Mandragora skrev 2009-10-27 18:20:04 följande:
Ja du. Jag har ingen aning om vem Tommy Svensson är. Det är ju ett himla vanligt namn. Och om han berättade för dig att sojaodlingarna från Amazonas framför allt blir foder har du ju redan koll på vansinnet inom köttindustrin.Men det är knappast sojabönor från regnskogen som man (vanligtvis) äter som vegan / vegetarian.
Trodde du visste vem han är pga, att han är "guru" för oss som vill utesluta alla tillsatser i maten... Jag läste på din sida och din blogg.. Han har skrivit en del små böcker, ex. mat för den kränse konsumten, han hjälper även till i matakuten osv..
www.utbildningscenter.se
har du chans att gå och lyssna på han så gör det.. det är verkligen super intressant..
Men vad är ex. sojakorv gjord av då?? Sojamjök?? Nu säger jag inte att det är någons fel, utan jag har valt att inte äta/dricka det för djurens och böndernas del, för det är det jag känner att jag kan göra för dem. Likaså äter jag heller inte en massa mat med tillsatser som aromer, glutamat, sojalicerin (ojoj, hur stavad det hehe) osc.. Äter heller inte torsk, inte heller odlad lax (försöker i alla fall)
Jag äter mycket vegetarisk mat men även kött.. visst att soja blir billigt djurfoder .. Tycker det är hemskt hur köttindustrin är idagens läge, men säger vi inget så händer det händer inget. Men jag tror inte att det är många som vet om det här med sojaprodukter..