andra barn tjoar lite, och jag tycker att det är förälderns ansvar att säga till i såfall.

Mamma till Kevin född 0706.
Svar på tråden Kan du be ditt barn vara tyst?