• urstina

Body för stora barn (stl. 110/116)?

Någon som vet om det går att få tag på bodies för större barn?
    Sonen har både stomi och knapp på magen plus att han är överaktiv, vilket gör att inga kläder sitter bra och det blir lätt att komma åt påsen och slita bort den. Dessutom är kompisarna på dagis väldigt nyfikna på hans "konstiga grejer på magen". Min mamma har sytt några bodies men det är svårt för henne att hinna med...
    Sonen är 3,5 år och har storlek 110/116. Bodies finns ju oftast bara till stl 92.

• Svar på tråden Body för stora barn (stl. 110/116)?
  • urstina

Tack så mycket för era svar. Ska titta på sidorna ni länkade till. Kappahl och barnens hus har bara upp till 92 nu. stl 98/104 lyckades jag hitta på tradera, men de har han vuxit ur trots bodyförlängare.

• urstina

Myran 2008: Det skulle ju bli samma princip som en amningstopp nästan...(typ de från boob) Inte alls dumt!

Little ms chatterbox: Bra idé! Ska tipsa min mamma om det. Jag har bett henne sy några till bodies när hon hinner. Måste bara hitta något tufft tyg!

Eldo: Man tycker att stora bodies borde gå att få som hjälpmedel. Vi har ju fått som en gördel att sätta på stomin men den är gjord för vuxna. Ni kan ju gissa hur bra det fungerar på en mager 3-åring!

• urstina
    Poloc skrev 2009-10-29 22:47:18 följande:
    För barn som fortfarande har blöja kan man sätta tröjhållare på tröjan. Det är som ett par hängslen, fast upp-och-ner, ungefär. Olika webbutiker har; tex här www.onetex.se/Shop/Index.php
    Detta måste testas! Tack för tipset!
Svar på tråden Body för stora barn (stl. 110/116)?