Inlägg från: jagjag01 |Visa alla inlägg
  • jagjag01

Varför bara ett barn?

Pomea skrev 2009-10-27 11:57:05 följande:
    Ni som har ett barn!

Varför? Kan eller vill ni inte få fler?

Om ni inte VILL -varför? Vad är fördelarna med endast ett barn? Vad är NACKDELARNA?

Slutligen: Hur gamla var ni när ni skaffade ert barn? Min fördom säger att enbarnsföräldrar(utan planer på fler) är lite äldre än genomsnittet.

Hmmm! svår fråga....vi tycker att det är så himla skönt att kunna göra precis vad vi vill som tex... resa utomlands utan att behöva tänka på ekonomin så mycket.
     Min dotter är 8 år och klarar sig mycket själv min man är ensambarn och hade det kanon när han var lite.

Det kanske gäller inte alla men jag ser på mina vänner som har 2 eller 3 barn kan aldrig göra något mera än vara på en lekplast och gunga sina barn.
    Alla är nog olika men för mig det inget liv att vara på lekplats 4 gånger i veckan.....   
  • jagjag01
    2012mamma skrev 2012-04-28 09:19:00 följande:
    Nu är vi bara 21 år och sonen bara några månader så det kan väl hända att vi ändrar oss någon gång i framtiden men i så fall dröjer det nog många år tills dess. . Det finns många anledningar till att vi inte vill ha fler barn än sonen. Vi vill skämma bort honom med min tid och uppmärksamhet och verkligen känna mitt barn, något jag upplever att många med flera barn inte verkar göra på samma sätt eller ens verkar intresserade av eller så har dom kanske inte tid. En annan anledning är ekonomin, Jag vill kunna plugga och ändå har råd att uppleva saker med min lilla familj. Att vara två vuxna och ett barn gör att vi har rätt lätt att ge varandra egentid, jag kan smita iväg och träna ett par timmar på kvällen eller sambon kan åka iväg och träffa kompisar spontant vilket antagligen blir svårare med fler barn.

Vi kanske ändrar oss någon gång som sagt, men så länge jag inte känner att jag kan vara den mamma jag vill till flera barn kommer jag inte skaffa fler. 

Håller med er 100%.....kul att man hittar sådana som ni....
Svar på tråden Varför bara ett barn?