• Anonym (Överkänslig?)

Sambon köpte avsugning i spel

Ja alltså sambon berättade igår (med förtjustning i rösten enl. min tolkning) att han först gått på strippklubb och sen köpt sig en avsugning av en prostituerad.
    Detta har utspelat sig i ett dataspel som han just nu spelar (som råkade ingå när vi köpte en begagnad TV av en kompis till honom, innan det har han inte spelat dataspel sedan vi träffades för flera år sen).

Jag är normalt inte den svartsjuka typen, har inget emot om han porrsurfar tex, men det kändes inte bra när han berättade om det här. Och detta trots att det inte ens var på riktigt.

Dels tror jag för att det handlade om att det var att köpa sex av prostituerad (som jag har stora problem med) .
    Dels är det lite känsligt just nu med sexbiten, min sambo vill ha sex jämt, helst flera gånger per dag och jag har sen jag blev mamma varit ruskigt trött, inte mått bra (psykiskt) och inte alls haft samma lust. Särskilt avsugningar gillar han, men det är inte min favorit, även om jag gärna ställer upp ibland för att han ska få det skönt (på samma sätt som han gör saker för mig).
    Så kanske tar jag det personligt och tänker verklighet även om det inte är det...

Hur skulle ni reagerat om er partner berättat samma sak?

• Svar på tråden Sambon köpte avsugning i spel
  • Anonym

Jag hade garvat, frågat hur gammal han var samt tyckt att det var patetiskt att en vuxen karl kan tycka det är roligt, uppskattande och ens ids ödsla tid på sådan skit.

Hade dock inte blivit svartsjuk eller arg, bara förundrad över fenomenet. Sedan så kanske han är sexuellt frustrerad efter sexlivet verkar ligga på is, men ta upp det till en diskussion. Berätta hur du känner och också det med spelet. Kommunikation är faktiskt nyckeln till ett bra förhållande (även det låter förbannat klyschigt)

• Anonym (V)

Haha jag har också gått på strippklubb i endel tvspel
    Herregud, det är ett SPEL!! Ett SPEL!

• Anonym (släpp det!)

Ja du är nog lite överkänslig! Han tyckte väl det var var kul att han fick sex nånstans. VI har med haft det lite torrt på sexfronten hemma efter barn. Och jag bryr mig inte om att han skojar om att snart köper han sex osv.

Jag har dock tagit mig i kragen, försöker se det bra med mig själv och försöker ta initiativ till sex oftare. Det handlar nog bara om at komma igårång igen.

• Kjell2

Jag misstänker att han dödar, slår ihäl, lemlästar, bränner, spränger, demolerar och dör i andra spel. Tar du lika illa upp av det?

• LyckligtSlut

Ja du är något överkänslig. Läste först med fasa sedan förstod jag snabbt att det var i spel!

Vet du, skulle tro att det inte har att göra med att han vill köpa sex på riktigt utan det att det är ganska nytt att man kan göra det i spel. Sådant har ofta censurerats utan pardon förut. Därför han tyckte det var kul att man kunde det, skulle jag gissa.

• NadiaMi

I ett dataspel är det väl ingen större fara... Vore värre om han sade att han provat det i dataspelet och ville testa på riktigt.
    Dessutom berättade han om det med ett skratt, så speciellt seriöst tror jag inte att han ser på det.

Lugna ner dig. Det är ju t.o.m mindre explicit än att porrsurfa.
    Så bra grafik brukar det ju inte vara i gamla spel heller.

Vore det jag så skulle jag först och främst fråga om det var värt pengarna.
    Sedan skulle ja nog vara fräck nog att fråga vad han helst skulle göra. Köpa en till avsugning i spelet eller köpa en av mig.
    (Hans svar skulle nog bli att det vore billigare i spelet för då vore det bara låtsaspengar. *s* Ingen av oss skulle iallafall ta det på speciellt mycket allvar, det är ett som är säkert.)

• After Forever
    Kjell2 skrev 2009-10-26 13:02:37 följande:
    Jag misstänker att han dödar, slår ihäl, lemlästar, bränner, spränger, demolerar och dör i andra spel. Tar du lika illa upp av det?
  • LyckligtSlut
    NadiaMi skrev 2009-10-26 13:06:27 följande:
    I ett dataspel är det väl ingen större fara... Vore värre om han sade att han provat det i dataspelet och ville testa på riktigt. Dessutom berättade han om det med ett skratt, så speciellt seriöst tror jag inte att han ser på det. Lugna ner dig. Det är ju t.o.m mindre explicit än att porrsurfa. Så bra grafik brukar det ju inte vara i gamla spel heller. Vore det jag så skulle jag först och främst fråga om det var värt pengarna. Sedan skulle ja nog vara fräck nog att fråga vad han helst skulle göra. Köpa en till avsugning i spelet eller köpa en av mig. (Hans svar skulle nog bli att det vore billigare i spelet för då vore det bara låtsaspengar. *s* Ingen av oss skulle iallafall ta det på speciellt mycket allvar, det är ett som är säkert.)
    Ah det var ett gammalt spel! Hade ett sådant man kunde göra det till Commodore64:an, kom jag på! Men då var jag elva år så för mig var det mycket grovt! Men nej, TS, lugna ner dig. Han var bara överraskad. Hade han velat göra det på riktigt så hade han troligtvis inte sagt det till dig.
  • Cecese

Ja det är att överreagera. Det är ju ett tv-spel och inte alls samma sak som han skulle gjort det på riktigt. Jag spelar sims 2 och har "myspys" som det heter i spelet med många olika då och inte sjutton betyder det att jag skulle vilja göra det på riktigt. Jag har även laddat ner en dusch då dom kan ha sex och oralsex i duchen och jag har även laddat ner så man tar bort cencuren. Men det är ju ett spel och inget annat.

• Anonym (Överkänslig?)
    Anonym skrev 2009-10-26 12:58:46 följande:
    Jag hade garvat, frågat hur gammal han var samt tyckt att det var patetiskt att en vuxen karl kan tycka det är roligt, uppskattande och ens ids ödsla tid på sådan skit.Hade dock inte blivit svartsjuk eller arg, bara förundrad över fenomenet. Sedan så kanske han är sexuellt frustrerad efter sexlivet verkar ligga på is, men ta upp det till en diskussion. Berätta hur du känner och också det med spelet. Kommunikation är faktiskt nyckeln till ett bra förhållande (även det låter förbannat klyschigt)
    Han garvar ju han också, och säger mest att det är så sjukt att spelet är utformat så att det är meningen att man ska göra såna där saker.
    Han är 10år yngre än jag så visst är det en del åldersskillnad. Dock tycker jag han är mogen när det gäller de viktiga sakerna (prata om svårigheter i förhållandet, ta hand om vår son osv), och jag har inget emot att han spelar spel sådär ibland för nöjes skull.

Jag blev inte arg eller så, men kände att jag vart påverkad på nåt sätt, typ ledsen eller konfunderad eller så.

Jo vi pratade ju om det, och han kunde inte förstå att jag tog åt mig på nåt sätt och försökte förklara hur han såg på det hela. Förmodligen är jag lite överkänslig, men han lät så förtjust när han berättade så tankar dök upp såsom
    "skulle det där kunna hända i verkligheten också?, skulle han kunna tänka sig en prostituerad?, är han missnöjd med mina avsugningar?" osv.
Svar på tråden Sambon köpte avsugning i spel