Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma

Varför bara ett barn?

Ni som har ett barn!

Varför? Kan eller vill ni inte få fler?
    Vänd på det. Varför fler? Jag vill bara ha ett barn

Om ni inte VILL -varför? Vad är fördelarna med endast ett barn? Vad är NACKDELARNA?
    Mkt lättare än att ha fler. Orka ha fler liksom. Fördelar: mer tid till det barn du har, mer egentid till sig själv

Slutligen: Hur gamla var ni när ni skaffade ert barn? Min fördom säger att enbarnsföräldrar(utan planer på fler) är lite äldre än genomsnittet.
    Jag var 31 då min dotter föddes så det är nog precis som medel för att skaffa första numera skulle jag tro. Att jag väljer ett barn har inget med ålder att göra för min del iaf

• Enensammamma

Jag är själv ensambarn och har aldrig varit ensam. Man har väl vänner för bövelen

Mina kompisar med syskon har därimot alltid bråkat med dom under hela uppväxten och många har ingen som helst kontakt med sina syskon nu i vuxen ålder

• Enensammamma
    Dalkullan83 skrev 2010-07-20 10:18:18 följande:
    Titta en till :D Skönt att det finns ni som inte känt er ensamma. Slipper föräldrar som har/tänker bara skaffa ett barn dåliga :) För jag för det dem gånger jag kanske bara vill ha ett barn, det där går i vågor. Men säger man det till folk så kollar dem konstigt på en och tycker man är dum och självisk..
    Som tur är har jag bra vänner som aldrig skulle ifrågasätta mig

Jag kommer aldrig skaffa fler barn om ingen offrar sig och vill va surrogat mamma gratis
  • Enensammamma

Jag har ett barn och kommer aldrig skaffa fler. Barn är jobbiga. Jag vill ha lugn och ro, jasg orkar inte med fler.

Svar på tråden Varför bara ett barn?