• Puff 2008

Body för stora barn (stl. 110/116)?

Jättebra fråga, undrar också. Dottern är 14 mån och jag tycker redan att det är svårt att hitta. Hon har knapp och är framförallt hypoton, sitter inte etc. Vilket gör att vanliga tröjor inte faller ner i rätt riktning utan allt som oftast korvar sig under armarna så att magen visas.

• Puff 2008

Sedan är det ju lite bökigare med body om man har knapp som Myran har. Det borde finnas bodys i stora storlekar med en liten ficka man kan stoppa in matslang i...

• Puff 2008
    urstina skrev 2009-10-29 18:11:37 följande:
    Myran 2008: Det skulle ju bli samma princip som en amningstopp nästan...(typ de från boob) Inte alls dumt!Little ms chatterbox: Bra idé! Ska tipsa min mamma om det. Jag har bett henne sy några till bodies när hon hinner. Måste bara hitta något tufft tyg!Eldo: Man tycker att stora bodies borde gå att få som hjälpmedel. Vi har ju fått som en gördel att sätta på stomin men den är gjord för vuxna. Ni kan ju gissa hur bra det fungerar på en mager 3-åring!
    Precis så menade jag! Amningstopp för en ettåring
  • Puff 2008

Little Ms Chatterbox skrev 2009-10-29 22:30:15 följande:

jag har ingen aning om hur det är med knapp men gissar att det är någon slang som ska in?Om man syr ett knapphål, räcker det att få dit slangen? eller är det mer att pilla med för att få det att fungera?

Vad gillar du för tyg/mönster?
    Ja, man har ju som en liten luftmadrassventil som ligger utanpå där magsäcken är. Slangen tryckaer man dit och snurrar typ ett halvt varv. Så ett stort hål behöver det inte vara.
Svar på tråden Body för stora barn (stl. 110/116)?